Náhrada škody při dopravní nehodě – 1. část
Dopravní nehody
V následujících článcích se zaměříme na důležité aspekty náhrady škody z povinného ručení i havarijního pojištění.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
Dopravní nehody
V následujících článcích se zaměříme na důležité aspekty náhrady škody z povinného ručení i havarijního pojištění.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Bylo by zajímavé v dalším článku rozebrat termín "škoda, která má povahu ušlého zisku" a to zejména z pohledu fyzické osoby (nepodnikatele).
Např. poškozený nebyl zraněn (není v pracovní neschopnosti), ale pro vyřizování na pojišťovně a pro zajišťování opravy v servisu si musel vzít neplacené volno nebo den řádné dovolené (odtah, předání vozidla do servisu – to jsou úkony, u kterých z povahy věci musí být fyzicky přítomen).
Nebo náhrada dopravného: k události došlo mimo jeho bydliště (na cestě, na dovolené, …) a pro uplatňování škody musí navštívit servis nebo pojišťovnu ve vzdáleném městě.
Další otázka: jak postupovat, když se nehoda stane na dovolené třeba v zahraničí – kam vůz odtáhnout: nejbližší servis ? Když oprava potrvá třeba 14 dnů, tak poškozenému vznikají další náklady – např. musí vozidlo vyzvednout ve vzdáleném servisu (zahraničí), tzn. musí si pro něj nějak dojet.
Jaká je v tomto směru teorie a jaká je právní praxe ?
Jinak díky za články, jsou poučné…
Na tyto otázky bude odpovězeno v dalších článcích.
Zdravím,
co když se částka při likvidaci zvedla z 20000kč na později likvidátorem zhodnocenou škodu 60000?Přitom při nehodě nebyla Polie ČR?Je možné že viník může hradit 100%část škody pojišťovně, tím jako poškozenému?
Děkuji za odpodědi a názory
V téměř nulové rychlosti jsem ťukl do l.před.dveří na parkovišti supermarketu,lak nepoškozen,na dvřích byl dolík o velikosti 5kč.Lkvidátor auto neviděl nefotil,nařídil dát vůz hned do servisu ke svému kamarádovi.Mě jako vinníku byla nahlášena škoda 40000kč což je pětina ceny tohoto nového vozu.Nepomohla urgence
nic.Takto si mastí kapsy likvidátoři CSOB.
O tom, co hradí a co nehradí povinné ručení se dozvíte i tady: http://www.povinneruceni.biz/zakonne-pojisteni-vozidel
Doporučovala bych limit krytí až 100mil, nikdy nevíte, co se stane a 35mil nemusí stačit.
Docela mne štve, že mi pojišťovna každý rok zdražuje povinné ručení. Myslel jsem si, že to bude spíš naopak. Kde bych se mohl zeptat na výhodnou pojistku na auto?
To jsem byl také naštvaný, a proto jsem se poohlídnul po jiné pojišťovně, kde platím daleko méně.
Ke komu jste přešel? A chodil jste si osobně pojišťovnu po pojišťovně a nechával si dělat cenové nabídky?
No to určitě ne, na to bych rozhodně neměl čas. Já jsem místo obcházení pojišťoven využil srovnávač pojištění Klik.cz, kde jsem to jednoduše našel a platím tak za pojištění auta mnohem méně.