Který pohon je nejlepší?

Zadokolka, předokolka nebo 4x4? Co si myslí Karel Loprais?

Záleží na tom, co od auta očekáváte, protože auto s pohonem zadku se chová úplně jinak, než předokolka. Pojďme si to v rychlosti rozebrat.

Zadokolka znamená větší zábavu. Drifty, power slidy – ať to nazvete jakkoli, je to nářez. Akorát se to dá bezpečně provádět pouze v létě, nebo při pěkném, suchém počasí.

Předokolka je naproti tomu pracant, dříč. Celkově nabízí spíše nudné, ale zato bezpečné jízdní vlastnosti i pro ženy a bezproblémové zdolávání kopců.

Pohon 4×4 je synonymem pro jistotu jízdy „jako po kolejích“. Auto má skvělou trakci, žádný kopec pro něj něpředstavuje problém a jízda na mokru a na sněhu je o mnoho bezpečnější. Také průjezdy zatáček ve vysokých rychlostech doprovází pocit bezpečí, ale utrhne li se kočár s pohonem všech kol, je ho mnohem těžší srovnat než v případě obou předcházejících variant.

Resumé: Já preferuji 4×4, vše je ale vždy záležitostí „součástky“ mezi volantem a sedačkou.

13.7.2006 8:41

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist