mugen-motorsports-honda-civic-type-r.jpg

Mugen Motorsports Honda Civic Type-R

Honda

Chystá se pořádná porce výkonu pro Civic Type-R.

Diskuze

31 komentářů

    martinST

    Pokud to bude takto prudce zamerene na okruhy, nevim jak to muze konkurovat pri stejne cene Focusu RS, ktery se na okruhu taky neztrati a navic drobnosti jako klimu, radio a 2 sedacky vzadu si stale ponechava. Jo a ma o 65k vetsi vykon. Hm, ale atmosfericky dvoulitr, ktery toci 9000, to by vlastne mohl byt padny argument….

    Luky

    "…cena bude zřejmě atakovat Ford Focus RS."

    Já tam teda o atakování Focusu Civicem, co se výkonů na okruhu týká, nevidím…

    mecatz

    Civic nebude pouze o 65koni slabsi, ale taky o 200-300 kilo lehci, tak si spocitej pomer vaha/vykon ty konisto

    krosnic

    Civic nebude atakovat nebo soupeřit s ničím od Fordu. Zajímavé srovnání bude právě jen s Meganem R26R jak je správně napsáno v článku. Focus RS a tyhle dvě vozítka (Megane a teď připravovaný Civic) to je uplně odlišná filosofie…

    Petr

    Navic kvalitou podvozku je tak o mile dal nez Civic nebo Megan. Navic je naladen mekceji, jako na rally, ne na jeden top ten cas na jednom okruhu.

    Vavris

    S výroky o naladění podvozku bych byl zvláště u Méganu velmi opatrný. Je blbost vytýkat Méganu absenci měkkosti nebo pohodlí. FoFo je zkrátka daleko civilnější, o čemž svědčí i časy dosažené při testech.

    Petr

    To bych se nebal, jen "tvrdy" podvozek umi delat kazdy, univerzalne pouzitelny podvozek Fordu s viceprvkem uz od roku cca 1998, bez prestavek na obed, je teda jine cafe. Megan, Clio je podvozkem uskakana koza jako Civic, rally by se nimi nedala jet ani minutu, bez radnych zmen.

    To ze ma Focus lepsi a univerzalnejsi podvozek nez Megan vseobecne, je prosty fakt.

    @d@m

    Já bych byl s výroky o podvozku taky opatrnější…Ford je sice momentálně na špičce(společně s vozy divize renault-sport) a uznávám že současná civicovská zadní tuhá náprava je krokem zpět. Nicméně bych nezpomínal na to, že honda používala jako jedna z prvních automobilek nezávislé odpružení všech kol…(civicy, crx atd.) Krom toho točit motor k devíti je vážně lahoda(kdo nezažil vtec nepochopí;))

    Petr

    V Type-R znam tak bez obav. Ano mas pravdu viceprvek mela Honda celkem brzo o to hloupejsi je ze ho dnes moc nema.

    Nebudem si zde hrat na to co kdo drive, a nebo ano? Tak prvni predni zaveseni MacPherson bylo pouzito poprve u vozu Ford.

    Divize Renault Sport jen dotahuje naskok Fordu (prvni Megane Renault Sport prisla az 2 roky po Focus RS prvni generace), navic viceprvek vzadu zase normalni dnesni Megan vubec nema. Tak Renault Sport je jen takovy lepsi "tunig" Meganu.

    Vavris

    Nechci, aby to vypadalo, že haním podvozky Fordu – jsou dlouhodobě vynikající na všem, co Ford poslal do světa (sám jedním Fordem RS jezdím), ale podvozek např. Clia RS se jim směle vyrovná. Nevím, jakým Cliem jsi jel, ale je docela známé, že Clio funguje dobře i na rozbitých cestách, je tvrdé, ale velmi poddajné a troufám si říct až nečekaně přilnavé. Samozřejmě ho nikdo nesmí zabít nějakým "supersport" podvozkem -40/-40 nebo o 2" většími koly. Nepředpokládám, že Mégane RS by na tom byl jinak (nemyslím R26.R).

    Type-R s lešenářskou trubkou buď musel nechat umřít vlka hladem, nebo zabít kozu, s tím se hold nic nenadělá.

    PS: Rally by se bez řádných změn jelo s FoFo RS stejně blbě, jako s Cliem

    krosnic

    Souhlas. Koukal jsem teď na Faceliftované Clio RS v Brně a musím říct, že krása. Klidně bych měnil za svou Fiestu ST…:)

    karel66

    Pěkný autíčko , točivej motor jen by to chtělo udělat něco se zoufalým krouťákem , co takhle kompresor ? A tu klimošku bych nevyhazoval

    George

    no kompresor by se ti v takovych otackach (9k) asi zadrel, ten je stavenej na nizsi provozni otacky… a kdyby si mu dal mensi prevodovy pomer tak by zase malo foukal. A stejne nevim na co chces poradny kroutak, zbytecne by to zatezovalo prevodovku, spojku, napravy a vsechno by tak muselo byt tezsi, takhle je to hot hatch jako prase a kroutak dozenes prave z vysokych otacek prez prevodovku.

    karel66

    no tak třeba turbo . A k čemu krouťák ? S autem ať je sebevíc sportovní budeš muset stejně absolvovat dnešní provoz a víc než výkon v otáčkách využiješ pružnost . Skus jet s autem který musíš točit aby jelo třeba v koloně k moři . Na druhou stranu s ochcávkou tdi si rychlou jízdu neužiješ ani na okruhu . Takže Hondu ano pro design a potencial ale musíš s ní přežít i páteční Prahu

    JonnnnY

    celkom by ma zaujimalo, kolko otacok bude tocit pri 130kmh

    aby to nebolo tak 4500rpm, to by bolo cestovanie po dialnici radostou 😀

    Petr

    5400 😉 nastesti to ma tu sestku tak to jeste jde.

    Vavris

    No já bych si primárně kladl otázku, proč by s tím někdo jezdil po dálnici ??

    krosnic

    Asi tak..Jako nechtěl bych s tímhle absolvovat D1 – zvláště některé úseky…Mně připadá, že s takovýma autama se neabsolvuje ani páteční Praha. Na to bych si koupil "obyč" Civica Type R. Tohle auto je nejlíp naložit na valník, vyložit u okruhu, dát pár ostrých kol, párkrát si z toho stříknout do trikotu, naložit a tradá domů…:)

    Petr

    Na valnik, vylozit u okruhu znam daleko lepsi auta, treba Caterham R500 za podobnou cenu atd, ktery posnida tuhle vytunenou Civavu rano po flamu.

    Ale chapu, ze Civic-fan to museji nejak obhajit. Hatch je porad jen "hatch" a ne okruhova formule.

    Ale chapu ze marketing Renaultu a Hodny uz stacil kupu lidem vymyt mozky ruznymi R. No nic co dodat at si to ve zdravi uziji. My ostatni se radeji svezem na te okresce s poradnym turbem.

    Jen dodam ze pokud nekdo chce jezdit dobre a rychle musi radit a dobre radit i s astmosferou i s turbem.

    Tak obhajovani atmosfery ktera je jedina sportovni jedina radici a jedina s R, je hloupe dokazuje to nedostatek nebo neochotu lepsiho rozhledu.

    U "sportovnezavodniho" turba existuje "neco jako" blof of, dump valve a dalsi veci, o tom se vam u atmosfery ani nezdalo. 😉

    krosnic

    Ehm Caterham není auto…Já považuju za auto něco, do čeho neprší…Tohle (Civic) považuju za auto na okruh, který je relativně dostupný co se týče poměru cena/použitelnost/zábava. Jo a jinak nejsem Civic-Fan, ale Fan jakýhokoliv auta s duší 🙂

    PS: Co se tyče vymývání mozků, tak to si trošku na špatný adrese. Vymývání mozků je přesvědčení českýho strejce, že jeho Octavia 1.9 TDI je sportovní auto. A ne že Megane R26R nebo tenhle Civic jsou sportovní a na okruh…nezdá se ti?

    Vavris

    Karle, o tu "nepoužitelnost" právě jde. Víš, v dnešní době najít atmosféru s ostrou výkonovou špičkou je jako hledat prd ve vířivce. Dneska má všechno turbo, stačí to zašlápnout a jedeš. Je jedno jestli dvojku nebo čtyřku… prostě jedeš. Já osobně (a věřím, že ještě pár dalších postižených jedinců) mám rád, když toho fantoma v motoru musím hledat, když mě to nutí řadit, ne jen tupě šlapat na plyn bez ohledu na to kolik jedu a co mám zařazeno. A tomu pocitu, když se sportovní atmosféra dostane do ráže, se podle mě málo co vyrovná. Nehledě na to, že ostrost reakce na plynový pedál je jako nebe a dudy.

    Nepopírám, že na denní ježdění je turbomotor daleko příjemnější (i když zrovna tebou zmiňované popojíždění v kolonách je snazší s atmosférou, která má pozvolný nástup krouťáku), ale tento Civic se na denní ježdění hodí stejně tak dobře, jako Q7 na závodní okruh 🙂

    Fuzzy_Stone

    Well done !

    karel66

    Tady řešíme český dilema který bychom třeba v Německu vůbec neřešili . Ve velké větčině musíme uspokojit závodníka v sobě a běžnýho motoristu jedním autem . V normální zemi , kde auto není věc poměrně drahá není problém koupit si rodinou nezničitelnou pikslu na každodenní ježdění a na víkend mít třeba něco pro radost jako třeba Mugen Civic TR. A k tomu turbu , asi mě moc ovlivnil můj již zesnulý Saab 9000CS Aero , Jelo to jak drak a pocit byl že to je snad na gumu , Motor táhnul jak divej už od volnoběhu a dech mu ne a ne dojít . Kam se hrabou dnešní Turbodiesly

    Vavris

    Máš pravdu, těch vyvolených, kteří si mohou dovolit běžné auto + jezdítko na vyblbnutí je málo. Když už, tak většinou nastává situace, že je v garáži drahá víkendovka a několikanásobně levnější obyčejný šunt na normální ježdění. Ale bavili jsme se o atmosféře vs. turbu a s ostrou atmosférou se dá v každodenním provozu fungovat naprosto bez problémů, v tom bych neviděl problém 🙂 Jinak, staré TurboSaaby mají velmi dobrou pověst, takže se nelze divit tvému ovlivnění 🙂

    krosnic

    Pěkný článek! No já váhal jestli nejít do předchozího Civicu Type R – jak v někde v 5-6tis. (nevím přesně kolik to je) přepne ostrá vačka a pak se teprve to všechno děje musí být nářež!!! Hlásím se k postižené menšině…:)

    Charger

    Naprostý souhlas:-)

    Vavris

    No eště aby jsi s tím zrovna ty nesouhlasil 🙂

    George

    no myslim ze na pomale popojizdeni prahou staci boooohate i atmosfericky dvoulitr na nizkych otackach… pokud je nekdo zhyckany trilitrovym TDI, a jeste s automatem, pak je jasny ze mu atmosfera dvoulitr je malo 🙂 a stacit to bude i na poklidnou jizdu na dalnici, tech 130 na sestku to utahne jak nic. A kdyz chces pridat nebo nekoho predjet, tak tam z sestky fiknes trojku a za tebou se roztece asfalt. Ale to je marny se tu hadat, ten kdo nerad radi at si jezdi v automatickem dislu, a ti co radi radi vi a uz tu psali. A pochybuju ze by tenhle civic spatne radil a hledani rychlosti by bylo peklo 🙂 A ze to neni na dovolenou? No tak to teda neni to je pravda, ostatne jako cele tohle auto, prakticke na nem neni zhola nic, mozna ani rezerva. Ale o tom to je

    Shady

    nechť žije atmosféra!!!

    Cozy

    Надежные грузовые шины 315 80 R22.5 по оптовым ценам от производителя LANVIGATOR

    Cozy

    Таможенная организация https://ved-line.ru

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist