Nissan GT-R nastupuje do druhého kola

Schyluje se k dalšímu dějství souboje o nejlepší malý supersport. Konkurence posílila a Nissan ji následuje. Jak velké změny GT-R čekají?

U Porsche, FerrariLamborghini zažili 6. prosince 2007 největší šok za posledních dvacet let. Na silnice tehdy vyjel nový Nissan se čtyřmi sedadly, velkým kufrem a pohonem všech kol. Byl stejně rychlý jako mnohamilionová evropská kupé, praktičtější a nesrovnatelně levnější. Evropané od té doby zabrali. Dnes mají malou převahu, ale Nissan nezůstane pozadu dlouho.

Zprávy o facelitovaném GT-R se valí z několika směrů. Ne všechny znějí uveřitelně, ale můžeme počítat se zvýšením výkonu. Současných 485 koňských sil nestačí ani psychologicky – úhlavní nepřítel Nissanu, 911 Turbo, nabízí čísla začínající pětkou, ve verzi S má dokonce 530 koní. Lamborghini i Ferrari jsou se současnými modely na 570 koních.GT-R je navíc těžké auto. Současná generace váží i se 75 kilogramy řidiče přes 1,8 tuny. Porsche je o dvě stě kilo lehčí a nejnovější Gallardo Superlegera má jen 1400 kilogramů. Nissan GT-R tedy potřebuje každého koně, aby za svými soupeři výrazně nezaostal v přímce. Šestiválec o objemu 3,8 litrů pod kapotou by měl mít nově přinejmenším 510 koní, optimistické zprávy mluví až o 540.

Konstruktéři se však zabývali i samotným skletem auta. Obě přepážky v karoserii jsou tužší a struktury v okolí motoru se znatelně změnily. GT-R by nyní mělo být výrazně pevnější v krutu. Úpravy jsou tak rozsáhlé, že Nissan přidělil platformě nové označení. Změny v konstrukci si vynutily přepracování předních závěsů, jiná jsou ramena i uložení stabilizátoru a tlumičů. Změnilo se také nastavení podvozku.Další desetinky v zatáčkách získá GT-R díky změnám v oblasti neodpružených hmot. Brzdy jsou větší a těžší, kotouče mají 390 milimetrů v průměru. Malý nárůst hmotnosti však bohatě kompenzují nová kovaná kola od Rays Engineering (značka Volk). Každé z nich je o celé tři kilogramy lehčí než kola současných GT-R. K dispozici pro ně budou pneumatiky Bridgestone RE070R R2, případně Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT.Úpravy zevnějšku přinesly snížení součinitele odporu vzduchu z 0,272 na 0,268. Přítlak přitom vyskočil přibližně o deset procent díky jinému přednímu nárazníku a difuzoru. Aerodynamikům se podařilo díky novým průduchům v zadním nárazníku odvést většinu tepla od výfuků pryč od zadní nápravy. Převodovka tak může pracovat při nižších teplotách. Příležiosti se chytili designéře, kteří vylepšili příď i záď auta diodovými světly.Stroj modelového roku 2012 by se měl světu předvést ještě letos. Zprávy z různých zdrojů uvádějí 18. října jako den, kdy se dozvíme první informace, první veřejné vystoupení auta pak očekávají 17. listopadu. Prodej začne až příští rok, nemuseli bychom však čekat dlouho. Spolu s obyčejnými GT-R se představí dlouho slibovaná luxusní verze. Japonci údajně upustili od plánovaného označení Spec M a v honbě za originalitou pojmenují auto GT-R Egoist. Poslední větu však berte prozatím s velkou rezervou.

autoweb.cz

7.9.2010 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist