Nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu je Seat Leon Cupra 280

Král je mrtev, ať žije král! Renault Mégane RS předává své žezlo Seatu Leon Cupra 280, který Nürburgring obkroužil za necelých osm minut.

Boj o nejrychlejší předokolku v pohoří Eifel se nám poněkud přiostřuje. Až do této chvíle držel dlouhou dobu prvenství Renault se svým Mégane RS 265 a není tajemstvím, že mu Honda chtěla titul nejrychlejšího auta s pohonem předních kol sebrat se svým připravovaným hot-hatchem. Dokonce z úst vývojářů Civicu Type-R zaznělo něco v tom smyslu, že pro to udělají téměř všechno, takže hodnotu výkonu raději nechávají otevřenou.

No, ještě že tak, protože když se dva perou, třetí se směje. A ten třetí je v tomto případě Seat se svým Leonem Cupra 280, ostrou předokolkou, která ze čtyřválcového turbomotoru produkuje 280 koní a tučných 350 Nm, takže sprint z klidu na 100 km/h zabere jen 5,8 sekundy. Mezi předními koly se usídlil samosvorný diferenciál, takže může Cupra všechen ten výkon zužitkovat jak se patří i v zatáčkách.


A kde jinde stvrdit fungování celého auta, než na legendárním Nordschleife? Seat se tam s produkční verzí vydal dávno před odhalením auta, takže predikce času (a poměrně přesné) tady byly už před několika měsíci. Teď už je jisté, že Leon Cupra 280 objel Nürburgring s časem 7:58.44. Vážně skvělý výsledek!

Za volantem seděl ostřílený okruhový závodník Jordi Gene, který Zelené peklo objel s průměrnou rychlostí 154 km/h, nejvyšší rychlosti 242 km/h dosáhl v sekci Tiergarten. Sluší se zmínit, že okolní teplota byla 10°C a Cupra obouvala příplatkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, což je sice okruhová pneumatika, ale zcela homologovaná pro silniční provoz.

Seat mimojiné dokázal porazit třeba Alfu Romeo 4C nebo (dnes už) předchozí generaci BMW M3 E92 s atmosférickým osmiválcem o výkonu začínajícím číslicí 4. Nechybělo moc, a Leon porazil třeba Porsche 911 Turbo generace 996 nebo Ferrari F430 s řazením F1. V kontextu cen je fascinující, za jak málo dnes můžete pořídit tak rychlé auto, základní cena činí 695 900 Kč a v sériové výbavě je všechno potřebné.

3.3.2014 9:04| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist