Na slovíčko s Pavlem Valouškem

Rozhovor s českým jezdcem MS J-WRC.

Pavle, jaké závodní auto ti nejvíce přirostlo k srdci? Já mám rád všechna závodní auta, ve kterých mám možnost soutěžit. Každý asi ví, že takovou mou malou srdcovou záležitostí je Toyota Corolla WRC. Myslím si, že je to poslední správné závodní auto. Proto se ho snažíme společně s tátou postavit, abychom na Toyotku měli vzpomínku, tak jako můj táta rád vzpomíná na Škoda 130 RS. Je nějaká rely v ČR na kterou se nejvíce těšíš? Určitě nebude jen jedna.U nás je většina závodů moc krásných. Já osobně mám moc rád Rally Podkopná Lhota, Barum Rallye, Bohemia Rally, Rally Český Krumlov a Jänner rally. Podle mě jsou to rely, které mají nádherné rychlostní zkoušky a jsou také velmi dobře a pěkně organizovány. Máš plno skvělých fanoušků, vnímáš je při jízdě? Dá se to srovnat například s fotbalem kde se fanoušci berou jako dvanáctý hráč v poli?Dá se říci, že fandy rely vnímám. Vím, že jsou kolem trati a povzbuzují nás jezdce a fandí nám. Jsem velmi rád, když jsou fandové rádi z našeho výkonu, protože i o to jde. Diváci dělají nezbytnou kulisu, která k rely určitě patří. Na takové rely Deutchland 2005 udělali čeští diváci tak nádhernou kulisu, která se dá přirovnat k tomu, že fotbalový fanoušek je dvanáctý hráč. Za to já jim moc děkuji. Je nějaká reálná možnost, že se nám letos představíš s vozem specifikace WRC? Kdyby ano, můžeš dát nějaké konkrétní jméno soutěže, kde by se to mohlo podařit?Byl bych hrozně rád, kdyby se podařil start s vozem WRC na domácí soutěži Rally Podkopná Lhota, kterou mám moc rád. Možná budeme startovat i na Pražském rallysprintu s vozem WRC. Ale to vše je ještě ve hvězdách a já doufám, že se nám to podaří. Valdo, známe tě spíše jako velkého baviče fanoušků! Stane se někdy, že na smyky či atraktivní jízdu není nálada? Dokážeš jezdit takzvanou „údržbu“?Já myslím, že pokud není nálada, tak by člověk neměl do závodního auta vůbec sedat. Já se rely hodně bavím a jsem rád, že se baví i diváci a fandové, protože i o to jde. Mně moc nejde jezdit údržbu. Snažím se vždy jet rychle jak umím a přesto se to někdy nedaří. Kdybych měl jet tak, že bych úmyslně jel nějak pomalu nebo údržbu, tak bych nebyl spokojen sám ze sebou. Můžeš nám prosím tě popsat jak vypadá takový závodní den na MS? V kolik je budíček a jak to ráno před startem do etapy vypadá?Na každém závodě je trošku odlišné, protože každá rely má time plan udělaný trošičku jinak. Co si pamatuji, tak třeba na Monte Carlu se vstávalo hodně brzo a výjezd do první etapy byl časně ráno, protože na Monte jsou dlouhé přejezdy v horách a to je pro pořádání časově náročné. Ale obecně je to tak, že se začíná kolem osmé hodiny ráno a celá etapa končí v UP kolem půl sedmé večer. Pavle, když je někdy mezi RZ čas, sdělujete si nové poznatky a informace s předešlé jízdy s ostatnímy jezdci? Povykládáš si někdy na MS i s velkými hochy z WRC?Já myslím, že kluci v MS jsou všichni dobří kamarádi a jsme schopni si povykládat úplně o všem. Jinak s velkými kluky se moc nepotkáváme, ale já osobně jsem se několikrát bavil s Gigim Gallim a velmi komunikativní je také Harri Rovampera. Jsou to super jezdci a také příjemní lidé.Děkuji ti za rozhovor a za to, že jsi nám věnoval svůj drahocený čas.Nemáš vůbec za co děkovat. Zdravím všechny fandy rely a vaše čtenáře.Valda

Tomáš Jarolímek

2.6.2006 4:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist