Nissan má nový palivový článek
Nissan
I když se každý z nás této vizi vzpírá, přijde čas, kdy budeme bez benzínu a nafty. Japonci nabízí řešení.
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Nissan
I když se každý z nás této vizi vzpírá, přijde čas, kdy budeme bez benzínu a nafty. Japonci nabízí řešení.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
máme lepší články … no a co dál ? Jaké jsou parametry a složení ? Kolik km s ním ujede zkušební automobil ?
A to jako spaluje co? Vůbec nic jsem se nedozvěděl. To je na jadernou energii?
Fakta chybějící v článku
Nissanu se podařilo redukovat množství vzácných kovů potřebných ke katalyzaci reakce, což se projevilo snížením ceny o 85% v porovnání s modelem z roku 2005. Pro cenu článku je důležité především snížení množství platiny o 75%, které šlo ruku v ruce se snížením velikosti článku. Přesto je nový článek 2.5 x účinnější díky vylepšením membránové elektrody a zvýšení separace průtoku vodíku a kyslíku. Tak dochází k efektivnější katalyzaci iontů vodíku a vzdušného kyslíku na vodu, čímž se uvolňuje větší množství elektronů (?na určitý počet vzniklých molekul vody?).
Celý článek je tvořen skupinou samostatných článků, kde každý tvoří napětí maximálně jeden volt. Odborníci z Nissanu tvrdí, že se jim povedlo vytvořit výrobní proces, který umožňuje efektivně skládat tyto články vedle sebe. To může znamenat, že Nissan je připraven na sériovou výrobu. Sami tvůrci článku prohlašují, že jedinou překážkou je nyní nedostatek míst kde je možné vodík načerpat. Není však jasné jakou technologii skladování vodíku má Nissan v současné době k dispozici.
S modelem z roku 2005 bylo ujeto 500 Km, ale neuvádí se za jakých podmínek ani s jakým množstvím vodíku. Řečeno je pouze, že nový článek je schopen generovat 85kW na objem článku 34l (paralelou může být obsah válců). Jaká je spotřeba vodíku, při udržování takového výkonu zůstává otázkou.
Zdroj: http://www.gizmag.com/nissan-doubles-power-density-with-new-fuel-cell-stack/20156/
Princip membránové elektrody (Membrane Electrode Assembly) : http://www.mece.ualberta.ca/groups/energysystemsdesign/images/PEMFC_2D.jpg
Nissanu se podařilo redukovat množství vzácných kovů potřebných ke katalyzaci reakce, což se projevilo snížením ceny o 85% v porovnání s modelem z roku 2005. Pro cenu článku je důležité především snížení množství platiny o 75%, které šlo ruku v ruce se snížením velikosti článku. Přesto je nový článek 2.5 x účinnější díky vylepšením membránové elektrody a zvýšení separace průtoku vodíku a kyslíku. Tak dochází k efektivnější katalyzaci iontů vodíku a vzdušného kyslíku na vodu, čímž se uvolňuje větší množství elektronů (?na určitý počet vzniklých molekul vody?).
Celý článek je tvořen skupinou samostatných článků, kde každý tvoří napětí maximálně jeden volt. Odborníci z Nissanu tvrdí, že se jim povedlo vytvořit výrobní proces, který umožňuje efektivně skládat tyto články vedle sebe. To může znamenat, že Nissan je připraven na sériovou výrobu. Sami tvůrci článku prohlašují, že jedinou překážkou je nyní nedostatek míst kde je možné vodík načerpat. Není však jasné jakou technologii skladování vodíku má Nissan v současné době k dispozici.
S modelem z roku 2005 bylo ujeto 500 Km, ale neuvádí se za jakých podmínek ani s jakým množstvím vodíku. Řečeno je pouze, že nový článek je schopen generovat 85kW na objem článku 34l (paralelou může být obsah válců). Jaká je spotřeba vodíku, při udržování takového výkonu zůstává otázkou.