Audi TT definuje novou dimenzi sportovnosti turbodieselem a pohonem všech kol

Kompaktní kupé možná historicky vychází z konceptu benzínového motoru a pohonu zadních kol, Audi však prezentuje opačný přístup. S úspěchem.
new-drive-version-for-the-audi-tt-2-0-tdi-now-also-as-quattro-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Podle statistik automobilky každé druhé prodané Audi TT má pohon všech kol quattro. A popravdě, určitě jde o vynikající volbu, pokud chcete s autem jezdit i v zimě, třeba i s občasnými výlety na sněhové arény a kluzké tratě.

Úspěšný naftový motor v Audi TT, které se představil v rámci představení třetí generace TT, je nyní k dispozici s pohonem všech kol. Přičemž hnací síla je přenášena na všechna čtyři kola přes šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Auto spoléhá na systém kontroly hnací síly jednotlivých kol a inteligentního ESC, díky kterým by měl mít řidič neustále vůz pod kontrolou, v limitních situacích.

Čtyřválec s objemem 1968 cm3 nabízí výkon 184 koní a točivý moment 380 Nm v rozmezí 1,750 až 3,250 otáček. Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro S tronic tak zrychluje z nuly na stovku za 6,7 sekundy a dosáhne na maximálku 234 km/h. Roadster pak sprintuje na stokilometrovou metu za 7,0 sekundy a umí až 230 km/h.

Podíváme-li se na spotřebu, tak Coupé 2.0 TDI quattro S tronic by mělo jezdit v průměru za 5,2 l/100 km, při emisích CO2 137 gramů, pro Roadster platí spotřeba 5,4 l/100 km a emise 142 g CO2 na kilometr. Cenově by mělo Audi TT vycházet z evropských cen 41,250 Eur za Coupé a 43,650 Eur za TT Roadster a dodávky zákazníkům by měly probíhat od začátku roku 2017.

8.12.2016 10:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist