Nejlepší auta na driftování do 150 000 korun

Utápěli jste se celou zimu v nedotáčivém smyku? Kupte si tu správnou koncepci pohonu a naučte se jezdit bokem. Levně.

Koncepce s pohonem zadních kol zažívá krušné časy – lidé neumí řídit a jedná se o docela drahou srandu, pokud to chcete vyrobit. Poslední dobou se ale koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol vrací od automobilek, od kterých by to člověk nečekal. Hyundai představil Genesis Coupé a nyní ToyotaSubaru začnou prodávat kompaktní kupé GT86BRZ.

Jenže na novou zadokolku, se kterou se dá užít rozhodně více řidičské zábavy než s předokolkou, asi moc z nás peníze nemá a je potřeba se podívat do bazaru. Představme si proto ta nejlepší auta na driftování, která vás skutečně naučí jezdit bokem jedna báseň.

DOPORUČUJEME: Škola driftu + video

Ještě si připomeňme, že driftováním se rozumí řízená jízda přetáčivým smykem pomocí plynu, nikoli tahání za ruční brzdu ve Fabii TDI. Ale to je snad každému jasné…Mazda MX-5
Malý japonský roadster je zřejmě nejlepší auto na to, abyste se naučili řídit. Hledejte auto se samosvorem a silnějším motorem, každopádně se můžete těšit na velmi spolehlivý a především neuvěřitelně zábavný vůz.


Co je potřeba upravit:
Vůbec nic

Našli jsme:
Mazda MX-5 1.8i, r.v. 2000, najeto 125 000 km, cena 139 990 Kč


BMW řady 3
Osud každého trojkového bavoráku pomalu směřuje k tomu, že se z něj stane nástroj pro driftování. Proč? Protože je to dobré auto, které uspokojí i lidi s velmi omezeným rozpočtem. Problém je ale najít udržovaný a spolehlivý kus, i když technicky toho řadové šestiválce BMW vydrží zatraceně hodně.


Co je potřeba upravit:
Málo aut má samosvor, prodával se jen k některým šestiválcům řady E36 a E46 už ho neměla vůbec – jen M3. Vyhněte se čtyřválcům a pokud to s driftováním myslíte vážně (i třeba závodně), bude potřeba auto především odlehčit – vyhoďte přebytečné nesmysly jako rádio nebo zadní sedačky. Slušný samosvor seženete od 20 000 korun.

Našli jsme:
BMW 328i E36, r.v. 1997, najeto 179 000 km, cena 79 000 KčNissan 200 SX
U nás jich seženete jen málo, ale hledejte po celé Evropě a určitě najdete vhodný kus. Díky přeplňovanému motoru, který lze snadno tunit pomocí levných kitů z Japonska nebo USA, z něj lze dolovat až nesmyslné výkony. Počítejte ale s tím, že díly budete shánět obtížně a servis také nebude levný.


Co je potřeba upravit:
Jen z auta vyházejte zbytečnosti a koukněte, jestli nerezne.

Našli jsme:
Nissan 200 SX, r.v. 1997, najeto 68 000 km, cena 129 000 Kč

Opel Omega
Je to docela legrační, když se pak hrne bokem laciný sedan. Ne nadarmo se ale tomuto Opelu říká „bavorák pro chudé“, protože má přetáčivost opravdu rád. Jen ho musíte trošku přemlouvat. Hledejte ale modely se šestiválcem a vyhněte se automatu.


Co je potřeba upravit:
Odlehčete, co se dá, ale především musíte investovat do nastavitelného podvozku, protože Omega byla spíše pohodlné než sportovní auto. Trpí na nedotáčivost a možná to bude chtít i rychlejší převod řízení.

Našli jsme:
Opel Omega 2.5 V6, r.v. 2001, najeto 160 000 km, cena 49 700 Kč

17.3.2012 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist