Na slovíčko s Michalem Habartem

Trnem v patě jsou peníze.

Jezdec VSV rallye teamu Michal Habart si udělal ve svém nabitém programu čas na rozhovor, ve kterém otevřeně hovoří o letošní sezóně, důvodech ukončení spolupráce se současným spolujezdcem i svojí soutěžní budoucnosti. Do konce letošní sezóny Poháru České republiky v rallye zbývají ještě tři podniky. Ty už máš na čele tabulky třídy HA2 takový náskok, že vítězstvím v Prachaticích bys s předstihem obhájil loňský titul. Jaký je plán posádky Michal Habart a Václav Vaněček pro zbytek roku? „Být to jen na mně, zněla by odpověď jednoznačně – závodit, závodit, závodit a pokud možno i vyhrávat. Bohužel se ale jako u většiny neprofesionálních týmů objevily problémy s časem a penězi. To vedlo mého mitfáru ukončit po této sezóně spolupráci. Závodění totiž spolykalo podstatnou část jeho dovolené a vzhledem k tomu, že se s klukama staral o přípravu auta mezi závody, tak vlastně i veškerý volný čas. Navíc ještě spolupracoval na pořádání Rallye Český Krumlov, trochu se závody přesytil a chce si k mé velké lítosti od nich odpočinout. Nálada v autě totiž byla vždy skvělá, závodění s Vencou bylo moc fajn a jeho navigování mi vyhovovalo. Dalším naším trnem v patě jsou peníze. Nemáme žádné výrazné finanční prostředky od sponzorů, takže si musíme závody dotovat jako většina jezdců z vlastní kapsy. Jak naši fanoušci jistě vědí, oba jsme svobodní a musíme se snažit také o nějaké zabezpečení našich budoucích rodin. Mám tak obavu, že peněz na zbyt rozhodně nebude. Proto letos pojedeme s největší pravděpodobností už jenom Prachatice…“ I přes to, že vás tedy čeká s Vaškem ještě jeden společný start, můžeš zhodnotit dosavadní průběh letošní sezóny? „Při pohledu do výsledkové tabulky každý zjistí, že nám sezóna vyšla úplně skvěle. Snad poprvé v mojí závodní kariéře jsem jel s autem, které opravdu fungovalo. Naše spojení s VSV rallye teamem přineslo perfektně fungující zázemí, zkušené a šikovné mechaniky i kvalitní díly. To vše se odrazilo na našich výsledcích. S výjimkou banální závady v Hrádku, která nás stála jisté vítězství ve třídě, nebyly v průběhu sezóny žádné větší problémy.Naše dosavadní první místo ve třídě je toho jasným důkazem! Navíc se nám dařilo porážet i mnohem výkonnější soudobé vozy a z doslechu vím, že i bavit diváky u trati. Víc si snad už ani přát nemůžeme. Možná jenom nějaké další vozy v naší třídě, protože není nic zábavnějšího, než se tahat se soupeři o vteřinky, jako třeba s Honzou Maškem v Prachaticích. To je pak ten správný adrenalin, jenž je vidět i na výsledcích v cíli.“ Už v průběhu roku jsi avizoval, že si dáš od závodění na nějaký čas pauzu. Jak je patrné z úvodní části rozhovoru, netajíš se ani finančními problémy a chybějícím mitfárou. Jak to vypadá v současné době s Tvojí soutěžní budoucností? „Mám-li být upřímný, zatím bledě. Současná domluva je taková, že přes zimu kompletně zrepasujeme obě auta – jak Škodu 120 S Rallye, se kterou jsme jeli letošní sezónu, tak i naši starou Škodu 110 L, s níž jsme absolvovali sezóny 1999 až 2004. Tu bychom pak chtěli následně prodat a z výtěžku si zaplatit několik startů v příštím roce. To však budou pečlivě volené závody. Stodvacítku chceme otestovat do velkého mistráku a pokud bude ta možnost, rádi bychom startovali doma v Českém Krumlově a v Prachaticích. Ostatní starty jsou zatím otevřené. Mluvili jsme i o Pelhřimově a snem každého je samozřejmě Rally Bohemia. To už jsou ale zase čtyři podniky, takže budeme muset opravdu vybírat. Vše záleží i na tom, jestli si vůbec bude chtít vedle mě do auta někdo sednout.“ Konec kariéry Vaška je tedy definitivní? „Věřím, že pokud pojedeme jen několik vybraných závodů, nedá mu to a do auta si sedne. Hlavně pokud bude v Českém Krumlově vypsaný opět závod historiků – je to totiž taková naše srdeční záležitost! Letos nám to nevyšlo kvůli některým homologacím našeho auta, příští rok ale otestováním do mistráku budeme splňovat všechny podmínky a věřím, že si Venda tuto příležitost nenechá ujít. Jinak ale mám samozřejmě vytipovaných několik dalších jmen jako jeho náhradu. Ale nejde jen o to, aby si někdo sedl do auta. Musí také zapadnout do týmu.“ Děkuji Ti, že sis udělal čas na naše povídání a přeji hodně úspěchů v Prachaticích.

Michael Daněk

6.9.2006 3:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist