Nissan Leaf autem roku – už zase!
Nissan
Nepoužitelný elektromobil už zase získal titul, tentokrát jako světové auto roku. Kdy dostanou porotci rozum?
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Nissan
Nepoužitelný elektromobil už zase získal titul, tentokrát jako světové auto roku. Kdy dostanou porotci rozum?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
…o naprosté neodbornosti porotců a úrovni anket. Nebo je v tom něco jiného? Nedivil bych se, uplácí se všude.
Rozhodně nepovažuju Nissana za nej auto, díky svému typu pohonu zatím nedosahuje kvalit jiných aut… zatím. Nicméně vidím výhodu ve jmenování autem roku. Upozorní se na problematiku elektropohonu, možná o ní bude větší zájem, lidé budou více tyto modely kupovat a bude dost peněz na vývoj pokrokovějších a efektivnějších typů, které ujedou více než 10 kilometrů a nebudou se nabíjet týden.
Jasně. Ale i kdyby se dnes objevil zázračný elektromobil co se nabije za 30sekund a ujede na to 500km, co to udělá s elektropřenosouvou soustavou až všichni v 18:00 přijedou domů a píchnou auta do zásuvek?
A ještě lépe – kde tu elektřinu vyrobíme? Buď postavíme několik mnoho dalších jaderných elektráren (a zelený se zase pose***), nebo budeme vyrábět z fosiních paliv – takže to bude smrdět stejně, jenom jinde. A jako bonus budeme likvidovat použité baterky.
Nic není tak jednoduchý, jak se na první pohled zdá.
Souhlasím, za nynějšího stavu to nemůže fungovat. Energetická soustava na to není připravena, na druhou stranu zatím nebyl důvod ji nějak rozšiřovat, zefektňovat atd. Kolik tu jezdí elektromobilů? Sotva stačí za povšimnutí…Jasný, bude to do budoucna energeticky náročný a bude to chtít domyslet, to ale chce každá \“nová\“, přicházející technologie.
Nepopírám, že v dnešní době je efektivnější pohon na benzin, naftu…ale myslim si, že není špatný pátrat po nových možnostech, které by do budoucna mohly být velmi zajímavé.
Proč by všichni co v 18:00 přijedou domů museli mít nabito auto za 30 sekund když ho potřebují až na druhý den?
V naší energetické soustavě mimo špičku přebývá víc než 16TWh elektřiny ročně. To zodpovídá provozu více než 5 milionům elektromobilů, za podmínky, že každý z nich ujede denně zhruba 50 km.
Kolik najedete denně vy?
Je to jednodušší než by jste čekal….
možná na rozdíl od Vás v tom autě jeli a rozhodly se na základě požitku z jízdy.