Naftová Škoda Octavia z druhé ruky nebo Ford Fusion? Ale kdepak, na dračku jdou ojeté kabriolety

Nabídka ojetin má svá specifika, mezi která patří i sezonní záležitosti. Je léto, zákazníci tak chtějí jezdit více bez střechy.
naftova-skoda-octavia-z-druhe-ruky-nebo-ford-fusion-ale-kdepak-na-dracku-jdou-ojete-kabriolety.jpg

Vyjet za prodejcem ojetin pro „pasata v dýzlu“ nebo některý z jiných prodejních šlágrů můžete v podstatě kdykoli, nicméně jsou auta, u kterých je možné sledovat zvyýšenou poptávku v tu kterou roční dobu. Tak třeba SUV se obvykle prodávají více na podzim a vzimě. A v létě jsou v kurzu ojeté kabriolety.

Podle aktuálních tiskových materiálů českého giganta v oblasti ojetých aut léto a auto bez střechy patří k sobě, a i letos po nich poptávka v AAA AUTO trhá rekordy, i v tomto roce pokračuje jeden z nejmarkantnějších trendů na trhu s ojetými vozy – nárůst poptávky po vozech se stahovací nebo odnímatelnou střechou. Kabriolety vyhledává stále více řidičů několik posledních let, letošní boom už zřejmě v očekávání dalšího žhavého léta překračuje dokonce i zatím absolutně rekordní loňské prodejní výsledky. Přestože ještě na začátku května sněžilo, prodal největší prodejce ojetých aut ve střední a východní Evropě AAA AUTO International za prvních pět měsíců roku jen v ČR hned několik desítek kabrioletů.

„Kabriolety se sice na našem celkovém odbytu stále podílejí jen z několika málo desetin procenta, zajímavá je však dynamika jejich rostoucí obliby. Stojí za ní čím dál tím teplejší počasí v létě, obliba road movies, zvyšující se životní úroveň a stupeň vybavení domácností klasickými vozy, případně kombinace všech těchto faktorů,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Ať už je důvod jakýkoli, léto bez střechy nad hlavou láká stále více zákazníků nejen v České republice, ale i dalších třech zemích, v nichž AAA AUTO působí. Celkem se v nich letos pro koupi kabrioletu rozhodlo již o 10 procent více zákazníků než loni.

„Hlavním trhem pro kabriolety nicméně nadále zůstává Česká republika, která pokrývá téměř dvě třetiny celkového odbytu ve všech čtyřech zemích,“ dodala Karolína Topolová. V České republice si kabriolet, nejčastěji černý (letos v 37,5 procentech případů), s pohonem předních kol (66,0 %), vznětovým motorem (83,9 %) a manuální převodovkou (75,0 %) kupují zpravidla muži (76,3 %). Od nákupu ideálního letního vozu je neodrazuje ani vyšší cena: za vůz bez střechy zaplatí v průměru skoro o třicet procent víc, než kdyby si vybrali běžný model konkrétního vozu. „Vyšší pořizovací cena a větší nároky na provoz jako znaky jisté exkluzivity, zdá se, atraktivitu kabrioletů ještě zvyšují,“ poznamenala Karolína Topolová.

zdroj: AAA AUTO 

13.6.2017 8:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist