Na slovíčko s Michalem Habartem

Trnem v patě jsou peníze.

Jezdec VSV rallye teamu Michal Habart si udělal ve svém nabitém programu čas na rozhovor, ve kterém otevřeně hovoří o letošní sezóně, důvodech ukončení spolupráce se současným spolujezdcem i svojí soutěžní budoucnosti. Do konce letošní sezóny Poháru České republiky v rallye zbývají ještě tři podniky. Ty už máš na čele tabulky třídy HA2 takový náskok, že vítězstvím v Prachaticích bys s předstihem obhájil loňský titul. Jaký je plán posádky Michal Habart a Václav Vaněček pro zbytek roku? „Být to jen na mně, zněla by odpověď jednoznačně – závodit, závodit, závodit a pokud možno i vyhrávat. Bohužel se ale jako u většiny neprofesionálních týmů objevily problémy s časem a penězi. To vedlo mého mitfáru ukončit po této sezóně spolupráci. Závodění totiž spolykalo podstatnou část jeho dovolené a vzhledem k tomu, že se s klukama staral o přípravu auta mezi závody, tak vlastně i veškerý volný čas. Navíc ještě spolupracoval na pořádání Rallye Český Krumlov, trochu se závody přesytil a chce si k mé velké lítosti od nich odpočinout. Nálada v autě totiž byla vždy skvělá, závodění s Vencou bylo moc fajn a jeho navigování mi vyhovovalo. Dalším naším trnem v patě jsou peníze. Nemáme žádné výrazné finanční prostředky od sponzorů, takže si musíme závody dotovat jako většina jezdců z vlastní kapsy. Jak naši fanoušci jistě vědí, oba jsme svobodní a musíme se snažit také o nějaké zabezpečení našich budoucích rodin. Mám tak obavu, že peněz na zbyt rozhodně nebude. Proto letos pojedeme s největší pravděpodobností už jenom Prachatice…“ I přes to, že vás tedy čeká s Vaškem ještě jeden společný start, můžeš zhodnotit dosavadní průběh letošní sezóny? „Při pohledu do výsledkové tabulky každý zjistí, že nám sezóna vyšla úplně skvěle. Snad poprvé v mojí závodní kariéře jsem jel s autem, které opravdu fungovalo. Naše spojení s VSV rallye teamem přineslo perfektně fungující zázemí, zkušené a šikovné mechaniky i kvalitní díly. To vše se odrazilo na našich výsledcích. S výjimkou banální závady v Hrádku, která nás stála jisté vítězství ve třídě, nebyly v průběhu sezóny žádné větší problémy.Naše dosavadní první místo ve třídě je toho jasným důkazem! Navíc se nám dařilo porážet i mnohem výkonnější soudobé vozy a z doslechu vím, že i bavit diváky u trati. Víc si snad už ani přát nemůžeme. Možná jenom nějaké další vozy v naší třídě, protože není nic zábavnějšího, než se tahat se soupeři o vteřinky, jako třeba s Honzou Maškem v Prachaticích. To je pak ten správný adrenalin, jenž je vidět i na výsledcích v cíli.“ Už v průběhu roku jsi avizoval, že si dáš od závodění na nějaký čas pauzu. Jak je patrné z úvodní části rozhovoru, netajíš se ani finančními problémy a chybějícím mitfárou. Jak to vypadá v současné době s Tvojí soutěžní budoucností? „Mám-li být upřímný, zatím bledě. Současná domluva je taková, že přes zimu kompletně zrepasujeme obě auta – jak Škodu 120 S Rallye, se kterou jsme jeli letošní sezónu, tak i naši starou Škodu 110 L, s níž jsme absolvovali sezóny 1999 až 2004. Tu bychom pak chtěli následně prodat a z výtěžku si zaplatit několik startů v příštím roce. To však budou pečlivě volené závody. Stodvacítku chceme otestovat do velkého mistráku a pokud bude ta možnost, rádi bychom startovali doma v Českém Krumlově a v Prachaticích. Ostatní starty jsou zatím otevřené. Mluvili jsme i o Pelhřimově a snem každého je samozřejmě Rally Bohemia. To už jsou ale zase čtyři podniky, takže budeme muset opravdu vybírat. Vše záleží i na tom, jestli si vůbec bude chtít vedle mě do auta někdo sednout.“ Konec kariéry Vaška je tedy definitivní? „Věřím, že pokud pojedeme jen několik vybraných závodů, nedá mu to a do auta si sedne. Hlavně pokud bude v Českém Krumlově vypsaný opět závod historiků – je to totiž taková naše srdeční záležitost! Letos nám to nevyšlo kvůli některým homologacím našeho auta, příští rok ale otestováním do mistráku budeme splňovat všechny podmínky a věřím, že si Venda tuto příležitost nenechá ujít. Jinak ale mám samozřejmě vytipovaných několik dalších jmen jako jeho náhradu. Ale nejde jen o to, aby si někdo sedl do auta. Musí také zapadnout do týmu.“ Děkuji Ti, že sis udělal čas na naše povídání a přeji hodně úspěchů v Prachaticích.

Michael Daněk

6.9.2006 3:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist