Nissan Almera 2014 patrně odhalen, místo zbrusu nového vozu to bude australský Pulsar

Stoprocentní to není, vše však naznačuje, že budoucí nová generace Nissanu Almera bude pouze přepracovaný model Pulsar prodávaný rovněž jako Tiida.

Po neslavném odchodu modelů AlmeraTiida ze scény automobilka Nissan věří, že jsou jeho evropští zákazníci opět připraveni na klasický hatchback. To není pouze naše domýšlivost, na silnicích starého kontinentu se testovací prototypy nové Almery pohybují již delší dobu a prezentace auta je podle dostupných zpráv připravovaná na rok 2014.

Nissan si z pochopitelných důvodů nepřeje, abychom novinku viděli před světovou premiérou a tudíž své muly pečlivě maskuje, poslední dobou z nich však ukázal příliš mnoho na to, aby se tímto neprovalilo jedno malé tajemství – příští Almera je se značně velkou pravděpodobností už téměř dva roky prodávaný australský Nissan Pulsar/Tiida.

Na podobnost mezi těmito dvěma vozy pravděpodobně přišli jako první kolegové ze španělského Autoblogu, kteří si všimli, že interiér kamuflované budoucí Almery nápadně připomíná kabinu současného Pulsaru, porovnali je a tak si dali dvě a dvě dohromady.

Že se zřejmě nejedná o náhodu, dokazují rovněž další záběry. Podívejte se kupříkladu na exteriérové fotografie už jen lehce maskované Almery zveřejněné letos v červenci na stránce Autoevolution a postavte je vedle sebe s oficiálními fotkami Pulsaru v naší galerii. Již samotný tvar masky leccos naznačuje, stačí se ale podívat na umístění mlhovek v předním nárazníku, zaoblení kapoty, vyboulené přední blatníky, prolisy na bocích či tvar zadního sloupku a nemáme nejmenší pochyby.

Tím netvrdíme, že obě auta budou naprosto stejná, to nikoli. Předpokládáme, že Almera bude přepracovaná pro potřeby evropské klientely a to nejen paletou motorizací zahrnující také diesely a především manuální převodovky, ale dost možná dostane třeba světla s LED, kvalitnější materiály v interiéru či jinak nastavený podvozek.

To s jistotou opět nevíme, Almera se však bude od léta 2014 vyrábět v barcelonské továrně Nissanu a tak je možné, že mělo vývojové oddělení japonské značky dost času na přepracování výroby, pečlivější výběr plastů i další ladění a vůz tak spíše než dnešnímu Pulsaru bude odpovídat jeho faceliftované a dále přepracované verzi.

Jen pro pořádek dodáváme, že dnes prodávané auto je k mání buď s atmosférickou osmnáctistovkou o výkonu 131 koní a točivém momentu 174 Nm anebo přeplňovanou šestnáctistovkou v modelech ST-S a SSS, která nabízí 190 koní při 5600 ot./min. a 240 newtonmetrů při 2000 otáčkách za minutu v kombinaci se šestistupňovým manuálem, alternativně pak s CVT. Zatimco první motor dorazí jen stěží, ten druhý by se ve vrcholné verzi objevit mohl.

Auto je podle použitých nárazníků dlouhé 4295, respektive 4315 mm, široké 1760 mm, vysoké 1520 mm a rozvor náprav činí až 2700 mm, což je o 14 milimetrů více, než může nabídnout nová Škoda Octavia a tudíž by prostorové podmínky na zadních sedadlech Nissanu mohly být jedny z nejlepších v nižší střední třídě.

Hmotnost Pulsaru/Almery je docela nízká – podle použité pohonné jednotky a převodovky se pohybuje od 1208 do 1340 kg, ačkoli nelze vyloučit, že další výbava na palubě tato čísla ještě poněkud zvýší. Pokud jde o konstrukci zavěšení, pětidveřový hatchback využívá tradiční vzpěry MacPherson vpředu a jednoduchá vlečená ramena spojená torzní příčkou vzadu. Montáž multilinku je samozřejmě možná, podle nás jde však o vysoce nepravděpodobný konstrukční zásah, který by nežádoucím způsobem navýšil cenu. Na jaké částce bude nový Nissan Almera startovat, v tuto chvíli netušíme, nepředpokládáme však, že by měla být významně jiná než u základního Golfu, Astry, Focusu či Aurisu.

zdroj: Autoblog Spain, Autoevolution

29.11.2013 3:26| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist