Nástupce Lamborghini Murciélago, díl první

Příští měsíc budeme svědky postupného odhalování. Lamborghini uvolnilo první záběr studie nástupce Murciélaga, kterou uvidíme v Paříži.

Lamborghini uvolnilo první ze série šesti nicneříkajících obrázků konceptu, který představí 30. září v Paříži. Na auto Italové upozornili už v červnu, když vypustili do světa záběr kapoty. Studie bude ukázkou chystaného nástupce Murciélaga. Současná generace dvanáctiválcového supersportu ze Sant´Agaty je na trhu už od roku 2010 a její čas se chýlí ke konci. Nástupce bychom si mohli prohlédnout už příští jaro v Ženevě.

Italové zůstávají u své vlajkové lodi věrni atmosférickému plnění a dvanácti válcům uspořádaným do V. Aby nepopudili ekology v Bruselu, vytyčili si ambiciózní cíl udržet hmotnost auta pod patnácti sty kilogramy a spotřebu v rozumných mezích. Velká většina konstrukce bude karbonová, a to včetně některých dílů podvozku. Nízká hmotnost má samozřejmě i zajímavější výhody než redukci emisí, Lamborghini slibuje stovku za tři sekundy a sto šedesát jen o tři vteřiny později.Stejně jako dřív bude motor pohánět všechna čtyři kola auta. Lamborghini nepoužije dvouspojkovou převodovku DSG, podle lidí ze Sant´Agaty by byla „příliš složita a drahá“. Pokud fandíte manuálům, zatím nejástejte, jistou práci má jen sekvenční poloautomat E-gear. K drsnější image Lamborghini však manuální převodovky tak nějak patří, můžeme tedy doufat.

Doba je zlá a dokonce i slavné italské značky se dnes musí tvářit zeleně. Lamborghini však tlakům z EU odolává překvapivě dobře, o downsizingu jako by značka ani neslyšela. Motor nového auta by měl mít okolo sedmi litrů objemu a výkon přes sedm set koní. Koncepčně jde o zcela novou jednotku, vyvinutou s pomocí inženýrů Audi.Současný dvanáctiválec po 47 letech zvětšování a úprav dosáhl svých limitů a s koncem výroby Murciélaga se rozlučí i on. Pamatuje samotné začátky Lamborghini, byl pod kapotou vůbec prvního modelu značky, 350GT. Měl tehdy tři a půl litru objemu, dva ventily na válec a rozvody DOHC. Později poháněl Miuru, CountachDiablo. Vyrostl nejprve na čtyři, později na 6,2 litrů objemu, které už plnila čtveřice ventilů. Neuvěřitelně dlouhou a úspěšnou kariéru končí se šesti a půl litry a 670 koni v Murciélagu LP670-4 SuperVeloce.

autoweb.cz

7.9.2010 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist