Který pohon je nejlepší?

Zadokolka, předokolka nebo 4x4? Co si myslí Karel Loprais?

Záleží na tom, co od auta očekáváte, protože auto s pohonem zadku se chová úplně jinak, než předokolka. Pojďme si to v rychlosti rozebrat.

Zadokolka znamená větší zábavu. Drifty, power slidy – ať to nazvete jakkoli, je to nářez. Akorát se to dá bezpečně provádět pouze v létě, nebo při pěkném, suchém počasí.

Předokolka je naproti tomu pracant, dříč. Celkově nabízí spíše nudné, ale zato bezpečné jízdní vlastnosti i pro ženy a bezproblémové zdolávání kopců.

Pohon 4×4 je synonymem pro jistotu jízdy „jako po kolejích“. Auto má skvělou trakci, žádný kopec pro něj něpředstavuje problém a jízda na mokru a na sněhu je o mnoho bezpečnější. Také průjezdy zatáček ve vysokých rychlostech doprovází pocit bezpečí, ale utrhne li se kočár s pohonem všech kol, je ho mnohem těžší srovnat než v případě obou předcházejících variant.

Resumé: Já preferuji 4×4, vše je ale vždy záležitostí „součástky“ mezi volantem a sedačkou.

13.7.2006 8:41

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist