Nissan Murano

Jestli se vám líbí Infinity FX, bude se vám líbit i tohle. Do ČR jde oficiální verze ve vysoké výbavě a s motorem z 350Z, ale za výbornou cenu 1,4 milionu korun.

Murano se na americkém trhu prodává stejně dobře jako větší a ještě futurističtější Infinity FX, ale na evropském trhu, na který po řadě úprav začíná právě pronikat, se vyšší výbavou a kvalitnějším zpracováním přibližuje více Infinity než své skromnější americké předloze. Budete-li mu říkat „Infinity pro Evropu“, nebudete až do příchodu faktického Infinity na náš trh dělat chybu. Můžete sice namítnout, že Infinity FX už u nás jezdí, ale jde o individuální dovozy, se kterými nechce mít český Nissan nic společného.

Murano je však oficiálním modelem Nissanu se vším, co z toho plyne pro záruku a servis. Řadu zákazníků možná zprvu odradí skutečnost, že se nedodává ve verzi N1 pro odpočet DPH, ale prodejci u Nissanu vám vzápětí ochotně doloží, že všichni přímí konkurenti (počítají k nim Volvo XC90, VW Touareg, Mercedes ML, Lexus RX300 a BMW X5, ale třeba i Audi Allroad), jsou ve srovnatelné výbavě o 30 až 50% dražší s cenami kolem 1,9 až 2,1 milionu korun a že ani po odpočtu DPH nemohou ceně Murana konkurovat. Česká cena Murana je 1 398 000 korun.

Vzhledem k výbavě a technické specifikaci je nastavení ceny opravdu vsřícné. Za 1,4 milionu dostanete benzínový vidlicový šestiválec 3,5 l převzatý z kupé 350Z, avšak s výkonovými parametry přizpůsobenými vyšší hmotnosti a uvolněnějšímu charakteru SUV. Motor má výkon 234 koní, točivý moment 318 Nm a při pohotovostní hmotnosti 1870 kg zrychluje z nuly na sto za 9,3 sekundy. Nejvyšší rychlost je 200 km/h, kombinovaná spotřeba vychází na 12,3 l/100 km.

Technicky ojedinělé je v téhle kategorii spojení motoru s automatickou převodovkou s variabilním převodem, která nabízí i funkci sekvenčního řazení šesti přednastavených stupňů. V normálních podmínkách pohání pouze přední kola, ale při zhoršení trakce se do hry dostává i zadní náprava. Na středovém tunelu je také umístěný kolébkový spínač, se kterým je možné aktivovat trvalý pohon všech kol.

Murano je v nabídce sice jen v jediné výbavě, ale ta obsahuje většinu prvků, které jsou u ostatních aut za příplatek. K nim patří bixenonová světlá, elektricky stavitelné pedály, střešní okno, hlavové airbagy, CD měnič, tempomat, parkovací senzory, palubní počítač, elektrická a vyhřívaná přední sedadla, kožené potahy, navigace, automatická klimatizace a další položky. Kola mají průměr 18“ a nesou pneumatiky o rozměrech 225/65.

Provedené technické změny mají vést jak k lepšímu chování na úžších a místy rozbitých evropských silnicích, tak i k většímu pohodlí a stabilitě při dálničním cestování, a to až do autobahnovských rychlostí kolem maxima ve 200 km/h.

Murano vyniká i velkým místem uvnitř, standardizovaným pro postavy amerických rozměrů, a po stránce využitelnosti vnitřního prostoru přichází i s inovací pák umístěných v kufru, jejichž odjištěním je možné na dálku lehce sklápět zadní sedačky.

První krátké svezení s Muranem potvrdilo, že pro řidiče řady srovnatelných SUV, ale i klasických silničních aut, budou velkým překvapením silné a pohotové brzdy. Středový pedál zabírá hned od začátku a dimenzování celého brzdného systému pro vyšší evropské rychlosti je jen jednou z desítek oblastí, ve kterých se naše Murano liší od amerického provedení.

Příjemný dojem budou mít cestující i z jízdního komfortu, tichosti na dálnici a velkého prostoru na předních i zadních sedadlech.

I přes nemožnost odpočtu DPH může Murano zůstat při srovnání s konkurencí klidné. Nabízí opravdu dobrý poměr mezi výbavou, výkonem a cenou a už jen samotným vzhledem se mu určitě podaří přetáhnout část nerozhodnutých zájemců na svou stranu.

V současnosti má budoucího majitele zajištěno již 36 kusů, které k nám přijdou v průběhu března a dubna. Do konce roku by se k nim mohlo přidat dalších sedmdesát aut.

redakce autoweb.cz

15.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist