Nissan GT-R Proto – příští Skyline

V Tokiu se poprvé objeví koncept, z něhož za dva roky vzejde nová generace Skylinu. Nejlepší je na něm to, že jezdit bude i u nás.

Koncem příštího týdne bude mít na tokijském autosalonu premiéru koncept Nissanu GT-R Proto, jinak známý jako budoucí Nissan Skyline (konečný název zatím nepotvrzen). Naposledy se něco podobného objevilo na témže místě v roce 2001, tentokrát však jde o předzvěst opravdového auta, které se má začít prodávat v roce 2007. Poprvé v historii této řady má jít navíc o celosvětový model, který se konečně vypořádá s nepříjemným omezením na trhy s pravostranným řízením.

Podle právě zveřejněných náčrtků, které mají publikum navnadit na opravdové auto, je patrné, že studie se nijak výrazně neliší od tvarů, jež jsme vám nedávno představili v sekci tajných projektů. Sériová podoba se bude od této vize jistě v detailech lišit, ale základní tvary by měly zůstat nedotčené.

Nissan například slibuje, že Skylinu zůstane charakteristická čtveřice oválných koncových světel, k nimž přibudou čtyři koncovky výfuku. Koncept se má také představit s funkčními průduchy za předními koly, které mají sloužit k lepšímu chlazení brzd a snižování vztlaku v podbězích. V praxi se však tento prvek právě v této cenové kategorii neobjevuje.

Podle našeho odhadu by se mohla cena nového GT-R pohybovat kolem dvou milionů korun. Současný vrchol v produkci Nissanu, kupé 350Z, se u nás prodává za 1,1 milionu. Nejlepší je na celé věci právě to, že Nissan chce s novým Skylinem prorazit na všech ostatních trzích, kde se doposud kvůli pravostrannému řízení Skyline neprodával. Jde zejména o Severní Ameriku a kontinentální Evropu a soudě podle častých dotazů i od vás, našich čtenářů, by se mezi i mezi Čechy a Slovákynašlo jistě dost natěšených fandů, kteří by neváhali si konečně dopřát auto, se kterým se doposud setkávali hlavně ve videohrách.

O technickém popisu zatím oficiální prameny mlčí, v dosavadních nepotvrzených zprávách však figuruje vidlicový šestiválec 3,5 l s turbodmychadly a výkonem kolem 450 koní. Skyline by měl také téměř jistě zůstat u svého chváleného a dlouhodobě vylepšovaného systému aktivního pohonu všech kol.

Marek Nastoupil

10.10.2005 6:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist