Naftová kombi za 250 tis: Alfa 159, Mondeo, Passat

37 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Postavili jsme proti sobě dieselové kombíky za čtvrt milionu. Je lepší Alfa Romeo 1.9 JTDM, Volkswagen Passat 1.9 TDI nebo Ford Mondeo 2.0 TDCI?

Diskuze

59 komentářů

    Fractal

    V clanku je chyba – tohle neni treti generace mondea, ale ctvrta.

    Bohumil

    Pan Žák opět nezklamal, koupil by si z těchto tří značek nejraději BMW 🙂
    A aby to nebylo málo, tak ještě rovnou o třídu větší. Když se tedy dívám na nabídku ojetin, že bych jako na zkoušku koupil to samé, tak nikde nemohu najít BMW 525d z roku 2007 za 260 tisíc. Nevím kde dělám chybu…

    H.

    Nechci být za hnidopicha, ale tuto recenzi psaly ženy, nebo mají autoři hokej ve shodě přísudku s podmětem?

    spooon

    v článku je uvedena generace správně. Ale hodně lidí si myslí, že se jedná o 4. generaci, jenže to není pravda. Protože 1. generace po faceliftu v roce 1997(rokem si nejsem 100% jist)je často chybně označována za druhou generaci.

    Honza

    Třetí – v roce 96/97 (Mk I na Mk II) to byl jen facelift – sice hodně výrazný zpředu a u sedanu a hatchbacku i zezadu, ale nosná část karoserie, agregáty i interier se moc neměnily).
    Podle mne je sedan MK II designově vůbec nejpovedenějším Mondeem.

    bubák

    Opravdu rád bych se dozvěděl, jak na nás mají působit šedé plasty v interiéru Fordu 🙂

    Thomas

    kdo bude vybírat srdcem, bude stejně volit Alfu. A když se bude o ni starat a odpusti ji vrtochy budou štastni oba 🙂 až do smrti 😀

    Odkiaľ Ste zobrali údaj o objeme batožinového priestoru pri Passate? Dokonca aj verzia sedan ma 565 litrov. Verzia Variant ma 603 litrov a podľa mňa je to zďaleka najviac spomedzi konkurentov v teste 🙂

    Gallardo

    Dobrý komentář na závěr od pana Žáka 😀

    Thomas

    kdo bude vybírat srdcem, bude stejně volit Alfu. A když se bude o ni starat a odpusti ji vrtochy budou štastni oba 🙂 až do smrti 😀

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Nazdar

    Alfa 159 je z těchto aut jednoznačně nejhezčí auto, Mondeo je moc obyčejný a Passata si člověk koupí jen když chce bejt taxikářem….
    Ale co do smrti nepochopim je proč si někdo koupí tak krásný auto jako je Alfa a do toho si koupí naftovej motor! Hlavně když benzínový maj tak krásnej zvuk. To je u mě vrchol nevkusu.
    Takže Alfu ano ale kupte si do ní motor!

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Marne se snazim dohledat slabinu citovanych brzd mondea…dekuji za vysvetleni. Planuji nakup noveho mondea 1.8 TDCi.

    Milan Jirouš

    U nového vozu se nemusíte bát, ale s narůstajícím počtem ujetých kilometrů slábne brzdný účinnek a to dost výrazně.

    Nezlobte se na me,ale odpoved je stejna jako od studenta ze zakladni skoly…nove brzdy brdi lepe a starsi brzdi hure…duvod, proc cim je to zpusobene…argumeny. Dekuji za fundovanejsi odpoved.

    psykopat

    Je to opotrebenim.

    Fractal

    Takze vymenim ojete desky za nove a problem je vyresen. Investice par tisic a 90 minut na zvedaku, kdyz se budu poflakovat.

    Fractal

    No nevim. Na wikipedii je neco jinyho. A pochybuju, ze by to tam bylo spatne. A ze by byla \“mihule\“ jen facelift – to se mi nezda.

    Dejv

    To je zase sranda- redakce vybere stočky šroty z AAA, kde alfa asi byla nejvíc stočená a dodělaná. No a pak v celkovém hodnocení je stav pro testery důležitým parametrem. Nejlépe pak ten názor zobecnit na všechny pašíky mondea a 159-ky, že. 😀

    Bohumil

    Tady někdo evidentně někomu šlápl na kuří oko, že Alfisto? Stočený mohl být klidně i Passat a Mondeo.
    Prostě se s tím smiř, že Alfa je kvalitou a trvanlivostí na tom hůř.

    m3M

    Dotaz z jiného soudku: jaké problémy trápí motory 1.8 tsi? Tuto motorizaci mám ve svém autě a upozornění o problémech, nebo dokonce vážných problémech už jsem zaregistroval několikrát. Nikdy ale nic konkrétního, pouze a vždy hláška typu \“ s tímto motorem můžou být problémy\“. Má někdo konkrétní zkušenost?

    Unaven tuposti

    Aha, takze mondeo je nevyhovujici z toho duvodu ze se mu opotrebovavaji brzdy….konecne odpoved poradneho inteligenta…asi tedy koupim passata protoze u tohoto vozu se brzdy neopotrebovavaji 😀 Panove me z vas mrskne….dnes ma pocitac vazne kazdy blb.

    Prosim redakci, nebo kohokoli kdo ma zkusenost s timto problemem o vysvetleni, protoze ocekavam dalsi odpoved typu, mondeo ma problemy s brzdami protoze se s nimi brzdi 🙂

    Dejve a, že ty auta byly šroty a stočený si zjistil jak prosím?
    Předpokládám, že to vysvětlíš, protože jen blb by si vymýšlel nesymsl, protože nemá rád áčka a tak vše pomluví, že…

    Milan Jirouš

    Dobrý den, jde o visící ventily a praskání hlavy.

    Unaven tuposti

    Aha, takze mondeo je nevyhovujici z toho duvodu ze se mu opotrebovavaji brzdy….konecne odpoved poradneho inteligenta…asi tedy koupim passata protoze u tohoto vozu se brzdy neopotrebovavaji 😀 Panove me z vas mrskne….dnes ma pocitac vazne kazdy blb.

    Prosim redakci, nebo kohokoli kdo ma zkusenost s timto problemem o vysvetleni, protoze ocekavam dalsi odpoved typu, mondeo ma problemy s brzdami protoze se s nimi brzdi 🙂

    Aha, takze mondeo je nevyhovujici z toho duvodu ze se mu opotrebovavaji brzdy….konecne odpoved poradneho inteligenta…asi tedy koupim passata protoze u tohoto vozu se brzdy neopotrebovavaji 😀 Panove me z vas mrskne….dnes ma pocitac vazne kazdy blb.

    Prosim redakci, nebo kohokoli kdo ma zkusenost s timto problemem o vysvetleni, protoze ocekavam dalsi odpoved typu, mondeo ma problemy s brzdami protoze se s nimi brzdi 🙂

    beni

    Ten kufor 565 a 603 litre to su kufre s lepiacou sadou .Tieto hodnoty sa pouzivaju ako marketingovy tah aby bol kufor akoze najvacsi.Ostatny v teste maju hodnotu kufru udavanu s rezervnym kolesom.

    spooon

    podle mě je to myšleno tak, že když například každé z aut najede na nových brzdách 35 tisíc, tak u Mondea bude oproti novým brzdám největší rozdíl. Třeba až takový, že brzdy budou slabé.

    Jinak já mám Mondeo MkI a se slabými brzdami sem se tedy opravdu nesetkal. Ale asi vlivem snižování nákladů mohlo dojít i na lehčí poddimenzování brzd.

    Lidi, lidi. O čem to je tady řeč ??? Každé auto má něco najeto, že. A strašně záleží na tom, kdo a jak s tím kterým kusem jezdil. Zbytek je spíš osobní názor. Nejdůležitější a nejobjektivnější jsou oficiální testy. A ty dokládají, že u ojetin tohoto stáří je na tom nejlépe Ford. Ne o moc, ale je nejlepší. Zkuste si vyhledat oficiální stránky spolehlivosti a vážných závad. Pak teprve se pouštějte do debaty.

    Dejv

    nejsem alfista a nevím, zda auta jsou stočena. Ale těch alf se sem dostane zlomek z ciziny a stavu bůhvíjakém. Férovější by bylo vzít všechny tři auta v podobném stavu-technickém- a nevolit jen podle AAA tachometrů. Tedy od majitelů a s jasnou historií. Pak bych neřekl ani Ň. Sám obecně věřim ve vyšší kvalitu VW a Fordu. Ale když maj v bazaru desítky passatů a dvě alfy….

    m3M

    Díky za odpověď, o ventilech už jsem něco zaslechl, o práskání hlav zatím ne. Je to obecně problém těchto motorů, nebo tyto problémy trápí pouze \“první\“ generaci 1,8 tsi např. ve škodě octavii II \“před faceliftem\“? Přijde mi zvláštní, že se tyto možné problémy vždy objeví v textu pouze v \“náznaku\“. O problémových motorech TDI dohledám na netu informací spoustu, zatím co o 1,8 tsi je to téměř vždy pouze narážka, žádné konkrétní zkušenosti, žádné diskuse na toto téma. Mimochodem, dá se těmto zmíněným problémům předcházet, nebo se jedná o konstrukční vadu, která se prostě časem projeví? Předem díky a omlouvám se za trochu \“off top\“ téma.

    aha, takže sis to jen vymyslel…to jsem chtěl vědět, díky za odpověď.

    x

    ty budeš asi prodejce z áček, viď? Ono obecně má většina lidí špatnej názor na bazary.
    Nechala si redakce před testem auta prověřit a vybrala v co možná podobném stavu? Asi ne, co? Samotnej nájezd je irelevantní.

    pje

    Souhlas. Alfa Romeo 159 je na rozdíl od oficiálních údajů (dle svérázné metodiky) z Německa spolehlivá, pouze trpí na neurvalé zacházení od diletantů a na šetřílky, kteří o ní nepečují a cpou do ní levné oleje. Přední závěsy trpí pouze u těžkého JDTM 2.4, naopak u lehkého benzínu JTS nebo u nové turbobenziny jsou na tom lépe než konkurence, která zcela postrádá styl a je pro řidiče v klobouku.

    pje

    Pokud Mondeo nemá korekci přítlaku podle opotřebení desek a kotouče, pak je to problém. Pokud pouze u Fordů vybavují kombíky podřadnými brzdovými díly, je to snadno nahraditelné díly lepšími. Alfy brzdí skvěle bez ohledu na opotřebení, pokud je v normě.

    pje

    Pán zjevně nevlastnil a nejezdil žádnou Alfu od dob rezavých na na dobrý olej při správné hladině citlivých boxerových třiatřicítek. Kvalitou a trvanlivostí je na tom 159ka lépe než porovnávané typy, není konstrukčně ošizená a odvádí spolehlivé služby pro své řidiče, což lze u flotilových zákazníků snadno zjistit. Fórový interiér Mondea a řidičsky protivné chování Passatu je známkou kvality?

    pje

    Hmm, passatisté patrně úspěšně zakarbonují každý motor tak, že mechanické funkce jdou do kopru. To chce náturu šmrdlat to na dvou tisících a pro jistotu měnit olej v dvojnásobných intervalech…

    pje

    Můžete upřesnit, jaké oficiální stránky spolehlivosti máte na mysli? Na vaši znalost metodiky se raději neptám. Nikoli oficiální testy, ale provozní zkušenosti vypovídají o skutečných vlastostech…

    LÉŇA

    Tak tak sem stejného názoru!!!

    m3M

    Zdravím, můžete svou úvahu trochu rozvést? Považuji se za běžného spotřebitele, takže tomu šmrdlání moc nerozumím… Každopádně jízda ustálenou rychlostí po rovině s otáčkami kolem dvou tisíc mi jako šmrdlání nepřipadá, pokud potřebuji zrychlit tak podřadím, nebo ne? Když mám chuť a volnou cestu tak se občas přesvědčím, že ani čísla 4000-5000-6000 nejsou na otáčkoměru zbytečně, ale pro běžnou jízdu mi přijde rozmezí 2000-3000 vyhovující.

    No ono je dost svérazné stavět statistiky TÜV na roveň spolehlivosti vozidel. Zejména z důvodu, že ty nejzávažnější závady, které kupujícího nejvíce zajímají tahle statistika nepostihne, protože s těma na technickou auto ani nedojede. Nevím kdo přišel na formulaci Spolehlivost podle TÜV….

    no.problem

    mam 4-rocnu 159SW a cez STK aj EK presla bez akejkolvek chyby. Verim, ze v tomto stave sa da udrzat aj dalsie roky, naozaj nemam pocit, ze by sa mi mala rozpadnut pod rukami.

    no.problem

    este by ma zaujimalo, aka zavada bola na tom motore 1.9jtdm, pretoze mam 150k verziu a na spotrebu 10 litrov treba ist aspon 160 po dialnici alebo snad stale plne nalozeny po kopcovitych okreskach alebo po meste a este dost divokym sposobom, pripadne stat hodinu v kolone. Dlhodobo mam do 7,5 na relativne sirokych gumach a skor sa ma spolucestujuci snazia brzdit ako pohanat 😉

    Moik

    A ty airbagy…. VW udává:
    2 vepředu, 2 v sedačkách (boční), 2 přední hlavové, 2 zadní hlavové = 8 airbagů

    Ford uvádí:
    2 vepředu, 2 v sedačkách (boční), 2 hlavové záclony (odpředu až dozadu) a jeden kolenní = 7

    Takže sice pašík má více airbagů, ale pytlů má 6, Mondeo 7.

    PePe

    No, kdo někdy jel v Alfě 159, tak se musí zasmát. Palubní deska ve stylu sedmdesátých let, osmiventilový diesel chlastá jak zjednaný a je líný, kvalita hrůzná – papírové vnější kliky mají loupající se chrom, palubka je nasprejovaná stříbrnou barvou která leze dolů. A vnitřní prostor? I Opel Astra je větší, než tenhle krám. A další prodejnost? Mizivá šance, nebo s velkou ztrátou.

    PePe

    Přední náprava u 2.4 neodchází z toho důvodu, že tenhle diesel je těžný ale proto, že ta hliníkové ramena jsou poddimenzovaná a vyšší kroutící moment je zlikviduje – totéž ale nastane u ostřejšího jezdění u ostatních provedení – je to konstrukční slabina. Ale za 20k se dají ramena vyměnit – takže žádný problém. 🙂

    Já bych bral asi mondeo.Je to pořádná kára která něco vydrží.Vypadá celkem dobře ale musí mít větší kola(jinak vypadá jak stodola na kolečkách)a hlavně výbävu Titanium.Motor bych bral když už naftu tak 2.2TDCI,nebo 2.0TDCI by taky stačil.
    Passáta bych určitě nechtěl to je auto jak někdo psal pro taxikáře bezcharakterní.Naopak alfa to radost pohledět i se svézt když všechno funguje a na silnici s kvalitním povrchem.Ale ne z Dieselem

    Marně se snažím najít zbylé 4 shodné posty. Chtěl jste 10x ne?

    CIT.: \“dnes ma pocitac vazne kazdy blb.\“
    To maj pravdu pane. Dokonce i takový blb se najde co neumí odeslat post pouze jednou. Viďte?

    mily PePe, tuto alfu mam niekolko rokov, mozem Ti nafotit vsetky vonkajsie klucky, ak mi ukazes, kde sa tam \“lupe chrom\“ Palubka rozhodne nie je nasprejovana striebornou farbou – to na co Ty poukazujes je zrejme stredova konzola, ktorej dekor je poctivy kov, aspon v mojom pripade, neviem co si kde videl. A ten motor v testovanom aute ma zjavne problem, ja sa v dlhodobom priemere (mesto + dialnica) neviem dostat nad 7,5 a to jazdim skor tesne nad limit a so 110kW verziou. Takze drz sa faktov alebo mlc.

    Honza

    Wikipedie zdaleka není 100% spolehlivý zdroj (jinými slovy – může tam psát kdejaký trouba).

    MK I a MK II mají identickou nosnou část karoserie (dveře z MK II pasují do MK I a naopak), celý interier, přístrojovku, volant, středový tunel … (jen MK II má vzadu 3 hlavové opěrky). Kombíky jsou od A sloupku dozadu úplně identické.
    Rozdíly jsou jen v kapotě, blatnících, přední masce a světlometech. A u 4d a 5d ve víku kufru a zadních světlech.

    Honza

    Vím, že to je jiná kategorie a krátká zkušenost – ale jezdil jsem asi 3 dny Giuliettou 2.0 JTD a jela jak z praku. A navíc absolutně jistá v zatáčkách. Po té zkušenosti bych byl ochoten o alfě přemýšlet.

    volf-m

    Už jsem se taky setkal s tím, že 159 byla podobně užraná. Osobně si však myslím, že to naznačuje, že je něco v nepořádku. Jinak design Alfy je fakt nádhera, dokonce i interier se mi moc líbí. Škoda jen, že je v ní poměrně málo místa – jako dailycar mám Octavii 1 a Alfa je prostorově srovnatelná, možná ještě menší. Mondeo není vůbec špatné auto, bohužel jich spousta zažila těžké chvilky jako služební auta. Ojetinu to chce proto pečlivě vybírat. Passat mi nepříde ničím zajímavý, ani nechápu, kde všichni vzali to nadlidský zpracování interiéru, mě se to nezdá nic extra a ani si nemyslím, že by na tom byla Alfa či Mondeo hůř. To jsou jen takové keci co každy dokola papouškuje. Plusem Passatu je z mého pohledu snad jen častá automatická převodovka – i když DSG a její spolehlivost… Zkrátím to, já bych bral Alfu a kdybych si měl vybrat něco ze stejné třídy, co ve výběru nebylo tak Citroen C5.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist