Nástup doby elektrické: po Praze elektromobilem

12 fotografiíreportáž

První elektromobil vyhrál auto roku a motoristický svět nabral nový směr. Kam míří, to nikdo neví. Nejvyšší čas půjčit si elektromobil a začít hledat odpověď.

Diskuze

17 komentářů

    Kal

    Jsem zastánce spalovacích motorů a je jedno kolik ještě kde najdou ropy. ikdyž bude nejhůř a bude se kutat v chráněných oblastech, ač to bude za 40, 70 nebo 100 let, je nesporný fakt, že ropa dojde. ono celkově žádný spalovací motor není příliš efektivní a účinnost moderních elektromotorů atakuje hranici 80%. 80% to je jednou tolik jak u nejlepšího spalovacího motoru. To bzučení nesnáším a doufám, že se toho masově nedožiju, ale moje vnoučata už nejspíš nebudou vědět jaké to je protáhnout šestiválce od BMW na okreskách. R.I.P.

    Noclaf

    Mozna tvoje vnoucata budou mit lepsi zabavu…
    A koneckoncu – kdo vi, jaky parametry budou mit elektricky zavodni/sportovni auta v ty dobe…

    rozhodně nebudou znít jako Hemi, 10-ti válec z lamba nebo twin turbo z GT-R. možná nějaké imitace zvuku ještě třeba budou:D parametry elektromotoru jsou velice dobré jen trochu jiné než na co jsme zvyklý. vlastně elektromotor má nejvyšší výkon z nulových otáček a čím rychleji se točí tím menší má výkon, tudíž si nějak pořád nedovedu představit to zpřevodování v závodních autech, kde si hrajeme na setiny. ideální by bylo tak 20 převodů po 500 otáčkách, nebo nevím jak by se to dalo udělat.

    riderhenry

    zasadne nesouhlasim s tim, ze ropa MUSI dojit. Na tom se rozhodne vedecka verejnost neshodne a timpadem bych na tom zadne argumenty nestavel. Kdyby ropa ela opravdu dojit, budeme to vedet v dostatecnem predstihu na to, abychom mohli vymyslet lepsi zpusob. A elektromobily? Chtel bych vedet, na kolik vyjde provoz (i se servisem), pocita-li bychom spotrebni dan k elektrine? Ono to mozna tak ekonomicke ani nebude, kdyz clovek uvazi porizovaci cenu.

    ropa je pozůstatek rozložených těl a rostlin pravěkých organizmů. tvořila se opravdu hodně dlouho za dost vysokých tlaků. pokud chcete ropu, můžete ji zasadit, za pár desítek tisíc let možná někdo bude mít ropu. co to je za kravinu že se neshodnou na tom že by nedošla? spotřebováváme zásoby, nová se za x tisíc generací nevytvoří, takže váš argument není argument, stačí myslet trošku logicky. neznají se všechny zásoby a ložiska, pořád existujou nějaká chráněná území, antarktida je neprobádaná tam se taky počítá s obrovským nalezištěm. to nic nemění na tom, že spotřeba exponencionálně převyšuje \“výrobu\“ tudíž se nedá říct…tak teď jsme vydolovali poslední kapku. co si představujete když ne elektřinu? vodík? jakékoliv spalování je neefektivní…jo napadá mě jedno \“spalování\“…termonukleární reakce. ropu a spalovací motory potká stejný osud jako parní stroj, naše znalosti a využívání okolní energie jsou na primitivní úrovni ať už v planetárním, či dokonce hvězdném měřítku. je to všechno jen otázka času. elektřina jako taková efektivní je a přímo nad hlavama máme největší jaderný reaktor na který došáhneme…slunce. nevyužitelný potenciál pro blízké generace, leč hodné k zamyšlení

    elbandito

    Už jste někdy slyšel, že existuje např. i teorie o tzv. anorganickém původu ropy? Asi ne.. Tzn., že ropa možná vůbec nevznikla přeměnou organické hmoty, ale mohla by vznikat v hlubších částech zemského pláště prakticky neustále.
    Ano, Slunce je možná \“nekonečný\“ zdroj energie, bohužel ji zatím neumíme efektivně využívat. Uvědomte si, že solární konstanta je nějakých 1368W/m2 (kolmo ke směru paprsků, na horní hranici atmosféry). I kdyby na zemský povrch dopadal 1kW/m2, tak s účinností fotovoltaických článků na úrovni mezi 10 a 20% máme z jednoho m2 asi 100-200W, takže rozsvítíme asi 1 až dvě žárovky…

    elbandito

    Účinnost elektromotorů může být i 90%, ALE tu elektřinu musíte někde z něčeho vyrobit, tzn. zase musíte spálit fosilní zdroje, sice ne přímo v automobilu, ale v elektrárně, jejíž účinnost je taky jen nějakých 30-40%.

    elbandito

    Účinnost elektromotorů může být i 90%, ALE tu elektřinu musíte někde z něčeho vyrobit, tzn. zase musíte spálit fosilní zdroje, sice ne přímo v automobilu, ale v elektrárně, jejíž účinnost je taky jen nějakých 30-40%.

    špatně jste přečetl wikipedii, účinnost je 40 moderními články a maximum je teoreticky 50%.a proč se omezovat na zemský povrch? astmosféra příliš pohlcuje.

    samozřejmě že musíte vyrobit a samozřejmě že jsme pořád ještě závislí na fosilních zdrojích. je jedno kolik je ropy, uhlí, plynu…tohle všechno je pořád neefektivní. jaderná energie není špatný krok, nicméně pořád je 98% jaderného potenciálu paliva nevyužito, navíc uranu taky není nekonečně. podle mě budoucnost je v tom využívat sílu slunce, nic nám známé se nedokáže přiblížit termonukleární fůzi. tam se bavíme o nepředstavitelných hodnotách energie, desítky milionů stupňů celsia. možná zatím otopie, nicméně první termonukleární reaktor už existuje,sice dokáže běžet jen pár vteřin, ale krok kupředu to je. naše energetická stopa je stále na primitivní úrovni, je zbytečné a neefektivní omezovat se na fosilní zdroje.

    navíc tu nehovořím o fotovoltaice, to je opět dosti primitivní využití sluneční energie, fotony nemají až takovou energii jaká panuje na povrchu slunce. jde mi o to inspirovat se termonukleární fůzí jako takové. fotovoltaika na naší planetě budoucnost nemá, možná tak na měsíci,kde slunečním paprskům nestojí nic v cestě, přesto to je podružné.

    Tak z wikipedie jsem teda určitě neopisoval. A ano, 40% účinnost je jistě možná, jenže jaká je náročnost výroby takových článků? Obávám se, že se silně nevyplatí, aby nahradily konvenční zdroje.
    Když se nebudeme omezovat na zemský povrch, tak jak na něj tu elektřinu potom efektivně dopravíme?

    OK, fotovoltaiku jsem si tam dosadil sám, protože jiný způsob využití Slunce k výrobě el. energie v současnosti neznáme… S termonukleární fúzí máte samozřejmě pravdu, ale tak daleko bohužel také ještě nejsme. Takže dokud nebude vyřešen problém efektivní výroby levné elektřiny, pak je zavádění elektromobilů do praxe předčasné. Peníze a pozornost je stále ještě potřeba upínat jinam.

    tak samozřejmě, že jsou studie, které se tou dopravou zabývají. jenomže…jako v každé změně je tu spousta lobistických problémů. kde by pak byl čez kdyby měl obrovské přebytky energie,kde by byly ropní magnáti,kteří by už byli pro lidi přebytečný, kde by byla vláda bez daní na benzín, kdo by ovládal lidi, kteří by měli všechno daleko dostupnější vzhledem k velice levné energii a provozu. Všechno je jen jeden obrovský obchod, nikomu nezáleží na lidech nebo na tom co je správné a co není, žádná nadnárodní společnost neudělá nic z čeho nebude něco mít a to je to smutné. všechno je možné, musí se tomu jen náležitě věnovat a zainvestovat, ale bohužel…zatím jsme jen tupá a omezená bezpáteřní společnost.

    To jako chcete tvrdit, že mít solární panely někde na oběžné dráze a z nich vést elektřinu na Zemi kabelem má být levné a efektivní:-) A to si jako myslíte, že i kdyby náhodou někdy v budoucnu většina lidí jezdila v elektromobilech, tak že na elektřinu stát neuvrhne spotřební daň?:-D Že já jsem se do téhle diskuze vůbec zapojil:-))))

    říkal jsem že fotovoltaika na Zemi nemá cenu a že budoucnost vidím v té termonukleární fůzi. vaše skepse je typicky lidská, s tímhle přístupem bychom nepustili ani parní stroj:D

    Jaromír Vegr

    Článek poměrně věrohodně popisuje pocity při jízdě, až na tu řadící
    páku. Opravdový elektromobil ji nemá. My už tak jezdíme deset let a rádi Vám to umožníme vyzkoušet taky. Dejte se k nám, dozvíte se víc. Například že lze nabít za půl hodiny technologicky dvacet let staré auto,že lze jezdit ještě levněji a že již dnešní sporťáky strčej ty čmouďáky do kapsy vždy již dnes. Že od nulových otáček není výkon ,ale moment a další zajímavosti, které Vám zvýší sebevědomí. http://www.elektromobily-os.cz

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist