NanoFlowcell QUANTiNO EV (2016): dvoudveřové kupé na baterky míří do výroby

Lichtenštejnská společnost NanoFlowcell prozatím postavila své PR na hezkých konceptech a slibech, tohle by však měl být první vůz, který skutečně vyrazí na silnice.

Příběh v podstatě neznámé firmy z malého knížectví na úpatí Alp odstartovala v roce 2014 studie elektrického vozu Quant e-Sportlimousine s výkonem 925 koní a slibovaným dojezdem až 600 kilometrů díky technologii kombinující akumulátory s palivovým článkem využívajícím jakýsi neznámy elektrolyt.

O rok později společnost představila přepracovanou verzi Quant F s výkonem zvýšeným na 1090 koní a dojezdem až 800 kilometrů a společně s ním také menší model kupé s konfigurací 2+2 a jménem QUANTiNO  s deklarovanou rychlostí 200 km/h a neuvěřitelným dojezdem až 1000 km.

Tímto však historie pro značku NanoFlowcell zjevně nekončí a podle všeho bychom se měli dočkat údajně revolučního systému uskladnění energie také v sériové výrobě. Důkazem má být předprodukční varianta zmiňovaného malého kupé QUANTiNO popisovaná jako „téměř standardní“.

Je zvláštní, že auto kromě laku vypadá identicky jako první studie, v NanoFlowcell nicméně tvrdí, že QUANTiNO bylo kompletně přepracováno. Jeho pohon zajišťují čtyři elektromotory o poměrně skromném kombinovaném výkonu 80 kW (109 koní), vše ostatní je pak prozatím tajemstvím.

Revidovaný elektromobil bude představen na ženevském autosalonu už příští měsíc a společně s ním dorazí rovněž vetší model Quant F s dovětkem Evolution. Příští půlrok pak máme očekávat poslední testy a následně má být spuštěna malosériové produkce, nejdříve však dorazí QUANTiNO.


2.2.2016 11:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist