Nissan Almera (1995 – 2000)

První generace Nissanu Almera již patří mezi nejlevnější ojetiny. Přesto ji zdobí nadprůměrná spolehlivost a ve své cenové kategorii představuje velice zajímavou nabídku.

RADOSTI
Prostorný interiér, nízké ceny ojetin, vysoká spolehlivost, povedené zážehové motory.

STAROSTI
Neexistuje v provedení kombi, nevýrazný design, zastaralý diesel, slabší odhlučnění podvozku.

Japonská automobilka uvedla Nissan Almera první generace v roce 1995. Vůz přišel na trh v provedení tří a pětidveřový hatchback a sedan. Kombi se nikdy nevyrábělo.
Z počátku se automobil dodával pouze s dvojicí zážehových pohonných jednotek. Od roku 1996 ale rozšířil nabídku atmosférický diesel a také zážehový dvoulitr určený pro sportovně laděný model GTI. Po dalších dvou letech výroby prošel automobil faceliftem.
Bez dalších změn se vyráběl do roku 2000. Pak jej nahradil Nissan Almera druhé generace. Ten se také praktické verze kombi nedočkal. Částečně ji ale nahradilo odvozené provedení MPV.
Bariérový test Euro NCAP absolvovala první řada Almery v roce 1999. O úspěchu rozhodně nelze mluvit. Za bezpečnost posádky při nárazu vůz totiž získal pouze dvě hvězdičky z pěti možných. Navíc mu byla dodatečně jedna škrtnuta. Jednou hvězdou z maximálních čtyř technici Euro NCAP hodnotili ohleduplnost při střetu s chodcem. Bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách se tenkrát ještě samostatně netestovala.Pozice na trhu
Nejlevnější Nissany Almera se nabízejí od 20 000 korun. Samozřejmě je řeč o vozech z počátku výroby a navíc s minimální výbavou. Dobrá pověst činí vůz slušně prodejným, nezanedbatelnou výhodu ale mají motoristé, nabízející automobil s lepší výbavou. A přesně z tohoto důvodu je vhodné hledat právě mezi takovými vozy. S narůstajícím stářím totiž bude mít výbava na prodejnost auta stále větší vliv.
Jaké vozidlo tedy hledat? Ideálně s posilovačem řízení, alespoň dvojicí čelních airbagů, elektrickým ovládáním předních oken, klimatizací a ABS. Automobilů s klimatizací ale není mnoho.Zpracování
Design Almery první generace sice není nejmodernější, ale ani dnes neurazí. Tvary vozu budou vyhovovat motoristům preferujícím nenápadný vzhled, interiér pak potěší každého výbornou nabídkou vnitřního prostoru. To platí jak pro oblast předních, tak zadních sedadel. Zde budete mít dostatek místa i v oblasti kolen.
Hranatou palubní desku tvoří nepříliš pohledný plast, sedadla jsou však pohodlná. Některé části interiéru působí trochu chatrně. Typický příklad představují vnitřní kliky dveří. Pokud jsou za jízdy stažena okna, nepříjemně drnčí. Zavazadelník hatchbacku nabídne objem 355 litrů, sedan převeze náklad o objemu 410 litrů.Jízda
Na dnešní dobu jsou jízdní vlastnosti vozu průměrné. Některé konkurenty zastíní, na jiné nestačí. Se špičkou segmentu se zkrátka nemůže rovnat. Nelze si nevšimnout slabšího odhlučnění podvozku, tlumení nerovností je však dobré.
Automobil se dobře ovládá, kladně hodnotíme také čilé zážehové motory. Přesto se ne každý bude ve voze cítit dobře. Nejen výsledky testů Euro NCAP, ale i slabé dveře a hluk pronikající do interiéru může vyvolávat pocit, jako by auto bylo z papíru.Motorizace
Všechny nabízené zážehové motory platí za povedené. I slabší čtrnáctistovka výkonově na Almeru stačí. Ve všech případech se jedná o šestnáctiventilové čtyřválce disponující dostatkem sil. Zejména pak čtrnáctistovka a šestnáctistovka vynikají spolehlivostí.
Vůz se nabízel také s atmosférickým vznětovým motorem o objemu dva litry. Ten je však hlučný a nevýkonný. Turbodiesel se dostal až do druhé generace Almery.

Zážehové motory: 1.4 16V/55 a 64 kW, 1.6 16V/66 a 74 kW, 2.0 16V/105 kW.
Vznětové motory: 2.0 D/55 kW.

NEJ motory

Dobrá volba: 1.4 16V/64 kW
Silnější provedení čtrnáctistovky je až nečekaně výkonné. Jedná se o kultivovaný motor pracující s příznivou spotřebou. Navíc o něj není nouze a tak představuje skutečně ideální agregát.

Nevhodný: 2.0 D
Zastaralý atmosférický dvoulitr je náročnější na údržbu a disponuje jen nízkým výkonem. Navíc by mohl mít menší spotřebu.

Časté závady

Nezřídka se objevují vůle na přední nápravě a to jak v silentblocích, tak v čepech. „Zejména u dieselů se mohou vyskytnout potíže se startérem, někdy se tento motor potýká i se zanesenými hydraulickými zdvihátky ventilů,“ popisuje některé nedostatky Jan Žilina, vedoucí manažer Auto Diskont. Pozor si dejte také na zvlněné brzdové kotouče nebo stávkující imobilizér. „Potíže mohou nastat také s alternátorem, vozy s vysokým počtem ujetých kilometrů vykazují vůle v zavěšení zadní nápravy,“ doplňuje Žilina.

10.9.2010 11:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist