Nejrychlejší elektromobil na Nordschleife má Toyota

No dobře, spíše bychom měli říci Radical s pohonem od automobilky Toyota, ale to mu na zajímavosti nic neubírá.

V souvislosti s rekordními jízdami na 20 km dlouhé Severní smyčce Nürburgringu mluvíme spíše o supersportech jako Pagani Zonda R či Nissanu GT-R, pokud chceme zůstat v rovině produkčních aut. Elektromobily ale mají vlastní kategorii, i když brzy z nich zřejmě začne být horko i „normálním“ autům.

Toyota totiž přivezla na Nordschleife upravený Radical, který se jmenuje TMG EV P001, tedy stejně atraktivně jako nějaká čínská součástka do počítače. Ale to je jedno, protože jeho výkony jsou dost působivé na to, aby zastínily jméno nudné jako šedivé podzimní odpoledne. Severní smyčkou se totiž tento speciál prohnal za 7 minut a 47,79 sekundy, tedy dost rychle na to, aby předchozí rekord doslova rozdrtil.

​Dosud nejrychlejším elektromobilem byl totiž Peugeot EX1, který okruh objel za 9 minut a jednu sekundu a byl celý nadšený z toho, jak porazil elektrické Mini E, které potřebovalo necelých deset minut.Elektrická Toyota nejen, že vytvořila hodnotu, která se dá skutečně nazvat rekordem, ale ještě se velmi nebezpečně přiblížila časům, kterých dosahují jinak velmi rychlá auta se spalovacími motory. Celkový rekord ale stále drží Stefan Bellof se speciálem Porsche 956, který v květnu 1983 okruh obletěl za 6:11,3.

Toyota to zatím bere jako součást experimentu, protože testuje, co všechno elektrické pohonné ústrojí vydrží v extrémních podmínkách. Získaná data prý velmi pomůžou při vývoji skutečného závodního auta, které by se mělo začít prodávat už příští rok.

autoweb.cz

31.8.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist