Nejprodávanější ojetinou roku (opět) benzínový hatchback s výkonem do 95 koní

Jaké vozy vévodily vloni prodejům zboží z druhé ruky? Navzdory obecně rozšířenému předpokladu o naftových sedanech manažerského typu či kombi to byly menší vozy na jiné palivo.

Narážku v podtitulu prosím chápejte ta, že pokus se v nějakých „zasvěcených“ debatách se čtenáři bavíme o ojetých autech, převládá názor, že nejprodávanějším artiklem jsou Octavie Combi, Passaty se stejnou karoserií, ale i jako sedany, „samozřejmě s tédéíčkem.“

Realita je ale jiná, jak ukazuje zpráva našeho největšího autobazaru. Tedy jiná, než je všeobecné mínění, ale zcela stejná jako byla v předchozím roce 2015. Prvenství na poli ojetin, dle statistik AAA AUTO, obhájil totiž benzínový hatchback ve stříbrné barvě o výkonu do 95 koní a stal se tak nejprodávanější ojetinou za loňský rok. Je to po dlouhé době, co vůz s jinou karoserií než combi zvítězil dvakrát po sobě.

Dominovaly vozy s manuální převodovkou a náhonem na dvě kola. Vyplývá to z každoroční analýzy specifikací nejprodávanějších ojetých vozů AAA AUTO Index. Po dlouhé nadvládě kombíků se silnějším výkonem si čeští zákazníci ojetých automobilů podruhé za sebou zvolili za nejoblíbenější vůz menší a úspornější auto. Nastupující trend potvrzuje srovnání letošních a loňských statistik. Vozy s karoserií hatchback (dvouprostorové vozy s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí) si v roce 2016 pořídilo 33,7 % zákazníků.

Combi, které si mírně polepšilo (o 1,5 %) si našlo své majitele ve 29,1 % případech. „Nastupujícím trendem je obliba vozů s nižším výkonem. Zatímco v předchozích letech dominovaly silnější vozy, čeští řidiči se stále více uchylují k výběru méně výkonných vozů. To potvrzuje prvenství vozů s výkonem do 69 kW,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Tyto automobily v loňském roce zvolila třetina českých zákazníků (33,5 %) V relativně těsném závěsu skončily na druhém místě auta s výkonem 70–85 kW (30,6 %). Třetí pozici pak drží vozy s výkonem 101–125 kW (17,4 %). Vyhledávanějším palivem zůstává stejně jako v roce 2015 benzín (53 %), oproti tomu dieselem poháněné vozy preferuje jen 46,8 % zákazníků. Stejně tak si oblibu suverénně drží manuální převodovka, která dominuje v 87,1 % případech.

Nejprodávanějšími automobily pak byly ty středně staré (6-10 let) s detailně doloženou servisní historií. Bezkonkurenčně nejoblíbenější jsou rovněž vozy s náhonem na dvě kola, jejichž volbu upřednostňuje až 88,5 % řidičů. Pouze drobné změny zaznamenal žebříček nejprodávanějších značek. První místo si suverénně drží tuzemská Škoda (27,7 %). Mírně si polepšil druhý VW (10,1 %) i třetí Ford (9,6 %). Čtvrté místo obsadil Renault (6,4 %). Loni pátý Peugeot pak vystřídala značka Hyundai (6,3 %).

zdroj: AAA AUTO

4.1.2017 1:37

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist