Nissan GT-R Nismo si odbude evropský debut v Ženevě

Japonské auto si evropskou pozornost samozřejmě zaslouží. A to nejen proto, že velká část vývoje probíhala právě na starém kontinentu.

Tak tedy Nissan GT-R Nismo se vrací do Evropy, kde při rozsáhlém testování probíhal jeho vývoj, ladění a zdokonalování. Pokud právě teď myslíte na Severní smyčku Nordschleife, máme stejné myšlenky. Konkrétní data?


Nismo samozřejmě vychází z klasického GT-R, nicméně má výkon 600 koní díky laděnému 3,8litrovému šestiválci se dvěma turbodmychadly a začneme-li se bavit o ladění, tak musíme zmínit zvýšenou jízdní stabilitu, aerodynamiku, která při rychlosti 300 km/h vytváří 100 kg přítlaku navíc.

Podrobněji o pohonné jednotce – pod kapotou je motor V6 VR38DETT o objemu 3,8 litru s výkonem 600 k a točivého momentu 652 Nm. Nová vysokokapacitní turbodmychadla užívaná při závodech GT3 zvyšují dodávku vzduchu, zatímco optimalizované individuální načasování zážehu v každém z válců spolu se zdokonaleným palivovým čerpadlem zlepšují spalování.

Jdeme na podvozek – to jsou pružiny a zakázkově vyrobené tlumiče Bilstein DampTronic vpředu i vzadu jsou vyladěny pro dosažení výjimečně vysoké trakce a maximálně progresivní odezvy ovládání.

K dispozici jsou tři režimy nastavení podvozku: Comfort, Normal a R. Ten poslední najde uplatnění především na závodním okruhu.

Speciálně vyvinuté zavěšení přední nápravy s dvojitými trojúhelníkovými rameny má větší úhel záklonu tak, aby byla optimalizována poloha kol při větším bočním přetížení a zlepšila se směrová stabilita i stabilita v zatáčkách. Dále je využito například zesíleného uchycení nábojů kol.

Aby se minimalizoval náklon karosérie v zatáčkách, je Nissan GT-R Nismo vybaven dutým příčným stabilizátorem o průměru 17,3 mm, který zvyšuje torzní tuhost podvozku a zároveň snižuje hmotnost vozu.

V čem spočívalo ladění karoserie? Ve vyšší tuhosti docílené lepenými spoji a bodovým svařováním, díky nimž vykazuje vůz vynikající odezvu podvozku i při extrémní zátěži. Pomocí moderní metody analýzy obtékání vzduchu Computational Fluid Dynamics vyvinula divize Nismo aerodynamickou technologii, která zvyšuje jízdní stabilitu a minimalizuje negativní dopad odporu vzduchu. O zvýšeném přítlaku už jsme se zmiňovali a co víc, auto vypadá skvěle.

Vzhled podtrhnou i nové barvy, Nissan GT-R Nismo bude k dispozici v pěti provedeních, a to bílé perleťové Brilliant, černé perleťové Meteor Flake, stříbrné metalické Ultimate a červené Vibrant. Navíc je pouze u modelu GT-R Nismo exkluzivně k dispozici barevné provedení šedá Dark Matte*3 a parádně vypadají i černá kola s šesti paprsky.

Když nahlédneme do kabiny, tak markantní budou sportovní sedadla RECARO se zadní částí z karbonu, která by měla poskytovat řidiči maximální oporu ve všech směrech. Na návrhu volantu se podíleli i závodní jezdci stáje Nismo, je potažený Alcantarou, má tři ramena, červený znak uprostřed a červené prošívání. Sdružený přístrojový štít má karbonový povrch a tachometr je vyveden v červené barvě. Alcantarou je potažena i kaplička přístrojové desky. Nismo úpravy interiéru zahrnují decentní červené prošívání na sedadlech, středové konzoli, čalounění dveří.

Závěrem se vraťme opět k evropskému prostředí, Nissan GT-R Nismo se již nabízí v Japonsku, a v Evropě půjde do prodeje v září. Poslední zmínkou tedy je připomenutí, že jde o nejrychlejší Nissan GT-R v historii. Důkazem je čas 7:08,679 na Severní smyčce.

14.2.2014 10:34

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist