Nahradí Prodrive Subaru Toyotou?

Jedna japonská automobila z WRC odchází, aby ji s velkou pravděpodobností nahradila jiná. Jak do obrázku zapadá britský Prodrive?

David Richards a jeho společnost Prodrive byla posledních deset let pevně spjata se světem rally a značkou Subaru. Japonská automobilka však závodění na tovární úrovni vzdala. Richards se se světem vrcholových soutěží rozloučit nechce a oznámil na příští rok velký návrat. Nesdělil značku, s níž tak učiní, ale slíbil nasadit nové auto od nového výrobce.

Ponoříme-li se do světa spekulací, máme všechny důvody předpokládat, že oním novým výrobcem nebude nikdo jiný než Toyota. David Richards má s největší automobilkou světa dobré vztahy. Jako šéf Aston Martinu nedávno vyjednal dodávky malých iQ, která bude britská značka prodávat pod jménem Cygnet.Všechny důvody vrátit se na světovou rally scénu má také Toyota. Po odchodu z formule 1 zbyly společnosti v kase prostředky ve výši několikanásobně přesahující investici, potřebnou k účasti v šampionátu WRC. Toyota Motorsport GmbH, sídlcí v Kolíně nad Rýnem, letos pravidelně vysílá na soutěže tým pozorovatelů. Podle mluvčího společnosti chtějí být u Motorsportu připraveni, „pokud a až přijde z Japonska povel k zahájení vývoje“.

Toyota na nejvyšší úrovni závodila až do konce devadesátých let a může se pochlubit mnoha úspěchy. Její jezdci získali tituly mistrů světa v letech 1990, 1992, 1993 i 1994. Druhé dvě sezóny Japonci dominovali také v kategorii konstruktérů. Následovaly problémy a diskvalifikace v roce následujícím, ale roku 1998 byla Toyota opět v plné síle a titul mezi jezdci i konstruktéry jí doslova proklouzl mezi prsty.Motor Corolly Carlose Sainze se tehdy zastavil pět set metrů před cílem poslední zkoušky poslední soutěže – rally Velké Británie. Vítězství a s ním oba tituly tak získalo Mitsubishi a Tommi Mäkkinen, který britskou rally rovněž nedokončil. Toyota pochybení napravila následující rok, kdy vyhrála pohár konstruktérů. Po této sezoně Japonci s konstatováním „všeho, čeho mohlo být dosaženo, jsme dosáhli“ ze světa soutěží odešli, aby se pustili do drahého a neúspěšného projektu závodění ve formuli 1.

autoweb.cz

24.6.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist