Nissan Almera 1,5i

Jméno Almera se u Nissanu poprvé objevilo v roce 1995, kdy automobilka opustila označení Sunny. Design první generace Almery, která se vyráběla do roku 2000, se vyznačoval značnou nenápadností a u českých zákazníků zabodovala především verze sedan. Třídve

Druhá generace Nissanu Almera, které je věnován tento článek, přišla na trh v roce 2000 a v Británii se vyrábí dodnes. Almera nesází vzhledem k poměrně konzervativnímu vzhledu na emoce, ale zejména na přijatelnou cenu a spolehlivost. K mání jsou tři karosářské verze. Třídveřová karoserie není příliš rozšířená, pětidveřový hatchback se na trhu ujal nejlépe a poslední variantou je usedlý čtyřdveřový sedan. V roce 2002 podstoupila Almera facelift, který jí přinesl nová přední i zadní světla a některé změny v interiéru.

V nabídce benzínových motorů byla základní motorizací patnáctistovka o výkonu 90 koní, kterou od roku 2003 nahradila výkonnější verze s 98 koňmi. Zájemci o dynamičtější svezení mohli volit také osmnáctistovku o výkonu 115 koní. Od počátku výroby druhé generace Almery byl k mání turbodiesel 2,2 DI s výkonem 110 koní, od roku 2003 si však Nissan vypomáhá turbodiesely od Renaultu, takže lze volit 1,5 DCI/ 82 k a 2,2 DCI s výkony 110 a 136 koní.

Překvapivě chudá výbava

V AAA AUTO jsme si k testu vypůjčili pětidveřový hatchback Nissan Almera z roku 2004, poháněný benzínovou patnáctistovkou. Po Peugeotu 406 v minulém testu, který měl najeto po pěti letech pouze přes 40 tisíc km, tak tentokrát padla volba na intenzivněji využívané auto, které stihlo najezdit za pouhé dva roky již téměř 100 tisíc kilometrů. Na jinak konzervativním hatchbacku zaujme netradiční prvek v podobě výrazně klesající linie střechy, která se však za C-sloupkem opět zvedá. Atraktivně působí nová světla, která Almera dostala při faceliftu v roce 2002. Zajímavé je, že ta přední na první pohled připomínají xenony.

Velkým zklamáním u testované Almery byla chudá výbava, v níž chyběla nejen klimatizace, ale také prvky jako elektrické ovládání oken předních oken nebo dálkové ovládání centrálního zamykání. Sedadlo řidiče postrádá skutečné výškové seřizování, protože pouhou změnu sklonu sedáku zvedáním zadní části za něj nelze považovat a je nedostatečné. To může společně s pouze výškově nastavitelným volantem způsobit části řidičů nepříjemnosti. Interiér Almery s bohatým využitím laciných plastů nezapře svá léta a příliš mu nepomohl ani facelift. Lacině působí celé výplně dveří i s kličkami a zvuk vydávaný při zabouchnutí dveří má do sofistikovanosti hodně daleko.

Jízda

Benzínová patnáctistovka udivuje pružnou reakcí na sebemenší pohyb plynu již od nízkých otáček, což je příjemné při popojíždění v nízkých rychlostech. Zároveň je velmi úsporná, protože spotřeba za celý test dosáhla přibližně 7 l/100 km. Almera přitom absolvovala přibližně 15 procent vzdálenosti v městských a dálničních zácpách, zhruba polovinu na dálnici v rychlostech kolem 150 km/h a zbytek v poměrně ekonomickém režimu na okreskách nebo příměstských komunikacích. Motor disponuje výkonem 98 koní, ale v táhlých dálničních stoupáních se jeho relativně malý objem přece jen projeví. V rychlostech kolem 140 km/h motor točí přibližně 4000 otáček a pohybuje se v oblasti nejvyššího točivého momentu. Zklamáním je převodovka. Dráhy řazení jsou sice poměrně krátké a přesné, takže nemusíte hrát loterii 1-3-5, ale při zařazeném stupni má řadicí páka několikacentimetrovou vůli, což nedělá nejlepší dojem.

Podvozek Almery je poměrně jistý a komfortní, chová se zcela předvídatelně, ale v segmentu nabitém konkurencí patří pouze do průměru. Tlumiče testovaného auta již nebyly ve stoprocentním stavu, takže se Almera na nerovnostech chovala dost nervózně.

Zkušenosti bazaru

Nissan Almera je spolehlivý vůz, který si pořizují zákazníci zejména mladší generace. Tento klasický příslušník nižší střední třídy nabízí za relativně dobré peníze dobrou výbavu. Mezi pozitiva vozu jednoznačně patří výborné jízdní vlastnosti, dobrá kvalita zpracování, vysoce účinné brzdy i dynamický motor s relativně nízkou spotřebou. Kladem je také dobrá odolnost vůči bočnímu větru či široký úhel otevření dveří, který umožňuje pohodlné nastupování i manipulaci s předměty. Mezi negativa bychom mohli zahrnout nepříliš pohodlná sedadla (zvláště při dlouhých cestách), použití levných plastů v interiéru i chrastící přístrojovou desku,“ říká Petr Suchánek, manažer prodeje AAA AUTO.

Testovaný model: Nissan Almera 1,5i, rok výroby 2004, najeto 96 tisíc km, cena 229 000 Kč

Výbava: 2 airbagy, centrální zamykání, el. ovládání zrcátek, posilovač řízení

Orientační cena Nissanu Almera 1,5i podle Eurotax:

2004: 216 000 Kč

2003: 180 000 Kč

2002: 150 000 Kč

2001: 128 000 Kč

2000: 108 000 Kč

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)13,1
Motor
Konstrukcebenzínový čtyřválec, 1497 cm3
Zdvihový objem (cm3)1497
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)98 k při 6000 ot/min
Točivý moment (Nm)136 Nm při 4000 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)177
Spotřeba paliva (l/100 km)komb. 6,6 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
23.6.2006 3:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist