Naše NEJ momenty roku 2010

Redaktoři autowebu zavzpomínali na to, co nejlepšího – a nejhoršího – letos v souvislosti se svojí prací prožili.

S blížícím se koncem roku jsme se rozhodli trochu si zabilancovat. Hledali jsme proto nejlepší, ale zároveň i nejhorší momenty, které se nám během celého roku 2010 přihodily. A jaké byly vaše nejlepší a také nejhorší motoristické okamžiky? Podělte se s ostatními v komentářích pod článkem.

Jirka Červenka
Nejlepší: Svezení Mercedesem SLS

Musím to zaklepat, o skvělé okamžiky nebyla letos nouze. Vždyť na jaře jsme spustili online televizi Autotube.cz, zanedlouho poté šel do světa zbrusu nový Autoweb.cz s atraktivnějším designem, logičtější strukturou rubrik a pružnějším redakčním systémem. A docela nedávno zahájil provoz náš zatím nejmladší projekt, SuperSports.cz, o kterém rádi říkáme, že je o autech snů a všem krásném, co s nimi souvisí;)

O práci ale dnes mluvit nebudu. A dokonce ani o nebezpečném pomatení smyslů, v jehož důsledku jsem se stal majitelem motocyklu Harley-Davidson a splnil si tak bláhový sen z doby raného dospívání, docela přitom ignorujíc nevyvratitelnou skutečnost, že takový harley je v podstatě krám. Bohužel asi dvacet minut poté, co jsem svůj Sportster zaparkoval v garáži vedle věrného bavorského GéeSa, začalo sněžit a od té doby nepřestalo, takže o motoristickém zážitku se vlastně mluvit nedá, pokud za něj nehodláme považovat okukování motorky v garáži.Do užšího výběru se tedy kvalifikovaly: návštěva skleněné manufaktury VW v Drážďanech (fakt to stojí za to!), zapadnutí s kolegou Mihálikem z Autocaru na prezentaci nových modelů značky Land Rover v Alpách a následný odvoz na hotel, během kterého nám bylo názorně předvedeno, že Land Rover Discovery se může pohybovat na klikaté horské silničce víceméně pořád smykem, nebo lednový protest řidičů proti novým omezením rychlosti v Praze, protože to bylo poprvé, kdy se čeští řidiči odhodlali veřejně hájit své oprávněné zájmy.

Tím vůbec nejlepším, co se mi za volantem nebo okolo něj letos přihodilo, ale bylo kratičké svezení v Mercedesu SLS AMG. Jen si to představte: čekáte asi schopné, ale víceméně neškodné GT v retro stylu, a co místo něj dostanete? Nefalšovaný, ryzí, ostrý supersport, který by se nemusel stydět ani vedle Ferrari 599! Určitě existují dokonalejší, rychlejší, zábavnější a exotičtější auta, ale SLS je mojí osobní automobilovou senzací roku 2010.

Nejhorší: Svezení Mercedesem SLS
Nechají vás k němu přivonět. Osahat si ho. Usednout do něj. Pustí vás s ním na mostecký autodrom a dají vám na vlastní kůži prožít to nádherné osmiválcové burácení, tu jedovatou odezvu na plyn, ten delikátně vyvážený podvozek… a sotva si začnete trochu zvykat, po pěti minutách vás z něj zase vyženou! Tak rafinovaná muka by nevymyslel ani Hogo Fogo, nejikoničtější padouch českého filmu.

Dalibor Žák
Nejlepší: nákup konečně pořádného auta
Protože už mě to neustálé psaní o rychlých a zábavných autech štvalo, musel jsem si také jedno koupit. A protože se koupě BMW M3 E46 ukázala jako dobrá, považuji to za osobní nejlepší autařský moment roku. To, že jsem ho pak při focení opřel o betonový patník, je věc jiná, ale naštěstí se to na něm kromě plechu a škrábance neprojevilo. Jezdí dál a jezdí zatraceně rychle. A ten motor… Prostě pohádka.Také jsem v lednu navštívil Snow Driving Experience s Klubem sportovních aut. Sice mě to stálo strašné množství peněz, ale zas jsem se naučil zvládat přetáčivý smyk tak, aby mi i jízda bokem mezi stromy na úzké zasněžené cestě velkou rychlostí připadala jako naprosto normální a přirozená.

A potěší i spousta maličkostí, jako třeba svezení limitovaným Focusem RS500, zjištění, že Lexus IS-F se samosvorem je fajn auto, skutečnost, že nové BMW řady 5 je pořád BMW, možnost řídit Range Rover 5.0 Supercharged, i když mne jeho týdenní provoz přišel na půl výplaty, a také připomenutí si, že Mazda MX-5 je pořád skvělé auto.

Nejhorší: nechtěné driftování s Mazdou MX-5
Za největší prohru letošního roku považuji skutečnost, že porota složená z odbroníků zvolila evropským autem roku elektromobil s mizerným dojezdem, odporným designem a nesmyslnou cenou. To je prostě hrůza a vidím za tím spíše politické než logické rozhodnutí.

A co se řízení aut týče, tak ani ne tak nejhorší jako spíše nejděsivější byl okamžik, kdy jsem musel krotit nechtěný přetáčivý smyk v Mazdě MX-5 20th Anniversary. Najížděl jsem na dálnici a silnice byla posolená a mokrá, ale najednou se povrch změnil z led a auto v rychlosti kolem 80 km/h začalo prostě klouzat bokem. A strašně zeširoka. Následoval velmi dlouhý drift, který se mi podařilo bezpečně srovnat. Celkem mě to vyděsilo, rozhodně jsem s něčím takovým nepočítal. A pak mě dojela stará Vectra kombi, ve které seděli dva mladí kluci, smáli se a ukazovali mi palce. No, já měl v ten moment hodně bledý výraz…

Martin Plaštiak

Nejlepší: Tvůrčí (ne)invence v nejlepším slova smyslu
Pár zajímavých aut jsem si letos sotva prohlédl, některá mě zasáhla naplno. V Dacii Duster se mi povedlo neskutečně nastydnout, ačkoli venku bylo 35 stupňů ve stínu. O víkendu mi málem praskla hlava. Už to by byl zážitek hodný pamatování, ale malé SUV mi utkvělo z jiných důvodů. Článek o něm – názorově rozpolcený stejně jako jsem byl rozpolcený já i Duster – je jedním z nejpropíranějších na celém Autowebu. Ani mě poslední Dacia nepřestává fascinovat. V několika klíčových oblastech zcela selhává, přesto je vlastně dobrým autem. Takže jsem za ten bolehlav nakonec rád, byl zajímavý a poučný. Čestnou zmínku si zaslouží také Honda CR-Z. Ukázala nám, že hybrid může být zábavný. Stačí málo: manuální převodovka. Nejlepíšmi zážitky letošního roku tedy bylo znovuvynalezení manuálu a skryté přitažlivosti mizerných interiérů. Nudný rok? Tak to určitě ne.

Nejhorší: Sabotáž z nebes
Skutečně naštvaný jsem byl letos jedině na přírodu (nikoli na silničáře). Připravila mě o svezení v Audi RS5, když kroupami rozmlátila kabriolet třídy E od Mercedesu. Jak to spolu souvisí? Měl jsem v pátek ráno vyrazit do Mostu na okruh právě Mercedesem. Nebylo auto, nebyl Most, nebyla RS5. Dluh mi živly splatily, když jsem ukradl na víkend Mazdu MX-5. Zadokolka se samosvorem na zminích pneumatikách a co myslíte – nespadla ani vločka, ba ani kapka. Celý víkend bylo deset nad nulou a sucho. Ani napodruhé jsem s MX-5 neměl štěstí, sněžit začlo v neděli večer, hodinu před návratem do Prahy… Mimochodem stejně se mi povedlo na tři hodiny zapadnout. Takže letos jsem měl smůlu na počasí.

autoweb.cz

23.12.2010 11:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist