Nástupce Lamborghini Murciélago, díl druhý

Druhé pokračování pozvolné premiéry přichází s důležitým poselstvím: rychlost ani výkon už nejsou prioritou, Lamborghini pracuje na snížení hmotnosti.

Druhá zastávka na čtrnáctidenní poznávací cestě k novému konceptu Lamborghini je zde. Ani dnešní obrázek neříká mnoho o tom, jak bude nové dvanáctiválcové Lamborghini vypadat. Už podruhé tu však máme díl kompletně z karbonu. Spolu s fotkou vydalo Lamborghini tiskové prohlášení podepsané samotným Stephanem Winkelmannem, svým šéfem.

Automobilka i její generální ředitel jsou přesvědčení, že nová doba si žádá nový přístup. Podle Winkelmanna byly priority odjakživa nastaveny v pořadí rychlost, akcelerace, jízdní vlastnosti. „Rychlost už není důležitá, protože všechny supersporty jezdí vysoko přes tři sta kilometrů za hodinu, víc než mohou dosáhnout na okruhu, natož na otevřené silnici,“ říká Winkelmann. „Je čas pořadí priorit změnit a začít se bavit především o akceleraci a ovládání našich aut.““Nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje obě disciplíny, je poměr výkonu k hmotnosti. Protože o rychlost nám už tolik nejde, budoucnost nebude o zvyšování výkonu, už proto že emisní normy se nás týkají stejně jako kohokoli jiného. Takže prioritou číslo jedna je pro nás snižování hmotnosti.“

„Musíme vymýšlet další a další způsoby jak hmotnost snížit. Od poloviny osmdesátých let narostla průměrná hmotnost našich aut o pět set kilogramů. Mohou za to vyšší požadavky na aktivní i pasivní bezpečnost, komfort a hospodárnost. Musíme tento trend zvrátit. Protože nemůžeme vyrábět nebezpečná, nepohodlná nebo neekologická auta, musíme snižovat hmotnost použitím nových materiálů.“Kouzelný proutek je v tomto případě samozřejmě vyroben z uhlíkových vláken, dodává zpráva. V Sant´Agatě používají uhlíkové kompozity už řadu let a také díky nim postupně dokázali snížit váhu nového Gallarda o dvě stě kilogramů. Nástupce Murciélaga, kterému novináři celého světa říkají Jota, tedy nebude mít z kompozitů jen karoserii, ale i řadu dalších dílů. Přestože Winkelmann staví rychlost a výkon až do druhé řady, vlajková loď Lamborghini zcela jistě nebude slabší než Murciélago LP640. Spíš nabíde ještě víc než 670 koní nejrychlejší verze Superveloce.

autoweb.cz

15.9.2010 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist