nejcastejsi-dopravni-prestupky-cyklistu.jpg

Nejčastější dopravní přestupky cyklistů

poradna

Cyklistická sezóna už je dávno v plném proudu, pojďme se tedy podívat na nejčastější prohřešky cyklistů proti pravidlům a na hrozící sankce za ně.

Diskuze

28 komentářů

    Gale

    Prasení některých účastníků provozu se celkem dá pochopit; prasící motorkář nejspíš spoléhá na svou obratnost a zrychlení, prasící řidič kamionu zas na svou kinetickou energii a určitý \“respekt\“ ostatních… na co ale kurva spoléhají všichni ti prasící cyklisté?!?

    Piiitr

    Zajímavý článek. Hodně cyklistů tyhle chyby dělá, ale myslím si, že o tom dobře vědí. Spoléhají na ohleduplnost řidičů. Teď trochu faktů z druhé strany: bohužel je na cestách dost řidičů vyznávající stejnou filozofii jako kamiony…tj. větší auto, větší váha = přednost. Používám staré kolo na cestu do práce a bohužel tak 1x-2x týdně se mi stane, že z vedlejší vyjede auto, které prostě cyklisty neregistruje. Ale většinou je to problém spíše nedůsledného rozhlédnutí se v křižovatce. Možná by nebylo od věci zavést trvalé svícení i u cyklistů (přece jenom blikajícího cyklisty si člověk všimne lépe).

    Kubajsu

    Cyklista zacvaklý v pedálech má například z 0 na 30 km/h nejlepší zrychlení z téměř všeho, co se na silnici pohybuje (krouťák cca 170 N/m na vcelku nepatrnou váhu). Obratností je taky daleko před motorkou.

    Nebo máte snad na mysli nějaké konkrétní, hromadné \“prasení\“, či se jedná o bezduchý příspěvek se snahou o zalíbení se čtenářům webu o autech?

    M

    Tak z článku vyplývá, že cyklisté \“prasí\“ jinak. Mám v čerstvé paměti jeden konkrétní příklad z ČB, tedy města, kde a kole jezdí skoro všichni:
    Jistá starší dáma na kole přejela přes přechod, na konci přechodu to vzala doprava, tzn. do protisměru a v protisměru pokračovala mezi obrubníkem a dvěma trolejbusy. Pak přejela na druhou stranu a pokračovala už po správném okraji ulice. \“Nejvtipnější\“ na tom bylo, že u toho přechodu stála na červené hlídka PČR, která to celé viděla a ignorovala.
    Na druhou stranu, je pravda, že MP v ČB pokutuje cyklisty jezdící po chodníku, hlavně v parku Na sadech, kde paralelně k chodníku vede cyklostezka, ale někteří cyklisté to berou radši kratší cestou po chodníku. Když jdete s děmi do školky, a kolem to prohulí cyklista v plné rychlosti, který tam nemá co dělat, tak to \“prasení\“ je, a velký!

    vzteklej pes

    Co je tohle za blábol? Cyklista možná vyrazí od světel rychlejš, než cokoli jinýho, pokud v tom cokoli jiném řidič chrápe, což skoro všichni dělaj (svítí zelená a on čumí někam na Vltavu). Nemůžete počítat ňůtnmetry jen tak. Když si vezmete obyčejný auto se zařazenou jedničkou, tak na silnici těch vašich ňůtnmetrů posílá asi 2500, podle zpřevodování. Dejte si závod s připraveným řidičem a uvidíte, jak budete žrát jeho prach.

    Gale

    Mám na mysli zcela konkrétní prasení, obecně jej lze shrnout do škatulek neohleduplnost a nepředvídatelnost. Nejčastějšími jeho projevy pak bývá jízda více kusů vedle sebe, náhlé změny směru bez znamení, vynucování si přednosti na přechodu i bez sesednutí nebo zpomalení, částečně též překážení na silnici tam kde vede souběžná cyklostezka. Všechny tyto jevy jsou hromadné a každý z nich potkávám teď v sezóně spíš vícekrát denně.
    Krouťák 170 N/m je sice fajn, ta vcelku nepatrná váha ale taky poměrně výrazně ovlivňuje adhezi, reálně použitelná hodnota bude nižší možná i řádově. Nehledě na drobnost, že cyklista zacvaklý v pedálech před startem poněkud blbě drží balanc.

    kolo

    no tak to jsi machr, já vím že na zrychlení z 0-30 zrychlím mnohem dřív i na svém skůtru 🙂

    cyklisti jsou bezohledný sobecký hovada, namachrovaní blbečci 2-3 vedle sebe.. nechápu jejich pocit neohroženosti.. (čest slušným za sebou u kraje jedoucím vyjímkám)

    NAMACHORVANÍ = nesnáším je ?

    Tomek

    s koly v českých městech se moc nepočítá. Až na vy jímky nemají místo téměř nikde. Do práce tady v Brně jezdím na kole nebo autem podle počasí … stejně jako před lety ve Vídni. Zatímco ve Vídni se dalo skoro celé město projet po cyklostezkách, v českých městech jsem nucen zajíždět si tak, abych mohl jet bočníma uličkama a nenutil auta komplikovaně mě objíždět. Bohužel v jistém místě musím projet po chodníku (3m široký, minimum chodců), abych si nemusel dělat složitou zajížďku cca 3 km. Cajti to tolerují, páč ví že jiná možnost není. Dost se podivuji cyklistům, kteří mají ten šílený nápad jezdit po 4 proudovkách, nebo místy, kde nelze díky hustému provozu a úzké vozovce cyklistu slušně předjet. Považuji to za hazard se životem….

    Tomek

    vzhledem k tomu, že se většina městských cyklistů trvale pokouší o sebevraždu si myslím že by to pro jejich úsilí bylo kontraproduktivní

    jo dá se to tak číct, 2 vedle sebe nemaj co dělat!!!!!! ale stejně tak nesnáším některé řidiče aut…

    Thomas

    Sám jsem vášnivej řidič, ale hlavně silničkář. Taky odsuzuju ty, co jezděj vedle sebe. Ale co na našich silnicích dovedou řidiči je až do nebe volající. To, že se mi nevyhejbaj a berou mě málem zrcátkama, na to jsem si už zvyknul. Ale, že mi před čumákem vletí auto z vedlejší silnice a pak ještě zabrzdí, abych mu políbil kufr…. To je prasárna a když viděl, že jsem ležel na asfaltu a odjede si, nezlobte se na mě, ale to už je moc. Zajímavý je, že když vyjedu z Liberce a jen,co přejedu hranice s Německem (cca po 25 km), tak mě řidiči na silnici respektujou… Tak nechápu, proč to u nás nejde?!

    punmpičkář

    Opravdu zajimavý článek, díky. Bál jsem se na tema cyklistiky tady vůbec kliknout. Poučné pro všechny.

    tech

    Teda v internetových diskuzích se píší různé bludy, ale napsat že nejrychlejší zrychlení má kolo to už je moc :-)). Radil bych navštívit nějakého odborníka přes hlavu.

    Standa

    Ty musíš být hodně negativní člověk a asi toho asi na kole moc nenajezdíš, že? Tipuju že naposledy jsi měl ještě postranní balanční kolečka… Já jezdím autem, na kole i na bruslích plus chodím pěšky, takže můžu posuzovat. Ano, i cyklisté dělají dělají blbosti a hrubé chyby, stejně tak jsem ale nejednou musel pořádně brzdit, když mi do trasy vjel z vedlejší nějaký chytrák v autě. Asi si řekl, že je v autě neohrožený, co by musel pouštět cyklistu. A nebo si při své inteligenci nespočítal, že pro mnoho cyklistů není problém jet po městě rychlostí 10 m/s a prostě není možné zastavit na místě. A co mě také rozčiluje, jsou chodci pohybující se po cyklostezce, když hned vedle mají široký prázdný chodník. Takže vše je v lidech, za volantem i za řídítky jsou zodpovědní lidé i arogantní hovada.

    on zapoměl napsat, že má čiplý nohy 🙂

    on zapoměl napsat, že má čiplý nohy 🙂

    Tomek

    tedy jsou namachrovaní jen proto, že je nesnášíte ? Vynášite soudy ne vzhledem k reálným atributům, ale vzhledem ke svému vztahu k nim. Pokud se pletu, napište, jak poznáte namachrovaného od nenamachrovaného 😉

    umíš ČÍST?? 2-3 vedle sebe ti nestačí??!! to je dost reálný ATRIBUT, když jede jeden u kraje nevadí mi i když kvůli němu musím třeba zastavit než ho předjedu, ale čůráci vedle sebe nesmí jezdit, pokud se pletu napište jak zní vyhláška

    doval

    No neviem… Cyklista je po par metroch predbehnuty kazdym autom. Stabilita cyklistu medzi 0 az 10 km/h je dost zla a na vodica taky cyklista neposobi spolahlivo. A ked uz sme pri tom – najlepsie zrychlenie z 0 na 30 km/h, najlepsiu manevrovatelnost a nakratsiu brzdnu drahu ma… bezec 🙂

    doval

    No neviem… Cyklista je po par metroch predbehnuty kazdym autom. Stabilita cyklistu medzi 0 az 10 km/h je dost zla a na vodica taky cyklista neposobi spolahlivo. A ked uz sme pri tom – najlepsie zrychlenie z 0 na 30 km/h, najlepsiu manevrovatelnost a nakratsiu brzdnu drahu ma… bezec 🙂

    HUgo

    Přidal bych ještě jeden bod, který podle mého nebyl dostatečně vypíchnut, byť je zahrnutý v bodu 1). Nevyužití stezky pro cyklisty. Neboť tam kde je stezka, tak nesmí cyklista jet po silnici. Ono když je silněce zúžená na úkor cyklostezky, tak to bývá docela problém.

    hladule

    cyklisté vedle sebe jsou lepší nežli za sebou jelikož například 20 cyklistů za sebou je o polovinu kratší délka nežli 10 vedle sebe ono předjíždět kolonu a po předjetí se nemít kam zařadit je asi horší nežli předjet kratší překážku, měli by se míjet minimálně 1m !! Traktor co veze hnuj je pomalejší a zabere celý jízdní pruh narozdíl od dvou cyklistů kteří jsou od seba vzdálení několik cm, to platí o cyklistech co závodí a na kole opravdu jezdit umí, rekreační cyklisté co kličkují a jezdí od sebe často i víc nežli metr jsou hrozbou i pro ostatní cyklisty kteří je předjíždí!! Nikdy nevíte kdy hodí vlnu a vjedou do jízdní dráhy, je třeba rozlišovat!!

    Radek

    Zacvaklý v pedálech vydržím stát na rovině libovolně dlouhou dobu a v kopci klidně jen s jednou rukou na řídítkách… Naučili mě to pražské semafory 🙂 Jinak za 15 let co jezdím po Praze i mimo jsem potkal jednoho zakomplexovaného řidiče, který poslal kamaráda předemnou do příkopu (viditelně s potěšením) a jednou se mi stalo, že jsem schválně nedostal přednost a měl jsem plné ruce práce s brzdama, jinak se snažím jezdit ohleduplně a podle pravidel jak v autě, tak na kole a ikdyž řidiči na kola nadávají, myslím si, že jsou vzájemně tolerantní. Ono není v zájmu ani jedné strany toho druhého zabít, že…

    vyhláška nerozlišuje rekreační cyklisty a závodní cyklisty. to je stejná blbost jako by závodník v autě mohl jezdit třeba rychleji než ostatní!! například 2 smarty by se vedle sebe vešly do 1 pruhu a nikdo to nedělá, tak nechápu proč cyklisti by měli. a k té koloně- když předjíždíš kolonu aut nebo traktorů apod. taky předjíždíš až když víš že se máš kam zařadit!

    a ty budeš ten závodnickej

    cyklista

    – kličkování mezi auty v koloně (podjíždět opatrně auta zprava sice pravidla za podmínky, že je tam dost místa a cyklista dbá opatrnosti, dovolují, ale rozhodně to nedovolují mezi nimi, tj. zleva

    tohle je zajímavé tvrzení. V §17 žádné omezení nevidím, není mi jasné proč, podle autora, cyklista nesmí předjíždět zleva.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist