autoweb.cz > autosalon > Autosalon Tokio > Nissan GT-R: definitivní technické údaje
Nissan GT-R: definitivní technické údaje
Konec všem spekulacím, dohadům a zbožným přáním. Po skandálním úniku finální podoby GT-R vyšly najevo i jeho parametry. A ty berou dech: Nissan se pouští do teritoria pravých supersportů.
Motor
Podle renomovaného amerického serveru Edmunds.com bude Nissan GT-R poháněn dvakrát přeplňovaným vidlicovým šestiválcem. Dlouhotrvající dohady o atmosférickém motoru V8 se tedy ukazují jako nepodložené, ale nevěšte hlavu: GT-R dosahuje výkonu 353 kW (480 koní) a točivého momentu 588 Nm!
Převodovka
Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím nové dvouspojkové převodovky GR6, uložené v zájmu ideálního rozložení hmotnosti před zadní nápravou. Řadit je možné buď pákou na tradičním místě, nebo pomocí pádel pod volantem. Samozřejmě nechybí ani samočinný režim. Nissan tvrdí, že rychlostí řazení se jeho nová převodovka vyrovná vozům F1.
Točivý moment přenáší k oběma nápravám dvojice karbonových hnacích hřídelí. Aktuální rozložení určuje řídící elektronika aktivního středového diferenciálu. Možné je cokoliv od 50:50 po plných 100% dozadu. Ano, stejně jako Skyline R34 i GT-R pozná, že chcete driftovat, a ochotně vypomůže s ničením zadních pneumatik.
Karoserie a podvozek
Samonosná karoserie je vyrobena z oceli, ale dveře, kapota, přední blatníky a víko zavazadlového prostoru jsou hliníkové. Ze stejného materiálu jsou i lichoběžníková ramena zavěšení, zatímco při výrobě zadního difuzoru a některých částí v přídi se uplatnil karbon.
GT-R nicméně zklame všechny, kteří doufali v šampiona lehké váhy. Navzdory všem uvedeným opatřením váží masivních 1720 kg. Reputaci japonských konstruktérů částečně zachraňuje supernízký aerodynamický koeficient Cd 0,27.
Elektronicky řízené tlumiče Bilstein DampTronic lze nastavit do tří režimů, od pohodového Comfort přes standardní Sport po extrémní Race. Větrané brzdové kotouče o průměru 15 palců dodalo Brembo. Sériově dodávané dvacetipalcové (!) ráfky jsou obuty do pneumatik s profilem 255/40 ZR vpředu a 285/35 ZR vzadu. Nissan je plní dusíkem.
Podobně jako Skyline R34 nabídne také GT-R supermoderní palubní elektroniku, schopnou zobrazovat kdeco od plnicího tlaku turbodmychadel přes příčné i podélné přetížení až po úhel natočení volantu. Všechna data lze stáhnout do počítače.
Cena
Neuvěřitelné je, že Nissan chce za tuhle přehlídku špičkové automobilové techniky jen 80 000 dolarů. Podle současného kurzu je to neslušně nízkých 1 554 000 Kč!
Ze situace v USA samozřejmě nelze dovozovat ceny pro Evropu, ale můžeme porovnat, o kolik je GT-R levnější – nebo dražší – než stávající superauta. Porsche 911 Turbo stojí v Americe 126 200 USD (2,451 mil. Kč), zatímco v ČR je to 3 992 000 korun. Rozdíl činí 63%.
Pokud by tedy GT-R stál GT-R v Česku o stejných 63% víc než za oceánem, dostali bychom částku 2 533 000 Kč. Za auto, které je přinejmenším stejně rychlé jako Turbo… Dokonce ani Corvette Z06, která je v porovnání s GT-R relativně primitivní, u nás nekoupíte za méně než 2,5 millionu.
Soudě podle papírových předpokladů vypadá Nissan GT-R ještě slibněji, než jsme se odvážili doufat. Pokud nadšení fanoušků po celém světě nezchladí první testy, mohlo by tohle auto řádně zamíchat kartami ve třídě sportovních aut v ceně ode dvou do pěti milionů korun. Už jsme říkali, že se na něj těšíme?
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Nissan GT-R |
---|---|
0-100 km/h (s) | 3,5 |
Motor | |
Konstrukce | vidl. šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly |
Zdvihový objem (cm3) | 3600 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 353 kW (480 koní) v 6400 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 588 Nm v 3200-5200 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 309 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | asi dost tragická |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1720 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 2,5 milionu Kč (odhad) |