nejlepsi-diesely-v-ojetych-autech-jake-to-jsou-352x198.jpg

Nejlepší diesely v ojetých autech – jaké to jsou?

Audi A3

Na trhu s ojetými vozy najdeme problémové i spolehlivé motorizace. Několik těch skutečně vydařených vznětových přinášíme v následujícím přehledu.

Diskuze

74 komentářů

    AAA

    No uvidime nakolik to bude cenena vlastnost po zavedeni nizkoemisnich zon…

    mára

    to jo, ale podle mě úplatek vyřeší všechno, takže určitě uvidíme zelenou plaketku i na 300D. 🙂

    Skalik

    Zrovna tenhle zprasek a jeho o něco více zprasený bratříček 1,6hdi bych do takového článku opravdu netahal.

    Tyhle motory oproti například 1,8tdci ve focusu mají větší počet závad. A některé i dost fatální.

    S ostatní souhlasím, ale tenhle motor opravdu ne.

    Ještě musím dodat, že se bavíme o evropské produkci, jinak bych na vrcholu viděl 7,3 power stroke v atmosférickém provedení od fordu to se nedá utahat.

    AAA

    Ovsem do Nemecka bych s tim radeji provokovat nejezdil 🙂

    Petr L.

    Ještě bych vzpomněl na 2.5 TDI – 5ti válec – kostrukce AUDI. Měl jsem ho ve Volvu V70 s AT a velmi dobře na něj vzpomínám.

    Martin

    Mě určitě chybí 2,5 TDI R5… určitě patří mezi nejlepší diesely!

    Petr L.

    Ještě bych vzpomněl na 2.5 TDI – 5ti válec – kostrukce AUDI. Měl jsem ho ve Volvu V70 s AT a velmi dobře na něj vzpomínám.

    Petr L.

    Ještě bych vzpomněl na 2.5 TDI – 5ti válec – kostrukce AUDI. Měl jsem ho ve Volvu V70 s AT a velmi dobře na něj vzpomínám.

    Pavel

    Mám první V70ku s AT a motorem u Volva oznacenym D5252T, Volvo ho naladilo na 103kW, mam najeto 185tkm poctivych a hodlam se drzet tohoto motoru co to pujde. Zavady zatim zadne krom vymeny zhavicek a uniku oleje 0,5l na interval. Menil jsem take tesneni na klikove hrideli. Zatah je skvely na tak stary motor, kdyz je studeny tak je hlucny, jinak ale po zahrati prijemny zvuk 5 valcu. Spotreba mezi 6-7 coz s AT a tak velkym tezkym a starym autem je uplna nadhera. Tento motor najdem i v VW T4 a Audi 80. Z novych dieselu me zajimaji hlavne 6 valcove diesely oznacovane jako 300 a 350 CDI od MB, uvazuju o nem jako o pristim motoru.

    paolo

    a copak malý diesel 1,3 JTD?to je špatný motor?

    paolo

    a copak malý diesel 1,3 JTD?to je špatný motor?

    michal

    To bych zrovnal netvrdil,že 1.8Tdci a 2.0Hdi patří k povedeným a spolehlivým motorům,ty tam asi nepatří ne?!

    Miláno

    Já mám 1,8 tdci a nemám s ním žádné problémy. Zaslepil jsem pouze EGR ventil záslepkou a dělal spojku se strvákem při 260t. Nyní mám 292t. a turbo, vstřiky, startér, altík, vše origo. V zimě startuje bez problémů na jedno nažhavení.
    Plno majitelům nestartuje, kdy nakonec zjistí, že je třeba vyměnit baterku, zrepasovat startér či vyměnit žhavící svíčky, což při nájezdu okolo 200t. je celkem normální. Jediná slabost tohoto motoru jsou vstřikovače Delphi, kdo nejezdí štreky, málokdy na ně najede více než 200t. Motor ani při 300t. nebere žádný olej, výkon má pořád perfektní, takže pro mě to držák je a zbavovat se ho nehodlám.

    Kuban

    no pak mě ještě napadají 1.4HDi.

    btw: na 1.3 JTD rozhodně nenajdeš žádnou významnou specifickou vadu.

    Kuban

    co vstřiky, hlavně to delphi palivové čerpadlo!!!!!! to je ten hlavní důvod špatné pověsti

    Kuban

    upravím – na čerpadla trpí TDCI nikoliv HDI TDCI… 🙂 tedy starší Ford motorizace. Myslím že do roku 2008 nebo tak nějak

    mára

    Tak musíme se koukat na náš trh, na Fordí powerstroke tu asi moc lidí nedosáhne, anóbrž to žere jako benzínovej osmiválec

    tom

    nechápu jak jste mohli vynechat takovej fenomén jako je R5 2.5Tdi :-(…opravdu to je top disel a měl bejt hned za merglem…rozhodně spolehlivěhjší než 1.9 a když ne tak nemá \“váhu vzduchu\“ respektive má něco trochu jinéhop co neodejde…opravdu škoda….zarážím zpě slzl a jdu se z okna dívat na svoji A6 stim to trhačem se 103kw

    Jiri

    SDI naladěné na 50kW mám 11let v Polu, najeto 210.000 a sebemenší závadu jsem neměl, spolehlivost absolutní, spotřeba mezi 4 – 4,5/100. Do páru jsem volil zánovní C3 1,4HDI. stejný výkon, úplně stejná spotřeba, asi s turbem o něco dynamičtější, ale zajímavé, nad limity na dálnici atmosférák SDI je ochotnější. Aby to nevypadalo, tak opravdu nepotřebuju jezdit jako blázen, ale SDI jde nav160, i 170 ochotně. HDI je fajn do 130, pak už ochota taková není. HDI je kultivovanější, tišší. Platí za neproblémové, uvidím, ve 45.000 ještě předčasné soudit, SDI ve 210.000 výkon stejný, jako když bylo nové. Motor běží tiše po naftě VERVA, u HDI to necítím.

    Rozhodně bych nezapomínal na první common rail v evropských autech (AR156/166) pětiválec 2.4 JTD potažmo JTDm. Nejen že má vcelku kultivovaný projev a i docela dobrý průběh výkonu, ale hodně toho vydrží. Sám s ním mám mnoho najeto (250tkm ve 166 a 320tkm ve 159) a kromě repasí vstřikovačů (2 tisíce za kus) a výměn oleje, filtrů a rozvodů nic nepotřeboval a stále slouží i s původním setrvačníkem. Průměr 7L/100km není sice extrémně nízký, ale není ani vysoký, zkrátka vcelku přijatelný vůči nabízenému výkonu (154kW).

    Málem bych zapomněl na jedno důležité varování – DPF hned ven, jinak to ten motor časem zacpe. To ale není chyba motoru a týká se to až 159.

    Vstřiky jsem psal jako slabost, ale kdo dává aditiva,tak s nima nemá problém. Jinak nejvíc odcházejí čerpadla Bosh u 1,8 tddi, skrz elektriku, čerpadla Delphi u Focusu celkem drží, na Ford fóru je i statistika, u tddi jich je k.o. kolem 60 za rok, tdci jen 4.
    Jinak s čerpadly byl problém u Mondea 2,0tdci a myslím po roce 2003 dělali nějakou úpravu a pak už drží.
    Ve firmě bylo 11 Focusů tdci, všechny měly naběháno přes 200t. a nic jim, co se týče vstřikování, neodešlo. Další firemní Mondeo 2,0 tdci má už 306t. a byly měněny jen vstřiky při 270t. Turneo 1,8 tdci má 260t. a vstřiky i čerpadlo dělaný nebyly.
    A jinak si myslím, že největší ostudu dělají stočený šroty, co se sem tahaj z venku a pak se tu prodávají se 120t. km…

    TT

    Co tím myslis? Jak se to projevuje? Mám na něm 140 tis km vse ok…. Mám ten 154kW ve Q4.

    Agent

    2.0HDI a 1.6HDI jsou naprosto konstrukčně odlišné motory – za bratříčky bych je neoznačoval.

    Milan Jirouš, Autoweb

    Právě v Německu to mají vyřešené. Lze tam sehnat přestavbový kit, který udělá z Euro 0 akceptovatelné Euro 2. V ČR o těchto přestavbách prakticky nikdo neví, což mi potvrdil zaměstnanec Ministerstva životního prostředí – pak ho vyhodili. Obrázek ať si každý udělá sám.

    No projevuje se to zaneseným EGR ventilem a ucpaným sacím potrubím (ty saze se vrací přes ten EGR zpět, protože ve výfuku je ten filtr, který ho blokuje). Já tomu raději předcházel vyjmutím DPF již v 50 tisících KM a jezdím od té doby bezproblémů (jen běžný servis a přední horní ramena a to tam za chvíli budu mít namotáno krásnejch 333 333Km :D). Nutno říct, že po odstranění auto začlo jezdit o dost lépe, jako kdybych do té doby tahal těžkej přívěs a právě taky spotřeba klesla. Sice ekologové budou namítat, že to je neekologické, ale bohužel ucpaný motor, vysoká spotřeba a neochota jezdit jsou moc velká daň za něco, čehož přínos se nepodařilo dodnes prokázat. Pokud ale jezdíš dálnice a mimo město, tak by to mělo být do 200tkm i s filtrem vpohodě. I tak ale doporučuju se ho zbavit, čím dřív, tím líp!

    No projevuje se to zaneseným EGR ventilem a ucpaným sacím potrubím (ty saze se vrací přes ten EGR zpět, protože ve výfuku je ten filtr, který ho blokuje). Já tomu raději předcházel vyjmutím DPF již v 50 tisících KM a jezdím od té doby bezproblémů (jen běžný servis a přední horní ramena a to tam za chvíli budu mít namotáno krásnejch 333 333Km :D). Nutno říct, že po odstranění auto začlo jezdit o dost lépe, jako kdybych do té doby tahal těžkej přívěs a právě taky spotřeba klesla. Sice ekologové budou namítat, že to je neekologické, ale bohužel ucpaný motor, vysoká spotřeba a neochota jezdit jsou moc velká daň za něco, čehož přínos se nepodařilo dodnes prokázat. Pokud ale jezdíš dálnice a mimo město, tak by to mělo být do 200tkm i s filtrem vpohodě. I tak ale doporučuju se ho zbavit, čím dřív, tím líp!

    3D4

    V aute mam 3litrovy turbodiesel od Toyoty (oznaceni 1KZ-TE) a musim rict, ze uz jsem jich videl nekolik s najezdem pres 400000 a stale bezi bez vyraznejsich oprav..

    Taky by bylo hodno zminit diesel 2.8 od te same znacky. To je totiz nesmrtelny motor doslova…

    Andrew

    Já bych jednu našel. Ve větším autě nejede a do menšího auta ho nemá smysl kupovat, protože: a) menší auta většinou neabsolvují dlouhé cesty mimo město a na krátké cesty po městě se diesel nehodí, b) příplatek za diesel v malém autě je zpravidla tak vysoký, že je taková volba naprosto iracionální. Malé diesly jsou nesmysl.

    Pavel

    Možná by stálo za povšimnutí, že první motor se systémem Common Rail byl použit ve voze Alfa Romeo 1,9 JTD (Unijet). Tento patent jasně porazil systém Pumpe Duse od VW. Sám jsem jezdil ve voze Alfa Romeo 147 1,9JTD s poctivými 534 000 km bez výměny trysek a turba. Vůz jezdí dodnes. Motory FIAT 1,9 JTD používali i automobilky Opel (Astra a Insignia), Suzuki (např. SX4). Dnes již v modernějším provedení MultiJet2 s objemem 2,0 ho používají dodnes. (A pokud někde narazíte na objem motoru 1956 ccm, tak se jedná o motor FIAT). Podobně je to i s motorem FIAT MultiJet2 1,3 JTD používaným navíc kromě výše zmíněných i Fordem.

    ampersand

    Ano, mám rovněž. Jezdím se spotřebou, kterou už ani neuvádím, abych nemusel poslouchat ty kecy, že kecám.

    augusto

    určitě bych se nebál ojetého Volva s jejich originálním moterem D5 v kterékoli výkonové verzi

    anonym

    Jezdil jsem nejakou dobu na Focusu Mk.2 s motorem 1,8 TDCi (85kW). Tenhle motor je hodne liny, citelne mu chybi vykon pro auto hmotnosti Focusu. Predjizdeni na okreskach bylo obtizne protoze auto nezrychlovalo. A vubec to netahlo pri vyssich rychlostech, nad 180 kmh uz to proste nejelo …

    TT

    Dik za info, nekouri ti to pak? Navic co na to rikaj v servisu, ja pravidelne jezdim do autorizovaneho….

    Martin

    D5 je opravdu dobrý motor. Nejede sice za méně než 5 litrů, ale za 5,5-6L se dá jet a je to 2,4 v 1700 kg autě. Rozhodně je to důstojný nástupce po výborném 2,5TDI od Audi ve Volvech.

    Miláno

    😀
    A tím mi chceš říct co? Že jiný motor s tímto výkonem je trhač asfaltu?? Napiš mi kterej. Dojedu kamkoliv a porovnáme to. Já mám Mk1, ale v techničáku mám psanou max. rychlost 196km/hod. A např. Octávka 2.0tdi mi v běžným provozu nemá šanci ujet, spíš mě v zatáčkách brzdí. Jinak běžný odbržděný výkon tohoto motoru je 94kw, ale to musí být motor v absolutním cajku, což ten tvůj asi rozhodně nebyl…

    já mám třeba ideu jtd 1,3 a ten motor je živý akorát a nejaké závodění to není to ne ale špatně to taky nejede a lenivý to taky není

    1,3JTD ma problem pri vyssom kilometrovom najazde. Motor sa zvycajne pretazuje, takze byva mechanicky opotrebovany.

    Celkovo do cca 150tkm to vydrzi, potom sa uz zacne sypat. Pozor na to. Ked uz JTD – tak radsej klasicke 1,9 (okrem 110kw) to su spolahlive stroje

    Koukam, ze sem vsichni napsali, ze prave jejich diesel v tom seznamu chybi 😀

    Kuban

    bože lidi, kde vy tyhle informace čerpáte, to snad ani není možné 🙂

    Kuban

    takhle prosazovat JTD…. ste se zbláznili ne? 😀 TDi a basta, nejlépe PD….

    schválně sem čekal, zda se najdou aspoň trošku uvědomělí lidé, abych tady zase neprosazoval italskou důmyslnost jako jedinej 😀 …

    U italského JTD naštěstí není devízou jen CommonRail, ale tak nějak ty motory odváděly svou práci všeobecně dobře. Zvláště starší 74kW atpd.-

    Honza99

    Pokud je těmi komentáři myšlen Ford 1,8 TDCi, tak ten motor splňuje Euro 4 (ta filtr nevyžadovala), což na zelenou plaketu bohatě stačí. Takže všechny předchozí komentáře jsou naprosto irelevantní plácání do vody a hloupá exhibice.

    Honza99

    Myslím, že novější verze mají vstřikovače jiné.

    Honza99

    Měl jsem dvě V70 s 2,4D a D5 (identický motor, jen jinak naladěný) a už nikdy víc. Do oprav 2,4D jsem vrazil polovinu pořizovací ceny auta a služební D5 se kolem 80 tisíc začal sypat taky (tam jsem opravy naštěstí neplatil).

    Honza99

    Souhlas! Je přehnané očekávat, že s výkonem 85 kW běžné auto pojede 200 a že nad 180 bude živě akcelerovat. U anonyma ale může být i jiný problém – třeba mu nikdo nevysvětlil, že z pětky se dá řadit dolů i za jízdy a ne až po zastavení (už jsem pár takových taky zažil).

    Únik oleje

    Sodím, že zmizení 0,5l oleje mezi výměnou (i kdyby \“jen\“ 10kkm) je naprosto normální. Průšvih je, když motor olej nežere. (Doplňuje se palivem….)

    Néééé sodím. SOUDÍM. Pardon.

    PEPI

    no jak jste mohli zapomenout na JTD motory?je vidět veliká pouze teoretická zkušenost redaktorů.JTD patří jako první commonrail k těm absolutně nejspolehlivějším od zamého počátku,motory HDI jim naopak svou spolehlivostí nesahají po kotníky.Nejsou zde problémy se setrvačníky,vstřikovači,apod.

    Kuban

    ale jsou 😉 jen je liché se zrovna o takových věcech bavit 🙂

    Majki

    Zapoměli tam dát 2.5td od Fiatu,měl jsem ho v Cromě,velmi dobrý dělník,dávali ho i do dodávek.

    Honza99

    Má obrovskej turboefekt a moc nevydrží.
    Jinak dobrej, rád se točí a VW si strčí …

    Pete

    Souhlasím s kolegou, že tento motor by dle mého soudu měl být hned za mercedesem. A to jen proto, že má místo řetězu rozvodový řemen. Motory v provedení 85 nebo 103 kW byly v Audi 100 a A6 nesmrtelné. Montovaly se i do VW T4, VW LT a všude sklidily velký úspěch bezproblémovostí.

    mecanix

    Znám ho v T4, kde to tak nějak chápu. Dvojité rozvody jsou k vzteku a je prakticky neutěsnitelný, co se oleje týče. Ale proč ho cpát do osobáku, když je to typicky nákladní, hlučný a rachtající motor s divným nástupem turba, který se navíc musí pořád dost vytáčet, aby to nějak jelo. Hulí, smrdí a rampluje celým autem, co se například Volva týče. Zkazit si dojem z jinak tichého a pohodlného auta tímto motorem, to vyžaduje fakt odhodlání…

    Tak urco nejhorsi od audi je 2.5tdi veckovej sestivalec 110kw jezdi skvele ale potrebuje velkou udrzbu no a suprovej motor je 5.0 desetivales mam ho v phaetonu a je to rarita jezdim za 10L a ta sila a zvoucek lahoda najel sem snim 100tkm a bez zavad po 15tis. menim olej a filtry

    KAFR

    A co takový 1.9 TDI 66kw AHL? Jaký názor mají odborníci.

    rak

    Mam Suzuki grand vitara s 2.0 hdi 110k RHZ. od roku 2001 má najeto 350 tis. Jede stále pěkné a olej nežere, tak jsem zvědav kolik jeste vydrží a vůbec netuším cim ho nahradit v dnesni dobe dpf aj….

    Cocütech

    Tys u ní dlouho nevydržel, to ví celá ves!

    dakk to mecanix

    je vidět že jsi……………. totální automobilový analfabet……………

    erik

    chcel by som sa opytat ci tu nahodou nema niekto schemu ako sa demontuje strekovacie cerpadlo na oplel astra g rada 2,0jtd 16ventil rok vyroby 99 ak ano tak by som bol povdacny keby my to poslal na mail kverikk@gmail.com vopred vam dakujem velmi vela

    erik

    chcel by som sa opytat ci tu nahodou nema niekto schemu ako sa demontuje strekovacie cerpadlo na oplel astra g rada 2,0jtd 16ventil rok vyroby 99 ak ano tak by som bol povdacny keby my to poslal na mail kverikk@gmail.com vopred vam dakujem velmi vela

    Tomáš

    Ty vole jezdil si nekdy peugeotem 2.0 hdi. Bezva motor a spotřeba je v normě. Nepis picoviny.

    vito

    reagujem neskoro ale mam 406ku r.v.2000 2.0 HDI 450000km a na agregate som menil len vahu vzduchu za 15 rokov

    Lemarc

    Mám Hyundai i30 1,6 crdi model 2009 s výkonem 85 kW. Má najeto přes 330 tkm a jediné co jsem musel měnit byly žhavící svíčky. Motor přede stále jako na začátku.

    lenik

    prosim muzete me poradit jeke si mam koupit ojete auto do 200 000 libi se me ford mondeo ale necham si poradit od zkusenejsich nechci malinky auto dekuji za radu

    Zdeněk

    Co nesmrtelný pětiválec 2.5 zdí 103 kw.

    peca

    chci se zeptat jestli někdo neví jak je na tom motor 1.9 dti 72kw od renaultu???

    Liko

    Na tomto 2,5litru jsem zatím najel ve Volvu V70 570 tisíc a se spotřebou 5,7l jezdím dál.

    Miroslav

    Dobrý den , chtěl bych se zeptat na motor 1.6HDI Pegueot SW r.v. 2011, nedavno jsem auto koupil a nevím co mě čeká. Auto má filtr pevných částic a spotřebu 5.8l, v brožůrce píšou že by spotřeba měla být kolem 5.-l.
    Děkuji Krofta

    Komar

    Chvíli to ještě pojede a pak s tím rychle pod mezu ……

    Frodo89

    Panove, kecate tu hlady!!!
    1. 1,8TDCi je puvodem 1,8D 1,8TD 1,8TDDi od Fordu z toho prameni litinova konstrukce. Kde byl osazovan uz do Sierry. Na cerpadlo trpi 2.0 a ne 1,8
    Navic vztriky ma VDO Siemens ne Delfi coz je jeho trošku slabina necht neni moc dilen ktery ho zvladaji repasovat
    2. 2.0TDCi neboli HDi z PSA i ten se ze zacatku dal sehnat bez DPF a podobnych vykurvitek ale zas trpi na nepredimenzovanost sveho palivoveho cerpadla od Delfi. I to dnes vi jak resit…
    3. 1,6 ta první byla vazne pruser motor…

    Brumlik

    P 306 2.0 HDi najeto pres 500 000 km , motor nezere olej a jede skvele i spotreba je fajn. Je to opravdu nezmar.

    Mira

    zdravim nejak jste zapomeli na audi a6 c4 2.5 TDI nesmrtelny 5.valec tak zvany polikac kilometru

    Mirka

    Díky za zajímavý článek 🙂 My už máme naštěstí koupeno, konkrétně jsme se se rozhodli pro Forda Transit – nikdo totiž nemůže zapřít, že to je ve své třídě naprostá špička. Konkrétně jsme si ten náš vybrali na https://www.truck1-cz.com , tak pokud sháníte, určitě stojí za to mrknout 🙂

    Fratna

    Z vlastních zkušeností mohu říct, že nejkvalitnější diesel co kdy byl sestrojen je 1,9 TDI, máme doma dvě auta s tímto motorem, které jsem kupoval chvíli po sobě z autobazaru AAA auto. Obě auta mají najeto už před 300 tisíc km, a pořád jezdí skvěle. Ani v zimě nemají problém.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist