Nad Smartem visí otazník

Přežije módní značka rok 2005? Její vlastník, DaimlerChrysler, říká že ano, ale čím větší jsou ztráty, tím méně to zní přesvědčivě. Konec by mohl nastat již v dubnu.

Podle posledních zpráv respektovaného týdeníku Automotive News, který sleduje dění v automobilovém průmyslu, je současná situace značky Smart velmi nejistá, a to i přesto, že na sílící kritiky ztrátovosti Smartu ze strany burzovních trhů odpovídali vrcholní manažeři DaimlerChrysleru v posledních měsících tím, že Smart nenechají padnout.

V přímém protikladu k těmto signálům ale minulý týden vystoupil předseda představenstva Jürgen Schrempp a řízně připoměl, že DaimlerChrysler není zrovna v poslední době známý populárními kroky (narážel na odchod své skupiny z Mitsubishi) a že totální zastavení značky je jednou z možností, které vedení DC zvažuje.

Stačí se rozhlédnout po silnicích, abyste pochopili, čím to je. Přes prvotní úspěch nejmenšího modelu, dnes s názvem ForTwo, se Smart nikdy nedočkal opravdu progresivních prodejních čísel a od svého spuštění v roce 1998 je ve ztrátě 2,6 miliardy eur. Odhaduje se, že ztráta za rok 2005 bude představovat 600 milionů eur, převážně kvůli neúspěchu nového modelu ForFour, který má společný základ s Mitsubishi Colt.

Vývoj malého SUV pod názvem ForMore, se kterým se chtěl Smart uvést na klíčovém americkém trhu, byl již v minulém roce zastaven.

Rozhodnutí o budoucnosti Smartu by mohlo přijít už za pár týdnů. 6. dubna se v Berlíně sejde valná hromada DC, která o celém problému bude jistě jednat.

redakce 4men

22.3.2005 5:04
Více o tématu: MitsubishiSmartznačka

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist