Na silnicích bude více starých lidí

Téma, kterému jsme se věnovali na Autowebu několikrát, se z teoretické roviny pomalu a jistě dostává do praxe. Chybí už jediná věc.

Návrh na novelu silničního zákona prošel oběma komorami našeho parlamentu a chybí už jen podpis prezidenta. Ve chvíli, kdy jej Miloš Zeman podepíše, už nic nebude bránit tomu, aby byl uveden v život, což se pravděpodobně stane v polovině tohoto toku. A, kromě jiného, se tak posune hranice věku pravidelných lékařských prohlídek pro řidiče.

Téma toho, jak starší řidiči bourají anebo nebourají jsme už také řešili a nejen my, policejní statistiky mluví o tom, že starší řidiči, chápejme v seniorním věku, jsou stejně nebezpeční jako mladí a nezkušení lidé za volantem. Osobním pohledem a zkušeností je tady ale ten rozdíl, že mladý člověk většinou „zneškodní“ při nehodě sebe a své spolujezdce, když nezvládne v nadměrné rychlosti zatáčku a vyletí ven, ovšem senior zabije třeba motorkáře, protože neodhadne rychlost a nevidí tak dobře jako dřív.Zrak, tedy jeho zhoršování se po šedesátém roku věku je mimochodem jeden z velkých argumentů. Ne našich argumentů, ale lékařů a  odborníků, kteří tvrdí, že právě po šedesátce dochází k rapidnímu zhoršení zraku a onemocněním typu šedého zákalu.

Opačné hlasy pak tvrdí, že pokud se posunuje hranice odchodu do důchodu, měla by se posunout i doba, kdy může člověk bez omezení řídit auto. To má sice svou logiku, ale jsou tady jasné důkazy, že věc není tak jednoduchá. Jsou přece aktivity a povolání, které prostě od určitého věku vykonávat jednoduše nelze – to je život!Těžko jít na operaci k bělovlasému neurochirurgovi, kterému si již třese ruka, profesionální sportovec také nepojede na Zlatou tretu v pětašedesáti letech a jsou tady další profese. Na druhou stranu máme zase zaměstnaní a pozice, do kterých se člověk dostane pouze po určitém věku a post prezidenta je toho důkazem. Tak to prostě je.

DOPORUČUJEME: Vyšší věk lékařských prohlídek? Seniory označme!

Nicméně situace je taková jaká je a z toho evidentně plynou některé závěry. Na silnicích teď bude více starších řidičů, podle lékařských komentářů ne vždy v ideálním zdravotním stavu. Na silnicích také bude více řidičů obecně, neboť skupina automobilistů, kteří by už jinak odešli do „řidičského důchodu,“ bude dál jezdit. Tím potažmo bude na silnici více aut obecně. Bez jakéhokoli negativního či pozitivního pohledu – tak to je, a my všichni jako řidiči a účastnici silničního provozu se na to budeme muset připravit.

22.3.2013 8:22| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist