Nissan GT-R: Bude jeho nástupce hybrid?

Už se pomalu začíná šuškat o nástupci Nissanu GT-R. I o tom, co ho má pohánět. Zážehovému motoru bude s největší pravděpodobností pomáhat elektromotor.

Nissan s facelifty japonského kladiva GT-R rozhodně nešetří. Momentálně se počítadlo úprav zastavilo na číslici pět a další dva facelifty nás teprve čekají. S tím by mělo GT-R vydržet až do roku 2015, možná až do roku 2017.

Pak přijde úplně nová generace, která teprve nedávno dostala zelenou. Všechno je ale ve fázi příprav a než uvidíme první prototyp, ještě si pár let počkáme. Na povrch už vyplouvají první informace o tom, jaká by nová generace supersportu měla být. A rozhodně se to neposlouchá hezky.

Nissan GT-R bude muset podlehnout tlaku všemožných ekologických aktivistů, kteří už nekřičí jen z Bruselu, ale i ze Spojených států. Jednu možnost jsem už nastínil v titulku, tedy že Godzilla stlačí tabulkovou spotřebu za pomoci hybridního systému. V tomto případě by to měl Nissan jednodušší, mohl by vyjít z jednotky v Infiniti M35h. Druhou možností je přidání turba a kompresoru ke stávajícímu motoru. Vzadu by pak přímo v převodovce našel místo pomocný elektromotor.

Aby se ale Nissan dostal s hmotností alespoň na stávajících (už tak dost vysokých) 1740 kg s elektromotorem a bateriemi, bude mít co dělat. Tak či onak, v obou případech se do GT-R s největší pravděpodobností nastěhují systémy start/stop a vypínání válců.

21.12.2012 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist