Nenáviděl auta, prohrál volby

„Rudý Ken“ chtěl vysoké daně pro luxusní auta a rychlost 32 km/h v celém městě. Voliči měli jinou představu...

Komunální politice zahraničních měst se na autowebu zpravidla nevěnujeme – s jednou důležitou výjimkou. Londýn se na našich virtuálních stránkách vyskytuje pomalu stejně často jako Škoda Octavia, jelikož tamní starosta Ken Livingstone má řadu svérázných nápadů. Přišel například s myšlenkou na drakonické zvýšení poplatků za vjezd do centra pro některá auta, za což se Porsche chtělo s londýnským magistrátem dokonce soudit. Navrhl také zavedení plošného omezení rychlosti na 20 mil v hodině (32 km/h) na území celého města.

Londýnští voliči nyní Livingstonovo úsilí po zásluze odměnili. V komunálních volbách, ke kterým se dostavilo nezvykle vysokých 45 % voličů, posadili do primátorského křesla konzervativce Borise Johnsona. Ten se už nechal slyšet, že připravované zvýšení poplatků (tzv. c-charge) pozastaví.

Ken Livingstone je znám svým negativním postojem k prostředkům individuální motorizované dopravy. Nemá ani řidičský průkaz – do úřadu se nechával vozit hybridním Lexusem RX400h, který dostal od britského zastoupení Toyoty. Hybridy přitom měly být v novém schématu od poplatků osvobozeny, ačkoliv konvenční malá auta jako Fiat Panda nebo Toyota Aygo mají mnohem nižší emise CO2 než velký RX400h. Právě podle emisí CO2 měly být nové poplatky odstupňovány.

Výsledek komunálních voleb v Londýně je důležitým signálem pro radnice dalších evropských měst, která se netají úmyslem přijmout podobná opatření, jako plánoval Livingstone. O zavedení mýtného v centru města vážně uvažuje také Praha.

autoweb.cz

5.5.2008 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist