Návrat Lagondy oficiálně potvrzen

Šéf Aston Martinu potvrdil, že automobilka hledá partnera pro znovuspuštění značky Lagonda. Favoritem na dodavatele platforem je Mercedes-Benz.

Šéf automobilky Aston Martin, Ulrich Bez, potvrdil s konečnou platností, že značka Lagonda se vrací na trh. Britové shání na projekt partnera, první Lagonda totiž bude SUV a Aston nemá potřebnou platformu schopnou pojmout pohon všech kol. Velkým favoritem na pozici dodavatele je Daimler AG, který v současnosti s Astonem jedná o vývoji budoucích modelů Maybach.

Na podvozku Mercedesu GL navíc stál už kontroverzní koncept Lagonda, představený v Ženevě před třemi lety. Produkční modely značky by měly vypadat jinak. Podle zástupců automobilky byl ženevský koncept pouhou návnadou, měl vytáhnout názory z kolemjdoucích, rozpoutat debatu. To se mui podařilo, i když oslněna byla jen malá část návštěvníků autosalonu. Samotnou značku Lagonda však pozitivně vnímalo prý až šedesát procent dotázaných.Lagonda se zřejmě bude orientovat výhradně na trh s crossoverySUV. Její auta neponesou ani znáček Aston Martinu, ani náznak podobnosti či příbuznosti s jeho modely. Nepůjde o jediný model, Lagonda jich nabídne víc – podle Beze „nebude stát na jedné noze“. Aston v současnosti působí na 35 trzích, ale třeba do Ruska se mu proniká špatně. Mimo velká města je silniční síť v mizerném stavu a drahá kupé s nízkými podvozky tu jsou k ničemu. Lagonda nabídne něco právě těm bohatým, kteří často jezdí po špatných površích.

Nejen to, zaměření značky Lagonda vhodně podtrhuje i jiná skutečnost. V nabídce se objeví pancéřované verze aut. Cenové relace Ulrich Bez vymezil čísly sto a tři sta tisíc liber, což je řekněme od tří do devíti milionů korun. Lagonda tak založí nový segment superluxusních SUV, kde mu bude konkurovat nanejvýš Bentley, pokud se nakonec do světa SUV odváží.

autoweb.cz

11.3.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist