Na okruhu Paul Ricard s Audi, Ferrari, Lamborghini a Porsche
autoweb.cz > Audi > Audi TT > Audi TT Coupé > Audi TT definuje novou dimenzi sportovnosti turbodieselem a pohonem všech kol
Audi TT definuje novou dimenzi sportovnosti turbodieselem a pohonem všech kol
Podle statistik automobilky každé druhé prodané Audi TT má pohon všech kol quattro. A popravdě, určitě jde o vynikající volbu, pokud chcete s autem jezdit i v zimě, třeba i s občasnými výlety na sněhové arény a kluzké tratě.
Úspěšný naftový motor v Audi TT, které se představil v rámci představení třetí generace TT, je nyní k dispozici s pohonem všech kol. Přičemž hnací síla je přenášena na všechna čtyři kola přes šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku. Auto spoléhá na systém kontroly hnací síly jednotlivých kol a inteligentního ESC, díky kterým by měl mít řidič neustále vůz pod kontrolou, v limitních situacích.
Čtyřválec s objemem 1968 cm3 nabízí výkon 184 koní a točivý moment 380 Nm v rozmezí 1,750 až 3,250 otáček. Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro S tronic tak zrychluje z nuly na stovku za 6,7 sekundy a dosáhne na maximálku 234 km/h. Roadster pak sprintuje na stokilometrovou metu za 7,0 sekundy a umí až 230 km/h.
Jak funguje pohon všech kol 4×4 a jaké jsou jeho typy
Speciál 4×4 | vydáno 2. 7. 2015
Podíváme-li se na spotřebu, tak Coupé 2.0 TDI quattro S tronic by mělo jezdit v průměru za 5,2 l/100 km, při emisích CO2 137 gramů, pro Roadster platí spotřeba 5,4 l/100 km a emise 142 g CO2 na kilometr. Cenově by mělo Audi TT vycházet z evropských cen 41,250 Eur za Coupé a 43,650 Eur za TT Roadster a dodávky zákazníkům by měly probíhat od začátku roku 2017.