Nissan 370Z Nismo: Okruhová katana podrobněji

Dvorní úpravce automobilky Nissan se pořádně vyřádil na zadokolce 370Z. Výsledkem je vyšší výkon, přepracovaný podvozek a svalnatý bodykit.

Do aktuálního modelového roku přišla japonská zadokolka s novou výzbrojí a my máme konečně podrobnější informace. Všimněte si lehce přepracovaného vzhledu, tedy nového předního spoileru, černých prahů a zadního difuzoru, ve kterém se usídlila dvojice koncovek výfuku. To všechno je tu oproti standardní verzi jiné, a protože se bavíme o verzi továrního úpravce Nismo, nemůže tu chybět ani spoiler velký jako žehlicí prkno.

Ve spojení s posíleným 3,7 litrovým šestiválcem o výkonu 350 koní a 374 Nm se má výrazně zkrátit akcelerace z 0 na 100 km/h, ale přesnou hodnotu jsme se nedozvěděli. Rozhodně to bude méně, než za kolik to dá standardní verze, tedy 5,3 sekundy. Co mají ale obě verze společné, je systém SynchroRev, elektronický pomocník pro meziplyny s manuální převodovkou.

Změny proběhly i na podvozku, pod čímž si představte sportovní tlumiče, tužší pružiny, jiné stabilizátory a tak dále. Nezapomnělo se ani na neodpruženou hmotnost, jsou tady úplně nové devatenáctipalcové kované disky RAYS obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S001.

DOPORUČUJEME: Ford Focus RS vs. Nissan 370Z na NordschleifeS ohledem na poněkud drsnější zacházení, jakému bude vyladěná verze jistě čelit, byl posílen brzdový systém. Poznáte ho podle červeně lakovaných třmenů, které skrývají kotouče vpředu o průměru 355 milimetrů, vzadu je to rovných 350 mm.

Že nesedíte v nějaké obyčejné verzi vám dá najevo i interiér s logy Nismo, vašemu pohledu jistě neujde ani červené prošívání nebo volant z alcantary. Řadička potažená kůži nebo hliníkové pedály nepřekvapí, tím disponuje i normální verze, ale unikátní plaketou na středovém panelu už nikoli.

Navzdory všem změnám, které nepokrytě naznačují okruhové zaměření, Nissan 370Z Nismo nijak neslevuje z komfortní výbavy na palubě. Sportovní sedadla nastavitelná v osmi směrech? Jsou tady. Bezklíčový vstup, automatická klimatizace nebo stereo Bose? Samozřejmě, včetně dvojice subwooferů a bluetooth konektivitou, to všechno uvnitř najdete.

Poslední nezodpovězenou otázkou tak zůstává jen cena a termín, kdy se s bílou katanou setkáme i v Evropě. Zmíněná verze je zatím oznámena jen pro USA, starý kontinent se ale také dočká, nejspíš ještě letos.

2.5.2013 9:20| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist