Nissan LEAF – Crash test Euro NCAP

První "civilní" elektromobil obstál i při nárazových zkouškách Euro NCAP. Velké akumulátory dobře odolaly zatížení.

Je to jen pár měsíců, co Euro NCAP hlásilo do světa první crash test elektromobilu. Ani další kolo zkoušek se bez znovuobjeveného druhu pohonu neobejde a komisaři si tentokrát nevybrali nic menšího než Nissan LEAF, evropské i světové auto roku 2011. Na rozdíl od miniaturního Mitsubishi však japonský hatchback získal bez zaváhání pět hvězdiček.

Nissan LEAF velká fotogalerie

Nissan LEAF fotogalerie

Technicky vzato byl LEAF nejhorším vozem kola, když dostal za ochranu dospělých cestujících 89 procent. Nejde však o špatný výsledek, ostatních pět aut skončilo mezi devadesáti a 94 procenty a předstihly tak Nissan jen nepatrně. Rozdíl se nicméně promítl do slovního hodnocení, kde má LEAF jako jediný poznámku o tvrdých strukturách, které by „u osob jiných velikostí než měly testovací figuríny mohly představovat riziko pro kolena a holeně cestujících vpředu“ (standardní formulace). Náraz zpředu nedopadl tak dobře jako u ostatních testovaných, ochrana při bočním nárazu je naopak na poměry kola i průměr třídy nadstandardní. Sedadla LEAFu nabízí pouze uspokojivou ochranu při nárazu zezadu. Ve zprávě se objevila také zajímavá poznámka, že test proběhl s připojenou baterií a technici nezjistili žádné riziko zasažení proudem.Ochrana dětí byla výtečná, jak už se stává zvykem, a komisaři ji ohodnotili 83 procenty. Auto bez problémů zadrželo tříleté i osmnáctiměsíční dítě. Zpráva Euro NCAP kritizuje upozornění na vypnutý airbag spolujezdce, které není dostatečně jasné.

Chodci mohou být s 65 procenty Nissanu LEAF spokojeni, přestože přední hrana kapoty není bez chyb. Právě ona odsoudila elektromobil do hlubin průměru, ve všech ostatních oblastech si totiž vedl velmi dobře. Za elektronické pomocníky dostal Nissan šest bodů ze sedmi možných. Postrádá totiž kontrolky upozorňující na nezapnuté pásy vzadu. ESP, nastavitelný omezovač rychlosti i systém signalizace nezapnutých pásů vpředu jsou v základní výbavě.

autoweb.cz

26.5.2011 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist