nehoda-auta-a-motorky-motorkar-je-vetsinou-nevinny.jpg

Nehoda auta a motorky? Motorkář je (většinou) nevinný!

Dopravní nehody

Aktualizováno: Letní sezóna je v plném proudu, motorkáři projíždějí své stroje a logicky tak dochází a bude docházet k (fatálním) konfrontacím s auty.

Diskuze

19 komentářů

    řidič

    U motorkářů jste zapomněli uvést svícení dálkovými světly, které efektivně zhoršuje odhad jejich vzdálenost

    steady

    Minulý týden krásně jako ve článku – rychlost tak šedesát, řidič se moc nezrozhlédl, příčná překážka ve vozovce. Loupu si tu stroupky na kotníku, masíruju modřinu na boku a snažím se neopírat o naražený loket. Motorka si chvíli počká na náhradní díly. A to je ten „hezký konec“. Přemýšlím o těch lidech na malých skútrech v bundičce nebo v saku, protože oni budou mít ruku v sádře a obvazy na půl těla, až budou smirkovat asfalt.

    Martin

    Vrchol debility mi předvedl idiot, který mě na dlouhé rovině stihnul předjet až těsně před zatáčkou, vlítl mi těsně před předek, tak jsem myslel, že mě bude dále předjiždět. ALE ne to už neuměl, on to sklonil před mým nárazníkem málem na zem a pak to zašlajfoval – evidentně neodhadl zatáčku. Už jsem viděl jak jedu přes něho. Auta v té zatáčce nebrzdí, jezdí se tam 70-90 a opravdu jsem nečekál, že mi to tam zapichne zboku a prudce zabrzdí.
    Šikovné motorkáře co s mašinou umí jsem za poslední 3 roky potkal 2 :-/

    Kajl

    Všude jsou idioti a pohodáři, stejně tak jako co já vím u šachistů, tak mezi motorkáři. Je fakt, že ale vnímám, jakoby v poslední době jezdili víc a víc kluci (a holky?) co to moc neumí. Tedy neumí, a blbne… žádnej učenej z nebe nespadl a musí se to naučit. Ale jako když by víc a víc lidí na mašinách dělalo kraviny. Jestli je to tím, že jsou dneska mašiny relativně levný a dostupný…?

    Tom

    Dobrý den,
    hledal jsem na ÚAMK a žádný takový článek jsem nenašel. Bylo by možné mi ho zaslat? nebo zveřejnit link?

    motokecy

    no vidíte, já to mam přesně obráceně… a vůbec „nejYnteligentnější“ sou řidiči Ochcávií…

    řidič

    což je dáno čistě jen z toho důvodu, že oktávek jezdí vysoký počet. A jelikož současně je nějaká pravděpodobnost, že potkám troubu za volantem, logicky větší, že bude v masově rozšířeným autě (oktávka) než v nějakém originálu

    Thomas

    Myslím, že je to tím, že je čím dál tím víc lidí, co chtějí jezdit na motorce. Problém je v tom, že né každý je na ježdění na motorce – hlava. Všechno je to v hlavě. Předvídatelnost, to jak dokážeš reagovat na situace. Dneska je dost důležité ego. Všichni chtějí machrovat a ukazovat se ostatním a to je problém dnešní doby, protože tyto generace takhle vyrůstají. Je to v módě a oni to proto dělají. Já miluju motorky, ale vždy mám na paměti to, že hlavní je bezpečnost. Jak vždy říkám, každý má rád rychlou jízdu (ti co jezdí v autě nikdy nepochopí), ale nikdy ti rychlá jízda (pár desítek minut, max pár hodin, ale to je extrém) nedá to, co léta ježdění na motorce. Pokud je někdo na rychlou jízdu, ať si jezdí mimo obec, kde to zná a ať počítá se vším možným, kterému jako člověk může zabránit. Pokud nebude ani to stačit, jsou zde okruhy a tam se dá dost vyřádit, protože tam je dokonalý povrch a žádné stromy, nebo značky, aby to udělalo křup a člověk skončil. Je mi 16 let a toto pozoruju celý život. Vidím to i na mých kamarádech, kteří ze dne na den příjdou na to, že chtějí dělat ř. p. na motorku a když se je za měsíc zeptám, buďto změnili názor, nebo si nic nezjistili a vlastně ani neví jaký budou dělat..

    Zetti

    Všichni řidiči aut i motorek by měli při jízdě zapnout mozek a pro vás pane Rakovane, když vidím auto nebo motorku v protisměru na horizontu, oba se v rámci předpisů musí blížit stejnou rychlostí.

    Matyx

    Na motorce jezdím 18 let, autem 17, rocne najedu 30-50000km. Nehody v aute jsem mel 3 (mensi tukance behem prvniho roku), pak jsem se naucil predvidat. Na motorce jedinou vaznou, byla to moje prvni silna motorka, a neodhadl jsem rychlost a podminky daneho mista – ja nastesti jen pohmozden, motorka uplne na hadry. Nejcennejsi mozna zkusenost.
    A v poslednich letech pozoruju zbesilou tendenci – lide se sice oproti minulosti zklidnili, ubylo agrese s vyblikavanim, vybrzdovanim, a mam pocit, ze je i mene silencu leticich na hrane moznosti auta (a casto za hranou ridicskych schopnosti).
    Ale provoz vyrazne zhoustl, zrychlil se, a mnoho ridicu to nezvlada. Duchodci, svatecni jezdci, vietnamci za volantem dodavek atp. Asi nejhorsi jsou blondyny, ktere v SUV za 3 miliony nemaji handsfree (ono tam je, ale pro blondatou nanu by asi bylo potupne se naucit ho pouzivat), takze za jizdy vesele telefon u ucha, k tomu si lakuji nehty a v tech tunach zeleza maji pocit absolutni prednosti a bezpeci. K tomu logistika – profesionalni ridici tlaceni vedenim k co nejvetsimu poctu zvladnutych dodavek, kteri jezdi vylozene pod stresem. A na prusvih je zadelano.
    Takze krome apelu na ridice plosne to vnimam tak, ze motorkari, pokud chteji prezit ve zdravi, musi predpokladat, ze kazdy koho na silnici potkaji je potencionalni vrah. Ja z toho duvodu presel ze silnice na nahaty musclebike, a na gumach mam pekne siroke „poserprouzky“, ale zato jsem za posledni roky nezazil krizovku.
    Napriklad posledni, prodlouzeny vikend – 3 dny na masine (ucelove cesty), dohromady nejakych 600km po ceskych okreskach a statovkach. Soucet – 6x nedani prednosti v jizde, 2x zapoceti predjizdeni bez kontroly zpetneho zrcatka, 3x prehlednuti pri zmene jizdniho pruhu, minimalne 10x nedodrzeni bezpecne vzdalenosti (nelep se mi na zadek, nejsem tvoje stara). Nejezdim podle predpisu. Vlastne na ne absolutne kaslu. Jedu tak, abych se dostal do cile zivy. Nekde jsou okresky, kde je videt na kilometry, a da se tam bez provozu valit pres 200, jinde i zdanlive slusna okreska a kodrcam se 80, protoze za zatackou muze vyjizdet traktor z pole (a jak jsem zjistil – nejen traktor). Fakticky jezdim tak, abych byl schopen zastavit na vzdalenost, na kterou vidim, nebo abych mel moznost unikoveho prostoru – tedy pokud mam metrovou skarpu a alej stromu, je to jine, nez kdyz zpevnena krajnice v rovine plynule prechazi do louky s posekanou travou, kam se to da v nejhorsim poslat.
    Docela by me zajimalo, co si asi zpetne rikaji ridici tech aut, ktere mi nedaly prednost. Scenar vzdy stejny – nevidel, nebo si myslel, ze to stihne. Nejezdim s dalkovkami, ovlivnuje to vnimani rychlosti. A kdyz jedu po hlavni, a vidim prijizdet auto z vedlejsi, tak vzdy automaticky ocekavam, ze mi nemusi dat prednost. Takze dle potreby zpomalim, sleduju moznost unikove zony (pokud mi vjede do pruhu a v protismeru pojede kamion, tak nemam kam uhnout). A jak jsem psal vyse – 6x za 3 dny, cca. 1x na 100km po okreskach. Vzdy jsem to ubrzdil, jeste s rezervou, ale ten vyraz ridice, kdyz uslysi troubeni, podiva se tim smerem a vidi bezmala 4 metraky hmoty, ktere mel dat prednost. Zajimalo by me, jestli mu doslo, ze pokud bych nepredvidal jeho chybu, tak neslysel troubeni a prisel rovnou naraz. Naraz, kdy by ty 3 metraky zeleza prosly jeho bocnimi dvermi, blok motoru se zkroucenymi vidlicemi a osmou predniho kola se nachazel misto jeho tela, dalsi metrak masa a kosti by mu preletel pres strechu a on sam by se nachazel (v lepsim pripade zraneny) na miste spolujezdce. Ze behem zlomku vteriny mohlo dojit ke skode v radu stovek tisic a mohly byt zmareny 2 lidske zivoty, a to vse fakticky POUZE A JEN JEHO VINOU. (takto by to dopadlo, pokud bych jel podle predpisu, a ne paradoxne pomaleji).

    Michal

    Jedna věc je, koho určí viníkem policie, nebo v případě zranění s dobou léčení delší než týden, koho určí viníkem soudce, a druhá věc je, kdo je viníkem podle selského rozumu.

    Jeden příklad – na který jsou ale někteří řidiči, v tomto případě motorkáři, jistě velice hákliví:

    Křižovatka – nejčastěji mimo obec. Na vedlejší silnici stojí auto, řidič se rozhlíží vlevo a vpravo, nikoho nevidí, rozjede se – a rána jako z děla.

    A copak že se stalo?

    Motorkář, který jel po hlavní silnici, nepovažoval za nutné jet rychlostí nejvýše 90 km/h – v případě, že tam byla rychlost navíc ještě snížena dopravní značkou, ji rovněž nerespektoval, ale jel rychlostí kolem 200 km/h.

    Řidič auta neměl šanci zaregistrovat, že něco jede, a proto to nezaregistroval. Takže na tu hlavní silnici najel v dobré víře, respektive v pevném přesvědčení, že nic nejede.

    Kdo tedy je viníkem?

    Podle některých soudců ten řidič auta, protože nedal přednost. Podle selského rozumu ale jistě ten motorkář.

    audis

    už motocyklisti prozřeli, že nemají svítit dálkovými, ale tlumenými? že nedosahují toho, čeho tím dosáhnout chtěli , ale naopak? zatím vidím že ne. Poučte se.

    Slavek

    Ať už je motocyklista vinen nebo nevinen, je u každé (ok, až na mizivé procento vyjímek) nehody on ten, kdo je potrestaný – na zdraví nebo majetku. Navíc deformační zóna řidiče motocyklu (a to může být i skůtr, na kterém dnes jezdí šestnáctileté slečny) se počítá na centimetry nebo milimetry, takže si v provozu zaslouží trochu ohleduplnosti.

    šwanc

    Proboha jak to sem můžete napsat? Tolerujte motorkáře, protože jezdí rychle a dejte si na ně všude pozor protože jezdí rychle a vy nemáte odhad? Pak to tak na těch silnicích nemá vypadat když tohle napíše novinář….

    JaMi

    Přesně tak to bohužel velmi často vypadá, v blízkosti mého bydliště je několik okresek, kde tohle platí naprosto přesně… Dlouhá rovinka s menšími horizontami (kam se však schová klidně i vyšší osobák nebo mpv), cca ve 3/4 směrem od města k první vesnici je krásná přehledná křižovatka kde však ti co jsou na hlavní jezdí s klidem i 150 v autě, motorkáři netuším, ale většinou je předjíždí… I mě už se povedlo dostat do situace, kdy po pořádném rozhlédnutí na obě strany „nic nejelo“ a pár sekund po odbočení jsem měl mini-infarkt v podobě motorky přilepené u kufru s pravděpodobně hrubě nadávajícím řidičem, který určitě celý týden nemluvil o ničem jiném než o tom, jak ho nějaký mladý debílek málem zabil když mu nedal přednost…

    VojtaP

    Motorkář, ale ani řidič auta, nemůže mít přednost, když valí moc rychle. Jak jedeš rychleji, než abys zastavil na vzdálenost kterou vidíš, je to chyba. Rychlost = průser.

    Podle mého názoru, když je nehoda a jeden z účastníků při tom překročil povolenou/bezpečnou rychlost, je vinen.

    Petula

    Motorkář nemusí jet nutně rychle na to, aby mu nějaký blb nedal přednost, sama jsem to zažila na motorce x krát a to najezdím v provozu opravdu málo- na silnici zásadně dodržuji nejvyšší povolenou rychlost jak v autě tak na motorce (od vyblbnutí existují okruhy) mám na sobě oděv s reflexními prvky a stejně mě několikrát nedal přednost jouda vyjíždějící z vedlejší silnice, naštěstí předvídám, takže jsem se zatím nehodě vyhnula, ale i tak to není příjemné…. přítel měl ještě nepříjemnější příhodu- řidič v protisměru mu zcela bezdůvodně vjel to jeho pruhu, musel na brzdy a ke krajnici aby se vyhnul nehodě….Proto si myslím, že apelování na řidiče aut není bezdůvodné a trocha ohleduplnosti k ostatním účastníkům silničního provozu by neškodila…..

    jako

    … ostatních účastníků provozu. Konec vtipu.

    Kamil

    Buďme upřímní: to jsou většinou pouze výmluvy motorkářů, že oni přece za nic nemůžou, všechno zaviní ti oškliví řidiči aut. Jaká je však realita? : Motorka akceleruje a vyráží bleskem – bezohledný start s nepovoleným předjížděním, kličkování mezi auty na křižovatce, v koloně a mezi auty při jejich souběžné jízdě. Motorka tím vyvolává překvapení a někdy i nevhodné úhybné reakce aut. Motorkáři předjíždějí hlavně tam, kde to není dovoleno předpisy, v kritických místech a nerespektují nikoho. O překračování rychlosti nelze pochybovat. Je to na denním pořádku, hlavně v obcích. Také nedovolené úpravy výfuků motorek, které zvyšují úroveň hluku na neúnosnou mez je velmi oblíbené. Tito motorkáři si vůbec neuvědomují, že tím překvapením mohou vyděsit mnohé řidiče i chodce a připadá jim to velmi vtipné. A ono to zatím spíše vede ke kritickým situacím. A v neposlední řadě je to pochopitelně současná možnost, koupit si jakkoli velký a silný stroj, na který motorkář svými schopnostmi nestačí, neumí s ním zacházet a řídí se jediným – hlavně střemhlav rychle, aby okouzlil okolí. A je zaděláno. Nelze se potom divit vysoké nehodovosti motorkářů. Kde není rozum ……..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist