Nejlepší auta na zimu (podle vás)

38 fotografiínejlepší SUV

S příchodem zimy a sněhu se mění nejen jízdní podmínky, ale i potřeby řidičů a nároky na auta. Jaké jsou ty vaše?

Diskuze

43 komentářů

    Filip Rakovan (Autoweb)

    1. Subaru XV 2,0i
    2. Land Rover Defender
    3. BMW 330ix Touring

    1. Jednoduchá věc – permanentní pohon všech kol, relativně nízká hmotnost, manuální převodovka (ideální pro vyšlapávání spojky pro lepší práci na sněhu a ledu) a atmosférický benzínový motor. Čili nezamrzá nafta, přeplňovaná neruší lineární průběh motoru a nedestabilizuje auto. A je s ním zábava.

    2. Popravdě bych s tímhle autem nikam moc jezdit nechtěl, na druhou stanu když už bych se musel drápat terénem, tak s autem, které to s přehledem zvládne a které snese nějaký ten šrám. Asi Def poslední generace.

    3. Pokud se nepletu, tak BMW už řadový benzínový šestiválec do trojkové řady nedává, takže bych musel lovit v ojetinách. Nicméně atmosférický benziňák z důvodů jako u XVčka. Kombi, protože jezdím s rodinou a vozím v kufru harampádí, pohon všech kol, protože neumím jezdit v zimě se zadokolkou. A manuál.

    Lancer

    BMW X3 první generace – standardně zadokolka a když jde do tuhýho, připojí se předek. Stačí vypnout trakci a driftoooo! K tomu sice tvrdej, ale dobrej podvozek, vyhřívaný sedačky a příjemný šestiválec.. Co víc si na zimu přát? 🙂

    vzteklej pes

    Obecně zadokolka a atmosférickej benzín. Třeba E39 nebo E46 s dobrejma gumama. Co sem s tim jezdil, problém nikdy nebyl. U E36 nebo E30 už to bylo horší.

    Keďže vždy preferujem aj výzor, teda design, auto musí byť nie len výkonné a mať dobré jazdné vlastnosti, ale aj dobre vyzerať, najlepšie teda nejaký reprezentatívny sedan, prípadne športiak so 4×4.

    Ja osobne 4×4 nemám a ani nechcem a zastávam názor Autowebu, že na tie priemerne 3 týždne v roku sa to neoplatí. A nechcem byť oberaný o \“radosť z jazdy\“

    teda vybral by som zadokolky:
    1. z menších – BMW 330i e90 – charakterný a spoľahlivý motor s pekným výkonom a dobrým zvukom
    2. z väčších BMW 530i/730i

    Kto sa bojí snehu, nech si kúpi xDrive. Ja mám klasickú zadokolku a už nič iné nechcem 🙂

    Keďže vždy preferujem aj výzor, teda design, auto musí byť nie len výkonné a mať dobré jazdné vlastnosti, ale aj dobre vyzerať, najlepšie teda nejaký reprezentatívny sedan, prípadne športiak so 4×4.

    Ja osobne 4×4 nemám a ani nechcem a zastávam názor Autowebu, že na tie priemerne 3 týždne v roku sa to neoplatí. A nechcem byť oberaný o \“radosť z jazdy\“

    teda vybral by som zadokolky:
    1. z menších – BMW 330i e90 – charakterný a spoľahlivý motor s pekným výkonom a dobrým zvukom
    2. z väčších BMW 530i/730i

    Kto sa bojí snehu, nech si kúpi xDrive. Ja mám klasickú zadokolku a už nič iné nechcem 🙂

    Lev

    Vysněný vůz na sníh by samozřejmě byla Impreza ještě z doby kdy měla pořádný kufr a křídlo s brumlajícím boxerem pod kapotou.

    Ale z vlastní zkušenosti můžu doporučit levnější (nudnější)alternativu. Peugeot 205 je ve sněhu k nezastavení- dokud si nesedne na břicho (potom je třeba těch 900kg popostrčit ručně 🙂 A když dojde na zledovatělý kopec, tak předokolka vycouvá skoro totéž co vyjede 4kolka 😉

    Matej

    Urcite su tu dve moznosti podla rozpoctu :))
    Best #1: 1984 honenester audi sport quattro- pre mna ikona, modla a rarita(224kusov) sportove naradie…
    Best #2: 2011 range rover DV8, velmi schopne auto na kazdy den ktore nic nezaskoci

    Budget chart: rebricek pokial nemame tlaciaren na peniaze…
    #1: 2012 subaru forester 2.0 xv- velmi snehuschopne a dostupne auto v ktorom odvezieme rodinu aj psa aj s kuframi na hory nech je vonku takmer cokolvek… bez vyznamneho kompromisu pocas roka ked nieje sneh…
    #2: 2005 audi a6 allroad 2.5 tdi… Velmi schopny kombik so zaujimavymi jazdnymi vlastnostami co sa tyka terenu a snehu…. Niesom moc diesel nadsenec ale z ponuky mi to pride ako jedina rozumna volba… Holt, audi kedysi vedelo 4wd, naozajstne 4wd, nie co predvadza teraz… Skoda ze uz moc nie…

    lojza

    Na ježdění okolo měst a  vesnic po projetých (ani nemusí být protažené) stačí prakticky cokoliv. Jezdívali jsme Pobědou, Moskvičem, MB 100, různými RVHP deriváty licenčních Fiatů přes Regatu, Peugeoty, Citroeny, Fordy, BMW až po Subara. Tam jsme jako rodina před 18 lety skončili, a jiná auta už si nekupujeme….Ano na ježdění okolo měst a vesnic to je zbytečné, ale je s těmi auty legrace, dokáží roztáhnout hubu kolem dokola hlavy nejen na sněhu, ale prakticky na čemkoliv 🙂

    lojza

    Na ježdění okolo měst a  vesnic po projetých (ani nemusí být protažené) stačí prakticky cokoliv. Jezdívali jsme Pobědou, Moskvičem, MB 100, různými RVHP deriváty licenčních Fiatů přes Regatu, Peugeoty, Citroeny, Fordy, BMW až po Subara. Tam jsme jako rodina před 18 lety skončili, a jiná auta už si nekupujeme….Ano na ježdění okolo měst a vesnic to je zbytečné, ale je s těmi auty legrace, dokáží roztáhnout hubu kolem dokola hlavy nejen na sněhu, ale prakticky na čemkoliv 🙂

    Michal

    Jde o úhel pohledu, nicméně si myslím, že na zimu je nejlepší (nejbezpečnější) AWD, současný Haldex je taky dobrý, ale AWD bude lepší. Já sám řídím Civic 7.g a myslím, že FWD je na zimu lepší než RWD , samozřejmě že AWD od Subaru by bylo nejlepší, do budoucna taky plánuji Imprezu 2,0 automat. K tomu žebříčku aut na zimu: 1) Mitsu EVO X., 2) Subaru Outback 2.5 2005, Toyota Landcruiser 2012 4,5 DI-D.

    Atlis

    do terenu aj do snehu – sluzobna Fabia pani. 🙂

    Petr

    Nejlepší auto na zimu je to služební…

    Lukasbill

    Poslední Impreza STI s poctivým turbo dvoulitrem a mechanickými diferenciály bez \“zbytečné\“ elektroniky. Auto je překvapivě \“nenáročné\“ (záleží na míře a typu využití) na údržbu, bezporuchové a projevuje se velkou čitelností svého chování. Jízda v novějších vozech je proti tomu jako hraní na Playstationu přes ovladač, zpětná vazba je filtrována elektroniku…

    Hulvát

    Jednoznačně byla nejlepší nadstrojem do tohodle humáče obyč škodovka, je fuk jestli stodváca, stopětka nebo stovárna. Tam kde předohraby nasazovali na nejlepší tehdejší zimáky ještě řetězy, žijem na vysočině, tak tam tyhle auta na letňákách dávaly těmhle plechovkám na prdel. Doba samozřejmě za těch pár let pokročila, mluvím o 10 – 15 letech, dnes jsou zimáky tak dobrý že ani moje Oktávie 2,0 nemá problém se někam dostat i v hodně velkým nečase. A to vám říkám že jsou tu opravdu kotáry. Mít doma v garáži místo pro dvě auta, asi kdybych na pěknou škodovku narazil, šel bych do ní.

    Baodai7

    Jedenáctka Renda, starej a volítanej, už ho nemám kupu let, ale ten vysokej podvozek, nízká váha a 1,4 OHV benzín, kterej tahal jen na trojku okolo dvou až tří tisíc, byly boží, ta kára projela všude a jak to mělo unavenej motůrek a dobrý zimáky Sava, tak to ani nehráblo. Kde asi odpočívá…?

    Martin

    1. Subaru Impreza WRX STI TRAX – úplně šílená, nepraktická pásová Impreza… ale prostě úžasný auto.
    2. Suzuki Swift/Subaru Justy – levné, spolehlivé, v zimě díky jednoduchému pohonu 4×4 nedostižné.
    3. Ford Mondeo benzín – sice předokola, ne tak zábavná jako 4×4 nebo zadokolka. Pokud ale máte ve výbavě vyhřívané sedačky, čelní sklo a přídavné topení, je to miláček na každodenní ježdění.

    merlin

    Sneh a blato = rozhodne Subaru AWD. Konkretny vyber az podla pouzitia a obsadenia auta: WRX/STI, Forester, Legacy, Outback.

    Raven-il

    Legacy (stary, nikoliv outback), Forester do rv 2000, s atmosferickym motorem. Prijatelna udrzba, nesmrtelnej motor, nizka porizovaci cena, provoz ujde, nic nezamrzne a protoze uz auto tohohle veku ma nejakej ten skrabanec, nebudete se bat s nim vyrazit ani po polni ceste. A z vlasni zkusenosti, je dobry mit v rodine starej nissan patrol, kdyz naaaahodou prehlidnete na ty polnacce zmrzlej jazyk a zustanete viset na brise 😀

    Kyle

    Vyskoušel jsem lecos, od zadokolních trojek, přes různovýkonné předokolky, haldexovaná SUV, Passat Syncro, po 530 xd Touring, ale pořadí je následující : 1. Impreza STI, 2. Range Rover, 3. Subaru Legacy 2,0 110 kW.
    To první kvůli všemu co se týče rychlosti a zábavy. To druhé pokud potřebujete projet metrovými závějemi k posedu, zastřelit divočáka, toho naložit do kufru, cestou přitáhnou plaťák s šesti metry dřeva, večer zajet do divadla, a pozítří odjet s rodinou na lyže do Alp. A to třetí když nemáte love na kombinaci těch dvou prvních a potřebujete aspoň jezdit do práce, cestou překonávat zasněžené horstvo, vyškrábat se k baráku, pobavit se, vejít se s rodinou a bagáží na cestu do Alp a při tom všem neutratit majlant.

    Kyle

    Na místě \“2\“ by ohl být i Land Rover Discovery 🙂

    Jirik

    Tatra 8×8, metr vysoká závěj nebyla problém 😀

    PepaSFI

    jó neporazitelný škodovky, ty vyjely všechno i na letních. Někdy. Akorát že to pak trošku neřídilo a nebrzdilo. Vzpomínám si jak jsem vezl ve sněhu motorku na přívěsu za Trabantem. Vyjel jsem i tam kam škodovka nemohla. Prostě proto že jsem narozdíl od škodovkářů netrpěl iluzí že mi do sněhu stačí úplně sjetý letní gumy protože prostě škodofka přece vyjede fšecko. Měl jsem na tom tenkrát východoněmecký zimní Pneumanty který opravdu ve sněhu zabíraly narozdíl od těch našich podivností.

    pylot

    Pokud budu realista, tak jelikož jsem student a peníze jsou u mě na prvním místě, tak octavia 1,9 TDI 66kW s motorem AGR. Důvod je ten, že nic jinýho snad nejezdí pod 5 litrů a já bych rád přestal cestou do školy sedávat 150 km na chodbičce přeplněnýho vlaku. Navíc těžkej motor nad hnanou nápravou má i potenciál vytáhnout mě v zimě na sněhu k baráku.

    Kdybych si mohl opravdu vybrat a nemusel bych myslet na peníze a provoz, tak pro radost asi mazda mx5 a pro běžný použití asi outback 2,5i protože ke 3,6 nedávaj manuál…

    Majk.Z

    Najezdil jsem toho spoustu v různých autech, nerad bych se někoho dotknul, ale myslím, že blbnutí je v zimě až na posledním místě.

    4×4 nemá moc význam, pokud se nejedná třeba o Defender, na většině osobáků je ale problém s chováním 4×4 v krizovkách. Drží, drží a pak se utrhne. Ty s připojitelným pohonem (zvlášť, pokud se připojuje zadek) mají problém v tom, že nejdříve se chovají jako klasické převodovky, tedy jsou nedotáčivé a pak, z ničeho nic se začnou přetáčet. Nezkušenému řidiči, co to přepískne to zadělá na hnědé trenky.

    Dalším problémem jsou určitě novější a novější auta, protože je problém v tom, že automobilky se snaží dorovnávat nevyladěné jízdní vlastnosti elektronickými asistenty. Elektronické asistenty jsou problém v tom, že pokud někdo jezdil jen s autem s nimi, neměl možnost si vyzkoušet jízdu bez nich, tedy v podstatě nemá prakticky nacvičeno, co dělat, kdyby se stal problém. Tedy, až se některý z asistentů poee, takový řidič bude na kluzkém povrchu jako neřízená střela, pokud nemá správné návyky.

    Za mě bych ale doporučil hydroCitroëny. Zvlášť starší ročníky (do cca roku 2000 – Tedy XM a Xantia, popř. starší jako BX – dokonce se dělala verze 4WD – nebo CX) jedou po sněhu jako po kolejích (kam se zatočí, tam jedou), nehledě na spoustu jiných výhod. Při položení na \“břicho\“ – pokud to samozřejmě není nějak moc – se dají přizvednout a tedy se \“odlepit\“. A ruční brzda brzdí přední (tedy hnanou) nápravu a při problémech s trakcí se dá použít jako částečná náhrada uzávěrky diferenciálu. Což se sice dá udělat i u aut s hnanou zadní nápravou, ovšem tam je problém, že u většiny (kromě těch s motorem vzadu nebo před zadní nápravou) je třeba zatížit zadní nápravu a tím se určitým způsobem snižuje využitelnost kufru.

    Sice se s hydroCitroeny nedají dělat kravinky, ale zas je to na zimu bezpečné auto. Neříkám, že nejbezpečnější, ale určitě je to bezpečnější (co se týče jízdních vlastností), než většina jiných aut v podobných věkových kategoriích.

    Za mě je favoritem Citroën XM nebo Xantia (z výše popsaných důvodů). Rád bych si vyzkoušel BMW M5 E39.

    Pytufovl

    Hoši hoši… všichni tady plácáte jmény jako Impreza STI, Land Rover Defender a tak… přitom tu píšete akorát blbosti, je úplně jedno jaký máte auto tady v ČR, pokud máte opravdu ale opravdu kvalitní pneumatiky a víte co máte dělat za volantem, tak nebudete mít problém na sněhu.

    martin_MPS

    Podle mě jednoznačně Forester 2,0 benzin, manuál. Proč? Protože má naprosto všechno, co se v zimě může hodit – velkou světlou výšku (hodně důležité, pokud si auto sedne na břicho, nepomůže nic jen hrabat ), permanentní 4×4, redukční převodovku, benzínový nezničitelný motor (benzín je na zimu bezkonkurenční palivo). Navíc to auto nestojí milion, dá se momentálně koupit těsně nad 500t. Obdobně je na tom XV, ale nemá redukci (jen u 1,6) a je momentálně paradoxně nepatrně dražší.

    anzo

    plusy v zime:stredna vaha,stredne siroke a stredne vyssie pneu,rozlozena vaha,spolahlivost,nizke tazisko,rychle reakcie plynu,pohonu,vyssia svetlost,kultura jazdy…= Subaru forester v turbe benzine vsetky modely 1. a 2. gen.!!!!

    bob

    Nejlepší volba je Škoda Rapid 136 🙂 Motor s osmikanálovou hliníkovou hlavou dává výkon, který na zábavu na sněhu zcela dostačuje. Jízda není ovlivňována žádnou elektrickou pomůckou, motor vzadu a pohon zadních kol nabízí výborné jízdní vlastnosti pro klouzání se a případné škrábání se do kopce (třeba BMW má moc lehký zadek). Provozní náklady minimální

    bob

    Myslím, že cokoliv s ruční brzdou na přední nápravě, je pro zimu nevhodné auto. Né proto že se s tím nedá blbnout (což by teda mě osobně vadilo, ale je to věc názoru :), ale někdy se prostě stane, že nedotáčivý smyk je potřeba vyřešit pomocí ruční brzdy

    Xylo

    Pokud myslíme zimu jako hooodně sněhu, pak asi Subaru Forester – v mém případě 2,0 boxerdiesel, rv 2010. Jinak u nás v Polabí cokoliv 🙂

    Charger

    Pro pomalé blbnutí je ideální starý Swift 4×4, respektive Subaru Justy. Stálý pohon všech kol a nizoučká hmotnost ve spojení s dostačující třináctistovkou. Swift se dělal i jako sedan s patnáctistovkou. A tolik zábavy s lehkým autem jinde těžko zažijete. Skandinávské švihy a podobně… Jinak ovšem nejvíce ohromující je Evo. To chování na sněhu nemá moc konkurenci.

    SKR

    1. MINI Countryman S ALL4- protože je stejně zábavný jako každé MINI, jenom své schopnosti za doprovodu divokého práskání do výfuku dovede ukázat kdekoliv a kdykoliv. A chová se jako zadokol.
    2.Range Rover Sport Supercharged- protože zvuk Spitfiru a politická nekoreknost se nikdy neomrzí.
    3.Porsche 911- protože na suchu s tím umí každý.

    Majk.Z

    Tak, hlavně XM a Xantii dostat do smyku, to už musíš mít sakra koule. 🙂 Ty mají laťku nastavenou hodně vysoko. A přesto, když už se utrhnou, přecházejí do smyku plynule, není to jako u spousty jiných běžných aut, že se drží, drží a pak utrhnou a Bůh s Tebou.

    Ale jinak samozřejmě platí (a v zimě dvojnásob), že jezdit tak, aby člověk v pořádku dojel a nemuseli ho policajti sbírat vysavačem.

    mike

    1.range rover,2.subaru sti,3.landcruiser,4.porsche cayne

    jojom

    O tri tyzdne idem do japonska a tam uz sa nieco vyberie :)))

    gigo

    Pro mě je nyní nejlepší, nejen, na sněhu Subaru Impreza GT. Stará poctivá škola, kde jediným elektronickým pomocníkem je ABS. Miluji kombinaci vůz + řidič a ne vůz + tisíc řídících jednotek + řidič. Mám služební nové modely Audi, které nabízí obrovskou dávku bezpečnosti, komfortu, \“sportovnosti\“ a kdo ví čeho ještě. Ale v létě jsem si pro zábavu pořídil právě Imprezu. Od té doby se vždy neuvěřitelně těším na každou projížďku, která mě vrací do dob, kdy tyhle auta byla na vrcholu a utíkám z dnešní přetechnizované nadvlády.

    MartikRA

    1.škoda 125 s její skvělou uzávěrou diferáku v ruční brzdě(ovšem s tuningem, pytlem písku v kufru), 2.jakékoliv auto s dobrýma zimákama a řidičem, 3.když už 4×4, tak jakékoliv s dobrýma zimákama a řidičem. Závěr: Bez slušných pneumatik je i dobrý řidič smutný a sebelepší pneumatiky nemůžou zařídit bezpečnou jízdu špatnému řidiči.

    gigo

    Pro mě je nyní nejlepší, nejen, na sněhu Subaru Impreza GT. Stará poctivá škola, kde jediným elektronickým pomocníkem je ABS. Miluji kombinaci vůz + řidič a ne vůz + tisíc řídících jednotek + řidič. Mám služební nové modely Audi, které nabízí obrovskou dávku bezpečnosti, komfortu, \“sportovnosti\“ a kdo ví čeho ještě. Ale v létě jsem si pro zábavu pořídil právě Imprezu. Od té doby se vždy neuvěřitelně těším na každou projížďku, která mě vrací do dob, kdy tyhle auta byla na vrcholu a utíkám z dnešní přetechnizované nadvlády.

    Gale

    Alfa 75

    gigo

    Pro mě je nyní nejlepší, nejen, na sněhu Subaru Impreza GT. Stará poctivá škola, kde jediným elektronickým pomocníkem je ABS. Miluji kombinaci vůz + řidič a ne vůz + tisíc řídících jednotek + řidič. Mám služební nové modely Audi, které nabízí obrovskou dávku bezpečnosti, komfortu, \“sportovnosti\“ a kdo ví čeho ještě. Ale v létě jsem si pro zábavu pořídil právě Imprezu. Od té doby se vždy neuvěřitelně těším na každou projížďku, která mě vrací do dob, kdy tyhle auta byla na vrcholu a utíkám z dnešní přetechnizované nadvlády.

    gigo

    Pro mě je nyní nejlepší, nejen, na sněhu Subaru Impreza GT. Stará poctivá škola, kde jediným elektronickým pomocníkem je ABS. Miluji kombinaci vůz + řidič a ne vůz + tisíc řídících jednotek + řidič. Mám služební nové modely Audi, které nabízí obrovskou dávku bezpečnosti, komfortu, \“sportovnosti\“ a kdo ví čeho ještě. Ale v létě jsem si pro zábavu pořídil právě Imprezu. Od té doby se vždy neuvěřitelně těším na každou projížďku, která mě vrací do dob, kdy tyhle auta byla na vrcholu a utíkám z dnešní přetechnizované nadvlády.

    Andrew

    Máme chatku v horách. Nejezdím tam každý týden, ale párkrát za zimu se tam podívám. Několik let jsem tam jezdil se starým Yarisem, nemá ani airbag ani ABS (pořád nám slouží, jen už ho zdědil někdo jiný). Nikdy jsem tam nepotřeboval řetězy, nikdy jsem tam nezapadl (tedy v zimě … jednou se mi v létě podařilo zapadnout do bláta). Dost dobře mi nebylo jasné, jak tam můžou mít ostatní auta takové problémy. Věčně někdo u krajnice natahuje řetězy, kolony do kopců za uvízlýma autama. Trochu jsem si o sobě začal myslet. Teď mám Golfa (6. generace) a už to chápu líp. Těžší a větší auto, navíc se zatraceným elektronickým posilovačem (ten Yaris nemá žádný), se na sněhu v kopcích řídí diametrálně jinak. Hůř. Podstatně hůř. Jednak mi volant nedá jistotu a jednak je to prostě proti Yarisu velká a těžká neohrabaná kráva. Nedokážu si představit řídit tam nějaký opravdu velký auto, třeba sedmičkové BMW a podobné obludy. To musí být peklo. Když chcete dobré auto do zimy, pořiďte si malé, lehké starší auto bez posilovače a bez zbytečného výkonu. Hoďte na něj kloudné zimáky a co se udržovaných silnic týče, projedete vždy a všude i bez řetězů a stáda elektroniky.

    Jirik

    1.Jednoznacne Subaru a to nejlepe ty modre se zlatymi koly.Proc?Svezte se a uvidite.
    2.Audi.Proc?Jsou v tom machri,takovej allroad,ani nevite ze je venku zima.
    3.Zetor.Proc?Az ho v zime spatrite z pangejtu,to kdyz to nahodou s temi vozy nahore prezenete,budete mit nesmirnou radost.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist