nemyslis-zaplatis.jpg

Nemyslíš, zaplatíš…

Skvělé jízdní vlastnosti

...aneb co v televizi nezaznělo.

Diskuze

38 komentářů

    w00t

    Tak odhadovat jestli ta kampan na nekoho zapusobi asi neni mozny. Stereotypy – at se v reklame objevi jakakoliv osoba, urcite se najde skatulka, do ktery zapadne – podnikatel, duchodce v klobouku, mladej ridic… tomu se asi taky neda vyhnout. Ta forma kampane, mezi reklamama v televizi, neni zrovna stastna. Podle me by stacilo dat do obchodnich center auta ze smrtelnejch nehod, aby to lidi prastilo ted a tady a nazivo. Precijen, pres tu televizi ty informace vnimame dost rozmelnene. Nebo billboardy v nemecku s fotkama lidi, co se na ty ktery silnici zabili.

    Je to stejny jako drogova prevence na skolach – detem reknete ze drogy sou spatne (aaano) ale nikdo vam nezaruci ze si ji nevezmou.

    w00t

    btw ten tvuj skleb kdyz pan policajt mluvi o oktavce v eReSu je za vsechny prachy 🙂

    BeNiSh

    jj, presne tak!! jak chtel dat priklad nejakyho "silnyho" namachrovanyho auta a rek "eReSo", tak sem se zatvaril stejne jako Dada 😀 a bavil se tim, ze on udelal to samy! 😀 😀 hned sem mel jasno, co je ten policajt za vola!

    Charger

    Ano, přesně tak, ten škleb byl geniální:-D

    yellow

    škleb,to byla lítost nad tím jakej je tu uniformovanej vůl:D

    Charger

    dost možná..prostě Ochcávka v Eresu pyčo to je dělo…já teda slyšel spíš o lidech co jim tatínek kupuje k 18. narozeninám BMW Z4 3.0si, ale dobré no

    Dan

    Jo jo, to se povedlo… Jak to rekl, hned jsem koukal, jak se na to nas pan redaktor zatvari, a nezklamal 🙂

    Jinak trocha kritiky k vytupu v TV. Chapu tremu, taky bych tam stal jak pako, jen me napadlo, ze by sis priste mohl vzit o cislo mensi oblek 😉

    Charger

    Asi měl půjčený od Honzy Koubka:-D

    Dan

    No Honza by v nem asi lital jeste vic 🙂

    Adam Balloš

    "Podle me by stacilo dat do obchodnich center auta ze smrtelnejch nehod, aby to lidi prastilo ted a tady a nazivo. Precijen, pres tu televizi ty informace vnimame dost rozmelnene. Nebo billboardy v nemecku s fotkama lidi, co se na ty ktery silnici zabili." – a čeho tím dosáhnete? Silnice budou stále plny špatných řidičů a nejen to, dokonce i vystrašených, což je snad ta nejhorší kombinace. Jediné a tutíž i nejobtížnější řešení situace na silnicích, je důsledná výchova řidičů počínaje rozšířenou autoškolou (viz např. finský model) a následné omýlání všeho naučeného zas a znovu. Člověk musí CHTÍT jezdit rozumně. Tím že ho k tomu dotlačíte skrze cokoliv (pokuty, fotky mrtvol atd.) problém nezmizí, jen se odsune dál.

    Marek

    Pořad Máte slovo jsem shlédnul a musím říci, že tam bylo z pohledu "zadavatele" jasně vidět, že chtěli obhajit svůj koncept za každou cenu a to i tehdy, když podle mě, neměli pravdu. Jakoby přiznat chybu bylo něco fatalního. To pro začátek.

    Na druhou stranu si ale myslím, že mluvili pravdu v tom, že kampaň hodnotíme zbytečně brzo. Ano, na základě zkušeností, třeba s bodovým systémem, si můžeme myslet že to tak dopadne…ale třeba taky ne. Proto bych hodnocení nechal až na později.

    Velice mě zaujal pan Mikeš a jeho "postřehy od jinud". Je škoda, že se na této kampani nepodílí. Určitě by jí to jenom prospělo.

    Dále si myslím, že forma je trochu "laciná" i když někde se musí začít. Dávat tuto tuto kampaň mezi "jogurty a prášky" ji degraduje a snižuje její výsledek. Probíhat trochu jinou formou (ne v reklamních blocích) tak by měla určitě větší účinnost.

    A ještě na závěr bych chtěl dodat. Také si myslím, že je potřeba označit krajnice silnic, dělat větší osvětu v autoškolách apod. Spoléhat pouze na jednu část či jednu formu(tuto kampaň) a myslet si, že něco vyřeší či změní chování řidičů na silnich, tak to určitě ne. Je potřeba (nutnost) mít více nástrojů, s tím, že podobná kampaň je jedním s těchto nástrojů.

    ps. "Škatulkování" se nevyhnete nikdy. Kdyby tato kampaň byla jenom podle Vás a Vašich názorů, tak nakonec zjistíte, že jste taky škatulkovat. To ale prosím neberte jako výčitku, ale jako prostý fakt.

    BeNiSh

    "Spoléhat pouze na jednu část či jednu formu(tuto kampaň) a myslet si, že něco vyřeší či změní chování řidičů na silnich"

    vzdyt oni budou mit vice forem… letacky, plakatky, billboardy, samolepky pro deti a podobny desne dulezity a uzitecny pikachuviny!!

    Honza U.

    Příliš brzy? řekl bych příliš pozdě!

    Ja už na ty reklamy kašlu a nevnímám je, prostě jsou sočástí reklam které na mě zapusobí třkrát a dost.

    BeNiSh

    a sem jim nepochybne i ja, protoze s tebou Dado zcela souhlasim 😉 kdyzs jim polozil otazku, jestli neni lepsi se soustredit na lepsi vyuku v autoskolach namisto preskolovani starych psu drahym a neefektivnim zpusobem, tak ti pan ministr BESIPak zcela prazdne argumentoval, ze to se dostavame mimo tema , ze se dostavame jinam. velky hranaty!!! prave ze to bylo na tema, protoze pri zodpovezeni tyhle otazky dle zdravyho rozumu by nam vyslo to, ze je to to nejlepsi a 150mega za takovyhle reklamy je mrhani penez nas vsech, co dane platime skoro i ze vzduchu. no hlavne kdyz kamradicek kamarada myje!! a tvrzeni, ze hodnoceni kampane v dobe, kdy jeste nezacala je jen vysmech primo do oci!! "vyhodili sme penize oknem, ale nekritizujte nas, pockejme jestli za rok, az tohle tema vysumi a nikdo si uz na to nevzpomene, neprijdeme na to, ze to pomohlo". stejnak tech par procent lidi, co si z tehle REKLAM (ANO, je to natoceny jako reklmama!!) neco vemou, bude to, ze za vsechno muze prekroceni povoleny RYCHLOSTi!! kvuli nicemu jinymu nehody totiz nevznikaj, ze??!! :-/

    jinak ta vypoctena cena lidskyho zivota od mistra suterena Svarce me taky vcelku pobavila!! 😀

    Dan

    Tohle me taky hodne dopalilo, kdyz pan dulezity z ministerstva zacal bagatelizovat Daliborova slova a snazil se to uhrat do autu, pritom moc dobre vedel, ze ma Dalibor pravdu. Skoda, ze Dalibor nema jeste tolik praxe s zivymi tv prenosy. Verim, ze by si to napriste, at ze sebe setrepe tremu, nenechal libit a zahnal pana ministerskeho blbecka do kouta stejne nekompromisne a zaroven naprosto pravdive, jako ve svych psanych blozich. Naprosto souhlasim s jeho nazorem a odhadem na uspesnost kampane. Ano, klipy jsou relativne krute (byt oproti napr. britskym nejsou zdaleka tak naturalisticke), ale pali slepymi naboji. Jediny klip, ktery na me zatim skutecne zapusobil, byl klip s kojencem nepripoutanym v sedacce. Ac nemam deti (jeste jsem porad mlady 🙂 ), hodne me tento klip postihl a myslim si, ze maminky jeste mnohem vic a donuti je k zamysleni.

    Rozhodne by ale bylo lepe investovat do zkvalitneni vyuky v autskolach, protoze to je proste zaklad. Odtud si odnasime (nebo spis neodnasime) zakladni postoje a dovednosti o rizeni auta, sledovani provozu, predvidani atd. Jen pro priklad, ve Finsku je skola smyku povinnou a velice dulezitou soucasti vycviku ridice. Nekdo muze namitnout, ze je to preci severska zeme, kde to klouze skoro porad, no a co ? Vsude to muze klouzat, vsude muze clovek dostat smyk a nejen dusledkem kluzke vozovky, ale pravdepodobneji spatnym najezdem do zatacky, vysokou najezdovou rychlosti atd. Ridici at uz ve Finsku nebo ti, kteri si u nas zaplati skolu smyku, nebo alespon zkousi nekde na prazdnem parkovisti zvladani techto situaci, jsou mnohem lepe pripraveni reagovat, kdyz se tato situace prihodi v realnem provozu. Jenomze tech je zatracene malo, protoze je to zkratka dobrovolne, jestli clovek chce auto jen drzet na silnici, nebo jej chce aspon trochu umet ridit . . .

    Vavris

    Tak klip s kojencem je taky jediný, který na mě zapůsobil. Paradoxní na něm ovšem je to, že za uplynulý rok zemřeli na cestách jen 2 kojenci a oba byli v autosedačkách.

    Mike

    Podle mě to jsou vyhozený peníze, kolik lidí se dívá na reklamy? A většina lidí se na reklamy dívá jako na něco špatnýho, jako prostředek kterým se nám někdo snaží něco vnutit a taky je podle toho pak vnímá… Taky bych se přimluvil za přetření krajnic, stačí se podívat na novou silnici z Liberce do Jablonce, kde sou krajnice krásně vidět, ale tak pak najednou skončí, bílé krajnice zmizí a vy máte pocit že ste vjeli někam kam ste nechtěli… A dal bych školu smyku alespoň do každýho kraje, už dlouho mě láká, ty peníze bych i překous, ale jet kvůli tomu až do Mostu… na to prostě nemám čas

    honza

    Přesně tak, třeba ne Vysočině o žádném polygonu nevím, hlavně že bude kraj ohraničený značkou zimní gumy.

    Xander_Cage

    Zjistil jsem zajimavý průzkum jelikož chodím ještě do školy (nastavbové studium) tak jsem se u nás ptal co si na ty reklamy nemyslíš zaplatíš myslí spolužaci. Ti kteří nemají řidičák akorát se tak vozí autem na ně to šíleně působí (zejména děvčata) na nás ostatní ti co máme řidičáky už asi tak 2-3 roky (i já) nás to nechává chladnými. Čili ta "reklama" je špatně koncipována a podávána lidem kteří ví o řízení auta jenom z knížek. Jinak plně souhlasím z názorem autora článku to samé jsi myslím i já. Hlavně u autoškol (mě osobně autoškola nic nenaučila vše jsem se naučil potom co jsem mě řidičák protože 28 hodin v autoškole je žalostně málo).

    Xander_Cage

    Jinak za těch promrhaných 150 milionu se mohly postavit třeba tréningová centra jako je v Mostě blízko větších měst. Bydlím v Ostravě rád bych si zkusil "školu smyku" ale Most je trochu z ruky. Jinak drifty atd jsem se naučil na staré odstavné pološe v na mošnovském letišti škoda že tam tedka už nesmím jezdit, naučilo mě to hodně (např jak se chová auto ve smyku, jak se jezdí blbě na blátě, jaká je brzdná dráha atd).

    Mike

    Tak to já si musim v Jablonci vystačit jen se zasněženýma parkovištěma u obchoďáků po zavírací době….

    Lancer

    Prave jsem se na tu debatu dodival a jsem znechucen, kolik kecu se tam objevilo… Zcela jasne alespon polovina ucastniku vubec netusi o cem se mluvi. Navic naprosto nechapu, proc celou tretinu poradu se debatuje o vlivu na deti, kdyz (aspon pokud ja vim) deti prilis casto neridi a na deti ta kampan neni targetovana… Pan plukovnik "dvanula oktavka feresu" je zcela jiste blbec – da se to vypozorovat podle verbalnich i neverbalnich projevu – napriklad se porad snazi mluvit strasne edukovane a pouzivat slangove vyrazy, aby vypadal, ze o vsem vi uplne nejvic. Ten druhej sasek z ministerstva je sice daleko inteligentnejsi a umi mluvit, ale je az prilis politickej na to, aby pridal hodnotny a nestrany nazor. Takze jenom politicky plka… Pan hasic sice haji pomerne spravny nazor, ale haji ho spatne a dloube se do nedulezitych detailu. A ti dva "medialni experti" to je klasika – pan inzenyr (ten starsi) se snazi vypada chytre a zkusene aneb "kampan v printu" a "z me zkusenosti z ameriky", zatimco ten mladoch proste haji svou agenturu – a nutno dodat, ze to dela dobre, bohuzel.

    S nazory pana Zaka souhlasim, jen je skoda, ze nebyl slyset vic. Bylo videt, ze je to novinar, ktery rozumi tomu, cemu ma rozumet, ale v podobne diskusni konfrontaci proti daleko (medialne) zkusenejsi a pocetnejsi prevaze nemel sanci. Timto nekritizuju, sam bych nepredvedl nic jineho, ale je to skoda…

    Celkove mam takovy dojem, ze kdyby CT zavitala do nejblizsi hospody a zapocala podobnou debatu s pritomnymi stamgasty, mela by diskuse velmi podobny prubeh…

    Co se tyce alternativnich reseni, tak zcela souhlasim s zlepsenim autoskol. I kdyby to melo stat jeste vic… V autoskole jsem se vubec nic nenaucil a kdyz jsem videl, kdo to vsechno proliza, bylo mi z toho dost uzko…

    Mist na vyblbnuti (zkusebni polygon, prazdne letiste atd) je extremne malo a jejich pristupnost by rozhodne hodne pomohla.

    Osobne bych taky zrusil rychlostni limity, ale to uz je na uplne jinou debatu…

    Catsy

    Předem prohlašuji , že nejsem taková odnbornice jako všichni přede mnou. Přesto jsem debatu v TV sledovala , protože Dáda je můj kamarád.Chtěla bych říct jen toto, jsem přesvědčená , že Dáda ví o čem mluví.Že se nechal poněkud zatlačit do defensivy svědčí o jeho dobrém vychování, neskákat lidem do řeči. Což se v TV debatách nenosí.Taky mě naštval ten strejc z ministerstva. Jenže , tady byli všichni mediálně ostřílení , takže když se člověk octne poprvé v této společnosti , není to snadný.Ale jsem přesvědčena , že příště je Dáda rozcupuje. Držím mu palce.

    Petr

    Musim rict ze jsem se trosku divil po precteni uvodu, myslim ze neni zadny duvod aby jste se na zacatku blogu "omlouval" za Vase vystoupeni – bylo velmi dobre, na to ze Vas nechali rict 3 vety tak jste rekl vic nez ostatni dohromady.

    Ano, urcite se ma zacit v autoskolach, treba kdyz jsem delal ridicak a neni to tak davno (3roky) bylo to u super cloveka, kterej jeste za komunistu jezdil zavody do vrchu – a to je pak o necem jinem. Dokocne jsem prosel i improvizovanou skolu smyku na letistni draze. I kdyz kampan vitam, tak je prece jenom by bylo ucinnejsi investovat penize do vycviku v autoskolach.

    Podle me taky mela pravdu pani psycholozka, ktera mluvila o zmene postoju. A to by mel byt cil – aby si lide prestali myslet ze zakony a predpisy jsou jen snuzka hlouposti a nema smysl je dodrzovat. A ony mozna jsou, ale tady nejde o zakon, ale o zakladni slusnost a odpovednost sami k sobe a k okoli.

    Tohle je velice siroke tema, nebylo by naskodu kdyby se do toho zapojily i automobilky.

    Dalibor Žák, autoweb

    Předně díky za morální podporu… Souhlasím, že velmi závisí na přístupu učitele v autoškole. Bohužel se v naprosté většině případů setkáváme jen s pazažérem, který říká "doleva, doprava, rovně a domů". Autoškola je business jako každý jiný, což je možná ta chyba. Mám pocit, že se snaží chrlit co nejvíce studentů za co nejkratší dobu, takže kvantita převládá nad kvalitou.

    Automobilky do toho nezapojíte. Každá totiž chce v majiteli a řidiči vyvolat pocit, že tento model a tato značka je víc než to ostatní a bohužel se pak setkáváme s jedinci, kteří to musí v provozu ventilovat.

    tonča

    Nepochybně je technický stav a značení našich silnic o poznání horší, než západně od nás. Nepochybně by jim 150 milionů prospělo, aby se alespoň obnovilo lajnování a dokončilo osazení reflexních značek. Na druhou stranu, těch opravdu základních pravidel k bezpečné jízdě, je jen pár. Jízda vpravo, blikání při změně směru, přednost zprava na silnicích stejného řádu, přednost všem (tedy i předjíždějícím) při výjezdu z vedlejší na hlavní, nejezdit na červenou (a to ani přes koleje vlaku), na plné nepředjíždět ani se neotáčet, dodržovat bezpečnou vzdálenost, zipovat, pouštět chodce na přechodu, plížit se kolem busu v zástavce, nepřekračovat předepsanou rychlost a jet na dohled, svítit a podobně. Kdo chce, jezdí tak. Kdo nechce a hledá v jízdě adrenalin, nebo si léčí napoleonský komplex, tomu mepomůže ani doškolování, ani tahle kampaň. V ČR dostane řidičák každý, kdo vyplní test a před zkušebním komisařem se rozjede bez škubání a zacouvá k chodníku. Jenže jestli bude jezdit defenzivně, nebo agresivně, se tam neřeší. Ačkoliv to z nás má mnohý napsáno na čele. 🙂

    Charger

    je i víc základních pravidel- třeba jedu tak rychle, abych dokázal zabrzdit na vzdálenost na kterou vidím…

    tonča

    Ehm, a co myslíš, že je, jet na dohled? 🙂

    Charger

    To jsem prehlidl, sorry:-)

    Jack

    Žádné nové značky nedosazovat! Naopak!! Proklestit!!! Aniž bych sem chtěl tahat politiku, tak před dvěma lety (se zavedením slavné 411) se socani prsili, jak se zasadí o zpřehlednění dopr. značení. No teď mají v krajích moc nad celou zemí, tož jsem na ně zvědav, na frajery.

    Dalibor Žák, autoweb

    Redukce dopravních značek na nutné minimum je prý velmi velkým přínosem pro bezpečnost. Lépe se totiž všimneme značky, která se neztratí v množství zákazů a dodatkových tabulek. Stále ale tvrdím, že prioritu by měly mít hlavně podélné bílé čáry, které budou vidět za jakýchkoli podmínek povětrnostních a světelných.

    Jack

    O tom není sporu. Osobně si myslím, že debatovat o tom, jestli je prioritou domalování čar, nebo vykácení houštin značek, je stejné, jako debatovat nad pacientem v posledním tažení, jestli mu dřív léčit rakovinu, nebo AIDS…

    tom

    Když už se s tím nezaobírají v autoškole, a když už chtějí vyrábět nejaké televizní show, alespoň by podobná kampaň mohla vysvětlit co dělat v krizové situaci, aby se to nemuseli nováčci dozvídat metodou pokusů a omylů, nebo třeba jak poskytnout první pomoc – protože obvyklé znalosti na tomto poli bývají tristní. A že správná odpověď na to jak si počínat s člověkem v šoku je b u nehody nikomu nepomůže.

    Dalibor Žák, autoweb

    Jistě, teoretická příprava v tomto směru nemá smysl, pokud není doprovázena aspoň stručným praktickým cvičením. Vždyť i jeden "cvičný" smyk a jedno "cvičné" oživování figuranta mnoha lidem pomůže rozšířit obzory. A v reálu pak dokáží mnohem rychleji reagovat a hlavně s větším klidem.

    JF

    Panove, kluci a damy klobouk dolu.. Vim, ze tohle je specificky web pro specifickou cast obyvatelstva s mensim ci vetsim zastoupenim pohonnych hmot v krvi, ale presto dlouho jsem necetl tak vecnou a rozumnou debatu ci jen vyjadreni nazoru. Po shlednuti Dadova vystoupeni, ktere bylo sice kratke, zato velmi konstruktivni, jsem precetl jeho blog a vsechny vase nazory. Povetsinou mi nezbyva nez souhlasit a ve skrytu duse doufat, aby se alespon cast vsech vyrknutych nazoru a prani objevila v praxi drive nez nam strycek z USA dokona konec sveta..

    Reseni teto problematiky je veskrze velmi individualnim a komplikovanym nahledem. Pokud by vsak za kulatym stolem naseho dopravniho aparatu vcetne policejnich a dalsich "vysoce respektovanych" organu sedeli a premysleli lide, kteri chteji neco s touto problematikou delat, davno by nase silnice byly zejmena a nejen bezpecnejsi, ale take privetivejsi pro nadsene ridice. Jak uz zaznelo, nechci shazovat neci snahu at uz je jakakoliv. Bohuzel po shlednuti one debaty se neda mluvit o snaze komplexne resit danou problematiku, ale pouze o zajmy jednotlivcu(nejvice tech politicky angazovanych) s prospechem pro ne same nebo subjekty pridruzene k cele kampani. Pak verim tomu, ze vyniknout v debate s vecnym nazorem proti lidem sbehlych ve lzive argumentaci je velmi narocne ba dokonce nemozne. A jsem presvedcen, ze tato kampan bude mit asi takovou ucinnost jako povestna jehla v kupce sena, dokud se nenajde poradna svadlena, navleknuvsi poradnou nit a sesije vsechny oblasti problemu dohromady.

    Motorismus jako takovy sleduji od malicka, vzdy jsem jej bral jako konicek a zabavu. Dokonce jsem jej v plnem meritku (v ramci zachovani pravidel a omezeni) vnimal zhruba prvni dva roky po absolvovani autoskoly (jezdit jsem se samozrejme ucil sam az po "dukladne" prakticke priprave v AS). Ted jsou tomu prave ctyri a cim vice jezdim, tim vice zacinam citit a uvedomovat si tristni situaci na nasich silnicich a utoky i z nejblizsiho okoli, ze kolikrat za tuto situaci muzou prave lide zapaleni do motorismu. Paradoxne jsou to lide, kteri sotva udelali autoskolu (ano i pri dnesni absurdni situaci) a nechteji pochopit zabavu na useku silnice, kterou dokonale clovek zna s autem, ktere mu prirostlo k zadku. Z toho je mi opravdu smutno.

    To ale patri jinam, abych se vratil k tematu. Najezdim pres rok kolem 30 000 km, nekdy celou pulku v zahranici a krom Polska jsem nepoznal vetsi "kongo" na silnicich nez u nas. Castecne plyne chovani ridicu na silnici z povahy a schopnosti jednotlivce a na statu je, aby zajistil takove podminky na silnici, ktere dovoli pohyb tem slabsim(nebo je vubec nepustili na silnice), usmerni magory(tezko odhalit v pocatku) a da prostor ryzim nadsencum. Nechci skatulkovat, tim chci jen rict, ze vsechno zacina od piky. A v tomto pripade v autoskole. Jen semnou z autoskoly vylezli 3 adepti na odebrani ridicskeho prukazu po jejich obdrzeni. Ovšem to není jejich vina. Chapu, ze vetsina lidi ma ridicak proto aby se presunula z bodu A do bodu B a staci jim aby vedeli, po které pistoli (často ani to ne=) u cerpaci stanice sahnout, ale to bohužel při dnesni hustote provozu, technickem pokroku automobilu a v neposledni rade kvalite silnicni site bohužel prestava stacit. Pro priklad: Na jedne strane naprosty nesmysl ucit se v autoskole vymenu zarovku na Skode Felicii, na druhé strane pro absolventy dnešních autoskol (zejména pro „bezmozky“) naprosto idealni vuz.

    Nebudu vice rozpytvavat co je spatne a co zlepsit, napovídal jsem uz dost a mozna nektere otravil, ale s kym jinym se podelit o uprimne nazory, když ti nahore slisi jen malo z nich a slovicko rozpytvavat je pro ne cizi.. Jen bych rad uvedl par bodu, nad kterými by se podle me mela rozvest komplexni debata, aby se stav na nasich silnicich zacal ubirat tim spravnym smerem:

    1)Autoskola – obsah vyuky (prakticke i teoreticke), absolvovani a ZACLENENI jednotlivce do provozu (napr. První rok vykonostni omezeni automobilu?)

    2)Prevence a Opakovani – dopravni spoty, periodicke opakovani nabitych vedomosti a zkusenosti (tzv.drzet ridice v aktivnim stavu)

    3)STK – poctive prohlídky a vyrazovani opravdu nebezpečných vozidel, kterých u nas jezdi vic nez dost

    4)Stat – budovani a udrzovani dopravni site(nejen kvalita cest, ale především znaceni nebezpečných, nepřehledných useku a naopak useku“bezpečných“)

    5)Policie – jezdim 2x tydne D1, moravu ze severu na jih a zatím si pouštím stále stejnou písničku od Tatabojs – Kluci kde jste?

    6)Okruhy, oficiálně volne plochy – to je trosku z jineho soudku, otazka nadšenců, ale taky blaznu, kteří se zde dokazi vybit natolik, ze pak odjedou v klidu domu a neohrozuji ostatni..

    Ano, všechny body jsou pomerne slozite k reseni, ale když se nad nimi dokaze zabyvat jakakoliv motoristicka komunita, pak se lidem za jejich reseni zodpovědných prachsproste nechce. Peníze (cti koryta) jsou svinstvo a my ostatní muzeme jen plakat nad rozlitym mlekem.

    Dalibor Žák, autoweb

    Díky za přínosný příspěvek do diskuse…

    Souhlasím s tím, že problém je v (ne)ochotě státního aparátu investovat prostředky do míst, kde by byly více potřeba, ale kde je bohužel nikdo na první pohled neuvidí. Jenže právě investice do lepšího vzdělávání v autoškolách i za cenu toho, že řidičák nedostane 8 lidí z 10, ale jen 3 z 10, by mohla vyřešit mnoho zásadních problémů.

    Líbí se mi váš dodatek v bodě 6. Okruhů je u nás málo a rovněž nějakých volných ploch, kde bychom se mohli "vyřádit". Člověk pak nepociťuje potřebu "závodit" na silnici.

    R3sidento

    Myslim ze by se mely natocit i reklamni spoty s nedani prenosti tramvaje a jejich nasledky. Ridic tramvaje je v podstate vysmatej, hur je na tom osobni automobil.

    myslim ze teto problematice se nevenuje dostatecna pozornost.

    Proto bych zavedl novej slogan. Nedivas se? Skoncis pod tramvaji.

    ale no...

    musim s tym suhlasit….sice som slovak ale tie spoty som videl a zdali sa mi hodne nemozem si pomoct brutalne az prehnane….a mozno trocha fakt skatulkuju…

    napriklad moj foter ano je biznisman a ano ma velke drahe silne auto….(Audi A8 4.2TDI , Hummer H1 a este mazda mx-5)

    a ano bere jazdu ako relax a uvolnenie a niekedy aj ako adrenalin….a ano casto telefonuje….

    ano jazdi 180kmh ale mimo dedin a miest….v meste jazdi podla prespisov a dava pozor….a vie kde co si moze dovolit…

    a ano aj rad jazdi bokom a preto by tiez privital celkovo niake okruhy alebo plochy na zabavu….

    lenze moj otec neni niaky 18pako co akurat dostal vvodicak a otecko mu daroval M3…

    ma toho najazdene uz hodne…teraz byvame v Polsku a ano cesty su tu fakt strasne a soferi rovnaky…a pravidelne odtialto ide rano do Blavy alebo Budapesti a vecer spat…uz ma najazdenych bez problemov 1000000km

    a teraz k veci…ano cesty su strasnom stave trebalo by opravit a znaciek je nekonecno….

    a autoskoly to je tragika…

    ja mam 17 a akurat robim testy v autoskole…

    lenze minuly rok otec kupil staru skodovkku…

    a naucil ma na nej snad vsetko…vratane smykov…

    a naucil ma 100krat viac jak sa ucim v tej autoskole…a je pravda ze dnes tade uz prejde kazdy jebko…staci sa to nabyflit a mas vodicak…potom si zohnat auto a v 20tich sa rovno zabit….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist