6839.jpg

Zákon na hubení chodců

Stali jsme se oběťmi kosmického spiknutí?

Diskuze

12 komentářů

    Ondra

    ..na druhou stranu, každá revoluce stála někoho život, tak možná je to ta daň 🙂 nicméně, já bych se nad tím až tak nepozastavoval, 30 lidí za rok, to je 1 člověk za 12 dní…to je skoro statistická chyba, za rok nás přejde po všech přechodech stovky milionů. Nevadí mi chodce pouštět, ale oni nemají soudnost, že by počkali, až projede jediné auto a potom tam vlezli..nebo i 3, co jedou rychle za sebou, pořád je to pro všechny bezpečnější. A řidič může stejně tak pospíchat jako chodec. Jo, někdo chce ušetřit 20 vteřin a ušetří leda státu za důchody..

    Věra

    Na toto téma už se vedlo mnoho článků a vyjadřovali se k tomu především chodci – bohužel. Řekla bych, že se vytratila z naší legislativy logika a správné myšlení dospělého člověka. Řidičkou jsem se stala před dvaceti lety, tak tedy mohu konstatovat, že jsem dobrý jezdec, jezdím i ve svém povolání. To, že je povolena přednost chodců, jak je uvedeno v článku, opravňuje chodce v poslední době přecházet prakticky všude a za každých okolností! Každý den, když projíždím Plzní, potkách nehodu zaviněnou chodcem, kde jeden z řidičů zabrzdí tak, že druhý již vozidlo nezvládne. To je určitě ta zmožností, kdo se poruší plechy a lidé, rozhodně statistice nevěřím, pokud se vyhodnocuje tak, jako třeba v ekonomice a jiném odvětví, no tak to je určitě chybnéééééé.

    Krásný den a řidičům více štěstí.

    Paja

    Zdravím lidičky, to je pro mě zajímavá statistika, žiju (žil jsem) v tom, že zmíněná "přednost chodců" vedla ke snížení nehod. Kdysi jsem spolu s bratrancem a párem děvčat jeli po Praze (já řidič) a na jednom přechodu jsem si postěžoval na chování paní, která se nerozhlédla a prostě na ten přechod vstoupila. Strašně mě rozčílila reakce mých spolucestujících, kteří mi oponovali – no jo, dyk vona má (ale, přece) přednost! Už na střední škole jsme vtipkovali s kámošem – hele, kdo má silnější nervy – já nebo ten řidič. Odpověď zněla – to je úplně fuk, protože on má silnější plechy! To je to, co se píše v článku a já s tím (dodnes) souhlasím. Řídit v Praze, v centru (což dělám denně) je opravdu velmi vyčerpávající, poměrně přesně poznáte, kdo z chodců už někdy v životě řídil auto a kdo ne (a asi nikdy nebude). O tom, že "kvůli jedný bábě" musí zastavit (a pak se zase rozjet) třeba 10 aut a kolik to stojí benzínu se radši ani nebavím…

    Napadá mě v této souvislosti jeden vtip (teď ho vymýšlím, tak mi odpusťte): Před nebeskou bránou stojí pomlácená Kropáčková, opírá se o hole a mlátí na vrata. Vyleze Svatý Petr a řiká: "Copak? Přechod pro chodce viďte?" "Ano ano Svatý otče, ten blázen to na 5 metrech neubrzdil – a to přitom řikali, že my chodci máme přednost a že řidič musí zastavit a že se ani nemusíme rozhlížet!" "No vidíš sestro – musím tě odmítnout – to nebyla ta pravá víra, kterou po tobě Bůh vyžadoval!"

    No – neni to moc vtipný, ale trochu se mi ulevilo.

    Pája

    Nick

    souhlasím,já jaksi nemám auto(je mi 15)a co se týče silničního provozu tak se (teda myslím) celkem vyznám,a s přechodem mám pořád potíže,přecházím rychle ,a plynule,ale někteří řidiči jaksi nechápou pojem přibrzdit,a proto vždy radši čekám až není nikde vidět žádné auto.Ale stejně se mi dost často stává že potkám hovada(jak z řad řiďiču tak chodců) a to je potom celkem horko

    luckhash

    Tohle

    Dan84

    To je jako by na železničních přejezdech měla auta přednost před vlakem.

    luckhash

    Tohle věechno je pravda. Ano, chodci se chovají jako prasata, ano, řidiči se chovají jako prasata( prosím negeneralizujte všichno obyvatelstvo na Chodce-řidiče a neházejte celou skupinu lidí do jednoho pytle). Toto všechno nepopírám. Ale je tu jeden základní problém, na který v západním světě dávno přišli, ale u nás díky bezohlednosti, závisti a pozérství lidí nabývá větších a větších rozměrů. Město patří lidem (chodcům,cyklistům, bruslařům, skútry atd atd.) a ne řidičům motorových vozidel! bohužel v praze si to řidiči( opět neříkám všichni) myslí přesně naopak.

    Inkriminovaný zákon o kterém se tu bavíme, je bohužel opravdu jako z matrixu, v jiném městě by se ujal, ale ČR je v tomto sto let za opicema.

    Na obranu řidičů( jako relativně častý řidič i v centru – bohužel) musím říct, že chodci( ano, zvláště ty co neřídí) se chovají naprosto nepředvídatelně, a jedním krokem mohou způsobit vážnou situaci.

    Na obranu chodců (jako velmi častý pěší, využívající prostředky MHD – naštěstí , a jsem na to pyšný) musím říci, že v Praze by bez tohoto zákona člověk nepřešel ulici. A to myslím smrtelně vážne. Všechny ty SUV( ale nejenom ty) obsazené jedním řidičem, který si myslí že on může vše, to je opravdu vážný problém.

    Město patří lidem, a až si to obyčejní lidé, řidiči a papalášové na magistrátě uvědomí, bude např. v Praze klid a bezpečno a člověk si nebude připadat jak v Rusku, nebo na autodromu v Brně…

    bohužel v tomto státě pravidelně obsazují odborné posty neodborníci, takže změna je v nedohlednu…vždyť metrem jezděj socky neeeee?

    L.

    Řidič

    „Město patří lidem“ A řidiči jsou co? Provozem svého auta dovedou do státního rozpočtu tolik peněz, že si zaslouží dokonalý servis.

    „metrem jezděj socky neeeee?“ Jestli tím myslíš, že uživatelé metra vydělávají v průměru méně peněz než ti Pražané, kteří se do práce přepravují automobilem, bude to asi pravda.

    luckhash

    Bohužel koukám, že jste vůbec nic nepochopil…

    zkuste si přečíst o čem mluvím ještě jednou.

    Narážka na metro byla ironická, v tom smyslu, že pro většinu lidí co jedou sami velkým autem do centra, je jízda metrem něco pod jejich úroveň.

    bohužel to platí ale opět jenom v od Prahy na východ.

    Tady vůbec, ale vůbec nejde o peníze…

    Jirka

    Statistika je sice krásná věc, ale v tomto případě to bude spíše mystifikace. Samozřejmě se mi jako řidiči stalo, že chodec bez jakéhokoli pudu sebezáchovy vstoupil do silnice a já se vyhnul jen nějakým zázrakem. Ale mnohem častěji se mi stává, že zastavím na přechodu a řidič auto, které zastavilo za mnou pochopí, že stojím jen kvůli přechodu a předjede mě. A pokud není místo v protisměru klidně zprava po chodníku. Nestává se většina nehod s chodci právě takovýmto způsobem? Jistě je to nepřímý důsledek zákona, protože někteří řidiči se naučili na přechodech zastavovat. Ale skutečně je špatný zákon nebo někteří řidiči místo za volant patří do vězení nebo psychiatrické kliniky?

    Scribber

    O tom přece ten sloupek je. Před zavedením zákona bylo prostě nehod méně než po něm. Takže to spíš nasvědčuje tomu, že na psychiatrii by patřili ti přejetí chodci, pokud by ovšem svůj odvážný krok do neznáma přežili.

    Filip

    … a říkal jsem to takže mne nárůst mrtvých nepřekvapil. Věděli to i zákonodárci protože na to byli upozorňováni odborníky ze sousedních zemí. Argumentovalo se tím že to musíme mít stejně jako v EU. Myslím že jsme nemuseli.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist