Na vlastní kůži: Jak se testují zimní pneumatiky
19 fotografiíreportáž
Patříte k těm, kteří si gumy vybírají podle nezávislých testů? Měli jsme možnost nahlédnout pod pokličku při testu zimních pneumatik pro sezónu 2011/2012.
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
19 fotografiíreportáž
Patříte k těm, kteří si gumy vybírají podle nezávislých testů? Měli jsme možnost nahlédnout pod pokličku při testu zimních pneumatik pro sezónu 2011/2012.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Dnes jsem viděl bouračku na silnici mezi Kvildou a Modravou. V hlavní roli bylo velké terenní SUV 4×4, mělo zimní gumy, ale jednu velkou slabinu – řídila ho ženská. Mimo les je tam silnice úplně suchá, ale stačí vjet do lesa a je to jeden led. Pochopitelně v Národním parku Šumava se nesolí. Jel jsem za ní na sjetých letních pneumatikách a zcela bez problémů. Ona ovšem se na suché silnici rozjela a velkou rychlostí vjela do lesa a když její SUV 4×4 začalo \“plavat\“ na ledu šlápla na brzdy a terenní SUV za milion se začalo bokem sunou do stoky. Jel za ní, tak jsem zastavil jestli se jí něco nestalo. Byla v pořádku a byla blondýna…asi modelka. Nebyl tam signál, tak jsem odvezl na kopec aby si zavolala asistenci. Možná bude \“styk\“
Z toho plyne poučení, že zimní gumy nejsou všechno
Každopádně jste frajer, jezdit na letních gumách… na ledu je to \“v podstatě\“ jedno, ale ne sněhu je ten rozdíl obrovský.
Jsem ze Šumavy, znám to tam. Na letních tam jezdím již 10 let a nikdy jsem tam neboural. Chce to cit, pevně držet volant, pevně být opřený do sedačky a vnímat pohyb vozidla celým tělem…ale hlavně!!! Nejezdit rychle jako hovado!!!
Jasně jezdit pěkne raději krokem,jelikož letní kola nefungujou.Vy pojedete 15-20 a ostatni musi risknou Vase predjizdeni..no super
Kbybych bydlel na Šumavě jako Vy a byl chudý jako Vy, nemaje na dvě sady pneu jezdil bych celý rok na zimních.
Chudej nejsem, mám 2 miliony v hotovosti. Asi možná proto, že neutrácím za nesmysly, jako třeba zimní pneumatiky.
Ono Vám a všem podobným inteligentům příští rok sklapne :-D. Povinné zimní pneumatiky bude jedním z mála skutečně potřebných a život společnosti chránících zákonů 🙂
Jinak je přirozené, že nejlepší gumy na sníh a led jsou sjeté letní slicky. Člověk u nich prokazatelně nejvčasněji a nejrychleji ucítí přicházející smyk a má nejvíce času na to, pomodlit se 😀
Jinak gratulace, že jedna paní na vsi vyhrála v Sazce 😉
Děkuji za zprostředkování dojmů z takto netradiční \“motoristické události\“. Podobné zajímavé komplexní informace se hledají jen těžko, a navíc jsou často shrnuty do pár nicneříkajících vět.
Rozhodně jsem si před tím celou testovací proceduru představoval o kus jednoduší.
Zvídavý dotaz na závěr: jak se docílí toho, aby testér skutečně netušil, jaké má gumy? To vždy při příchodu k autu a při jeho opouštění navléká přes oči černou pásku? 🙂
Já teda nevim, ale mě to jako vyhazování peněz nepříjde, protože když jezdím na zimních, tak nesjíždím letní a naopak. Takže ušetřený peníze nula nula prd! A jezdit po Šumavě na letních…
Dobrý večer,
aby testovací pilot nevěděl, co má na autě obuto, sedí většinou celou dobu v autě i když se přezouvá. navíc testované pneumatiky jsou obuté na černých plechových ráfcích, testuje se v noci, takže u přezouvání ani není moc co vidět 🙂
Jak to že k článku z října jsou komentáře z února stejného roku? Že by recyklace článku?
Jasně, takže podle vás bychom všichni měli jezdit na letních gumách, protože zimní jsou na hovno co? To že ženská skončila v potoce nemá nic společného s tím, že měla zimní gumy, na letních by nedopadla o nic líp. Jinak – zimní guma na sněhu podstatně líp brzdí, tohle neobkecáte. A to že jste s prominutím arogantní vůl, který si myslí jak není úžasný řidič, že on přece zimní gumy nepotřebuje – no, doufám že v momentě kdy zjistíte, že tak skvělý řidič nejste a že ta zimní pneumatika taky k něčemu je – doufám, že v tom momentě budete na cestě sám a nikomu přitom neublížíte.
Taky jsem před pár lety jezdil na letních i na hory a problém nebyl.Pokud letní pneu jsou nové tak se s nimi dá v zimě jezdit,je to lepší než mít sjeté zimní pneu.A je pravda,že SUV a ženská je většinou problém.
Přesně tak, je to recyklace. Při čení mi byl povědomý. Pak jsem klikl na diskusi a je mi jasno!
Že se nestydíte páni redaktoři. Hanba vám. Poslední dobou to s vaším plátkem jde s kopce a tohle už je naprostá duševní impotence.