Nástupce LaFerrari přijde za tři až pět let, bude mít motor z F1?

Ferrari musí zajistit, aby byla technika nástupce LaFerrari použitelná v ostatních modelech

První náznaky LaFerrari se objevily již v roce 2011, kdy automobilka vytvořila koncepty Manta a Tensostruttura – tedy před šesti lety. Samotná premiéra proběhla v Ženevě v roce 2013, před čtyřmi lety, a vzhledem k technické složitosti vrcholných Ferrari je nutné zabývat se nástupcem už dlouho před jeho definitivním představením. A podle technického ředitele Michaela Leiterse by se práce měly rozběhnout zhruba za půl roku. „Až definujeme nový plán technologií a inovací, poté budeme zvažovat nástupce LaFerrari. Chceme postavit něco jiného. Nebude to silniční auto s motorem z Formule 1, protože – reálně – by musel mít volnoběh v 2500 až 3000 ot./min. a točit až do 16000 ot./min. F50 měla motor z F1, ale ten musel být výrazně přestavěn.“ Zdá se tedy, že Ferrari zvolí odlišný přístup, než Mercedes-AMG se svým hyperautem Project One.

„Plán bude hotový za zhruba šest měsíců,“ prozradil Leiters britskému magazínu Autocar. „Takže odhaduji, že než spatříme nové hyperauto z limitované série, bude to trvat tři až pět let. Součástí plánu je zajistit, aby technologie, použitá v novém hyperautě, mohla být přenesena do zbytku nabídky.“ Nejdříve se tedy můžeme těšit v roce 2020. Už teď je však jasné, že novinka bude mít atmosférický motor V12, jak nedávno prohlásil šéf automobilky, od těch Ferrari nikdy neustoupí.

9.5.2017 4:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist