Nafta a tři turba: BMW M550d, X5 a X6 M50d

Představily se první modely M Performance. Dvě SUV i sedan a kombi řady 5 dostaly třílitrový šestiválec s 380 k a 740 Nm. Pohon všech kol je samozřejmostí.

Vsadili jste si, že bude příští BMW M5 naftová čtyřkolka? Prohráli jste. Ale možná se vám podaří uhádat remízu, diesel od divize M totiž právě dorazil. Automobilka ho představila hned ve třech modelech. Přivítejte BMW M550d xDrive, X5 M50dX6 M50d. Jejich šestiválcový motor má 380 koní a 740 newtonmetrů.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

Že se divize M chystá rozšířit své portfolio o méně extrémní modely, filozofií postavené mezi auta jako M5 a standardní BMW vybavená M-paketem, jsme zjistili teprve nedávno. O dieselu se však mluvilo dlouho předtím. Motor není tím jediným, co se lidé divize M nebáli opatřit vlastním razítkem. Auta se značkou M Performance dostanou vlastní nastavení podvozku i aerodynamické doplňky.Přesto bude zákazníky nejvíc zajímat nový diesel. Má stále šest válců a tři litry objemu, které však nově dopuje trojice turbodmychadel. Maxima 381 koní dosahuje motor mezi 4000 a 4400 otáčkami za minutu, 740 newtonmetrů je k dispozici mezi třemi a čtyřmi tisíci. Abyste nemuseli počítat: šestiválec vládne 127 koni na litr objemu. Jeho omezovač zasahuje v 5400 otáčkách.

Zpočátku budou k dispozici vlastně čtyři modely, ne tři: M550d se totiž představí v obou karosářských variantách. V nabídce se zatím objeví výhradně čtyřkolky, ale na britský trh bude BMW auto dodávat jako zadokolku, takže bychom se časem mohli dočkat také my. Otázkou je, zda o silný diesel bez xDrivu někdo skutečně stojí. BMW si to téměř jistě nemyslí.

S pohonem všech kol se řada 5 dostane na stovku za 4,7 sekundy, v případě kombi za 4,9 sekundy. BMW udává spotřebu 6,3 a 6,4 litru na sto kilometrů a obě verze plní Euro 6.X5X6 zatím zvládají jen Euro 5, také obě SUV jsou však pořádně rychlá. X5 M50d zrychlí na stovku za 5,4 sekundy a žere 7,5 litru na sto. X6 M50d je o něco rychlejší, ke stovce dosprintuje za 5,3 sekundy, BMW však pro něj udává o dvě desetiny vyšší spotřebu. Všechny superdiesely dosáhnou bez problémů 250 kilometrů v hodině.

Auta se představí na březnovém autosalonu v Ženevě a brzy na to zamíří na trhy po celé Evropě. Zákazníci s nimi dostanou bohatou výbavu a všechny systémy, které pomáhají šetřit palivo běžným BMW.

26.1.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist