Nissan BladeGlider je koncept sporťáku pro Tokio

Dočkáme se prvního opravdu sportovního elektromotoru? Nissan ho má v plánu vyrábět.

Nissan BladeGlider berte jako přesvědčivý argument, že Nissan nevymýšlí jen praktická SUV jako včera odhalený Qashqai, ale stále myslí i na sportovně orientované řidiče. I když nejde o ryzí sporťák ze staré školy tak, jak se původně předpokládalo, jsou jeho parametry více než zajímavé.

Svými tvary se hrdě hlásí k závodnímu Deltawingu, příď je tedy výrazně užší než záď a nic podstatného se v ní nenachází. Možná prostor pro zavazadla, ale to opravdu jen hádáme. Všechno důležité byste našli v zadní části auta, což se podepsalo i na celkovém rozložení hmotnosti 30:70 ve prospěch zadní nápravy. Aerodynamika je dle slov automobilky velmi propracovaná, prý se podařilo zkombinovat nízké hodnoty aerodynamického odporu a vysoký přítlak. Žádné konkrétní hodnoty v rukou ale nemáme, takže v tuto chvíli nezbývá, než tomu věřit.


Uspořádání kabiny čerpá z prověřeného konceptu ikonického supersportu McLaren F1. Řidič sedí výrazně před oběma spolujezdci, v centru celého dění, zbylá dvě sedadla se nacházejí v zadní (a širší) části auta. Celý koncept je přitom navržen jako roadster, posádka si tak bude moci užívat … ehm, ticha.

Žádný agregát spalující fosilní paliva se v autě nenachází, přímo v zadních kolech jsou elektromotory, okolo kterých jsou rozmístěny lithium-iontové akumulátory. Výkonové parametry, stejně jako kapacita baterek nebo teoretický dojezd jsou zatím tajemstvím, dříve či později se automobilka jistě ráda pochlubí.

Podle britského Autocaru přitom nejde o koncept, který by zamířil do muzea automobilky, ale čeká ho budoucnost produkčního vozu. Podle všeho by měl v hierarchii automobilky obsadit místo pod Nissanem 370Z, cena by se tedy měla pohybovat pod 900 000 Kč.

8.11.2013 11:40| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist