Nissan Micra (od 2003)

Spolehlivý mrňous s velmi dobrými jízdními vlastnostmi - přesně tak můžeme mluvit o třetí generaci Nissanu Micra.

Japonská automobilka Nissan uvedla třetí řadu modelu Micra v roce 2003. Vůz přišel na trh v provedení tří a pětidveřový hatchback vybavený čtveřicí zážehových motorů a dvojicí turbodieselů od Renaultu.

Po dvou letech výroby prošla Micra faceliftem. Nabídku rozšířila sportovně laděná varianta SR s motorem 1.6 16V/81 kW a také kupé-kabriolet C+C s elektricky ovládanou pevnou střechou. Pod jeho kapotu se dostaly agregáty 1.4 16V a 1.6 16V. Druhý facelift automobil absolvoval v roce 2006.

Nissan Micra velká fotogalerie

Nissan Micra fotogalerie

Bariérovým testem Euro NCAP prošel Nissan Micra v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu získal čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem
Interiér vozu působí útulně. Palubní deska je z plastu, který má výbornou povrchovou úpravu, ale vlivem slunečního záření se může deformovat – stává se tak v blízkosti přístrojové kapličky, kde je plast klenutý.

Nepotěší malá sedadla zcela postrádající boční vedení těla či náznak bederní opěrky. Dobře nejsou řešeny ani velmi úzké hlavové opěrky. Prostor vzadu není vzhledem k vnějším rozměrům automobilu špatný. Zavazadelník má objem 231 litrů.

Nabídka pohonných jednotek začíná litrovým šestnáctiventilovým motorem o výkonu 48 kW. Ve městě si vede dobře, ale mimo něj mu rychle dochází dech. Pokud ale zvolíte motor 1.2 16V budete na tom o poznání lépe. Už ve svém slabším provedení potěší temperamentem a zdatně zvládá i jízdu po dálnici. Přitom stále zachovává nízkou spotřebu. Právě dvanáctistovku vidíme jako ideální pohonnou jednotku pro Micru.

Silnější zážehové agregáty se pro hatchback zdají být zbytečným luxusem. Velmi úsporné turbodiesely Renault 1.5 dCi si s vozem hravě poradí. Nezřídka je ale trápí drahé vstřikovače.

Časté závady
Nissan Micra zdobí vysoká spolehlivost. Přesto se mu některé potíže nevyhýbají. Patří mezi ně především stávkující imobilizér a nefunkční originální CD přehrávač.

Zážehové pohonné jednotky někdy trápí kolísání otáček na volnoběh. Občas se lze setkat s automobilem, který má vůle na přední nápravě.

Motorizace
Benzinové motory: 1.0 16V/48 kW, 1.2 16V/48 a 59 kW, 1.4 16V/65 a 71 kW, 1.6 16V/81 kW.
Dieselové motory: 1.5 dCi/48 a 50 kW, 1.5 dCi/60 a 63 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
živé a úsporné motory
velmi dobré brzdy
posuvná zadní lavice u dražších verzí

ZÁPORY
menší nabídka ojetin
kontroverzní design
sedadla bez bočního vedení těla
motor 1.0 16V ve vyšších rychlostech ztrácí dech

Milan Jirouš

27.11.2009 11:23| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist