autoweb.cz > Mercedes-Benz > Nejvíc nedoceněná auta poslední doby
Nejvíc nedoceněná auta poslední doby
Některým autům nešťastný osud nalinkovaly automobilky už na papíře nebo v marketingovém oddělení. Avšak některé vozy nabízely skutečně velký potenciál, ale nedokázaly překvapivě zaujmout masu zákazníků. Vybíráme auta, která jsou určitě zajímavá, ale nikdo je kupodivu nechtěl.
Mercedes-Benz třídy R
Na papíře to vypadalo jako velmi zajímavý crossover. Ale Mercedes udělal několik zásadních chyb – auto bylo moc drahé a hlavně nepraktické. Teprve až časem začal do třídy R montovat klasické pětimístné uspořádání, slabší úsporné diesely a levnější (a lehčí) pohon pouze jedné nápravy. Třídu R to, aspoň na pár let, zachránilo, ale reputaci moc ne.
Sedan řady 3 s nenápadným označením 320si a ještě nenápadnějším exteriérem byl homologační speciál pro závody WTCC. A vtipkovalo se o něm, že to byl také nejnudnější a nejpomalejší homologační speciál všech dob. Ale co se nudy týče, to mohl tvrdit jen ten, kdo s ním nikdy nejel. Vysokootáčkový čtyřválec 2,0 l s karbonovým víkem ventilů má jen 173 koní, ale jezdí na tak dokonalém podvozku, že by se za něj nemusela stydět ani M3. Tohle je skutečné auto pro Řidiče, ale u nás ho lidé nepochopili. Nemělo totiž tédéíčko se „zátahem vocpoda“ a spotřebu půl litru na 100 km. Vyrobili jich také jen 2600, takže je to docela drahá vzácnost.Audi A2
Hliníkové Audi s lehkou konstrukcí a aerodynamickými tvary přišlo příliš brzy. Dnes by se po něm mohli zákazníci utlouct, ale v době uvedení na trh se ještě spotřeba a emise tolik neřešily. Auto bylo také drahé a například proti VW Polo nenabízelo nic extra. A nedej bože, abyste ho nabourali. Cena opravy hliníkových dílů se pak vyšplhala strašně vysoko. Modelu Audi A2 ale podrazil stoličku spíše strach zákazníků než jeho nedokonalost.
Francouzská automobilka vsadila na jednu kartu – na netradiční design a pojetí. Jenže zákazníci tahali z balíčku „praktičnost a cena“ a neobvyklý, skoro až futuristický Avantime je neoslovil. Ono to také nebylo moc dobré auto na silnici, ale když se někde objevilo, vyvolalo poprask. Podle nás také přišlo příliš brzy, kdy lidé ještě nebyli na křížence zvyklí.
Divíme se, že zákazníci nedocenili ani jinak velmi schopnou Imprezu s benzínovým motorem a tradičním pohonem všech kol. Proč? Možná je děsí vyšší spotřeba paliva a také poněkud ambiciózní cena, ale vždyť tohle je snad nejschopnější auto na každý den a do každého počasí. A navíc se s ním skvěle jezdí. No, ale prostě je jen pro velmi úzkou skupinku lidí.Opel GT
Zadokolka od Opelu se také mezi zákazníky nesetkala s pochopením. Škoda, protože i když to nemuselo být úplně dokonalé auto, šlo tak trochu svou vlastní cestou a především svědčilo o odvaze značky ho vůbec prodávat.
Malý městský prcek také možná přišel příliš brzy, než aby ho zákazníci toužící po autě do města s velmi nízkou spotřebou ocenili (a pochopili). Jenže Smart měl (a má) ještě jeden velký problém – cenu. Na to, že uveze jen dva lidi a jeden batoh, je prostě moc drahý. Chápeme, že dá plno lidí v téhle kategorii přednost spíše konvenčnímu hatchbacku segmentu A nebo B, který stojí prakticky stejně a uveze toho dvakrát tolik.
A nezapomínejme ani na domácí produkci. Ano, Škoda Fabia se vyráběla i se šestnáctistovkou a s šestistupňovým automatem. Jenže koupil si jí u nás vůbec někdo? Vždyť na silnicích potkáváte jenom v kopcích supějící hátépéčka a na křižovatkách ve městech bezradné paní, kterým to třikrát zdechne, než od semaforu odskáčou… Fabia s automatem mohlo být řešení pro obrovskou skupinu zákazníků (a zákaznic), přesto jí skoro nikdo nepřišel na chuť.
Napadá vás také nějaké auto, které zákazníci nepochopili a které je neprávem nedoceněné? Napište nám o něm do komentářů pod článkem!
Dalibor Žák