Nad Smartem visí otazník

Přežije módní značka rok 2005? Její vlastník, DaimlerChrysler, říká že ano, ale čím větší jsou ztráty, tím méně to zní přesvědčivě. Konec by mohl nastat již v dubnu.

Podle posledních zpráv respektovaného týdeníku Automotive News, který sleduje dění v automobilovém průmyslu, je současná situace značky Smart velmi nejistá, a to i přesto, že na sílící kritiky ztrátovosti Smartu ze strany burzovních trhů odpovídali vrcholní manažeři DaimlerChrysleru v posledních měsících tím, že Smart nenechají padnout.

V přímém protikladu k těmto signálům ale minulý týden vystoupil předseda představenstva Jürgen Schrempp a řízně připoměl, že DaimlerChrysler není zrovna v poslední době známý populárními kroky (narážel na odchod své skupiny z Mitsubishi) a že totální zastavení značky je jednou z možností, které vedení DC zvažuje.

Stačí se rozhlédnout po silnicích, abyste pochopili, čím to je. Přes prvotní úspěch nejmenšího modelu, dnes s názvem ForTwo, se Smart nikdy nedočkal opravdu progresivních prodejních čísel a od svého spuštění v roce 1998 je ve ztrátě 2,6 miliardy eur. Odhaduje se, že ztráta za rok 2005 bude představovat 600 milionů eur, převážně kvůli neúspěchu nového modelu ForFour, který má společný základ s Mitsubishi Colt.

Vývoj malého SUV pod názvem ForMore, se kterým se chtěl Smart uvést na klíčovém americkém trhu, byl již v minulém roce zastaven.

Rozhodnutí o budoucnosti Smartu by mohlo přijít už za pár týdnů. 6. dubna se v Berlíně sejde valná hromada DC, která o celém problému bude jistě jednat.

redakce 4men

22.3.2005 5:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist