autoweb.cz > Ojetá auta > Mototechna v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje
Mototechna v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje
Více jak dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku, s číslem 9185 aut předběhnout prodeje za celý minulý rok. Do konce prosince Mototechna plánuje atakovat hranici 12 000 prodaných aut, která by znamenala meziroční nárůst prodejů až o 30%. Značka Mototechna patří do skupiny AURES Holdings, jejíž součástí je i síť autocenter AAA AUTO.
„V průběhu tohoto roku prodáme každý měsíc v průměru o 355 zánovních aut víc než vloni, proto věřím, že v dalších dvou měsících naplníme cíl 12 000 prodaných aut. K tomuto výsledku máme již dobře nakročeno. Po dorovnání loňských výsledků na 9185 aut jsme v tomto měsíci prodali již dalších 721 zánovních vozů. V současnosti jsme tak na čísle 9906. Další prostor k růstu vidím v zavádění inovací v oblasti prodeje, služeb a nových projektů, které pro nás vyvíjí inovační laboratoř AuresLab a v Mototechně je testujeme. Věřím, že tento přístup nám pomůže v roce 2019 dosáhnout minimálně stejného nárůstu jako letos, a v případě pokračujících příznivých ekonomických podmínek prodeje ještě zvýšit,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AURES Holdings, pod kterou spadá značka Mototechna.
Nejprodávanějším modelem zánovních aut v Mototechně je v České republice domácí Škoda Fabia, kterou následuje Škoda Rapid a Hyundai i30. Čtvrtá pozice patří Škodě Octavia. Ve srovnání s loňským rokem nedošlo na prvních čtyřech příčkách k žádné změně.
Avšak na pátém a šestém místě si prohodily pozice Dacia Duter a Škoda Yeti, která je letos šestá. Sedmá příčka patří Volkswagenu Golf, který následuje trojice korejských vozů v pořadí Hyundai ix20, Kia Sportage a Kia Ceed. Loni přitom Ceedu patřila sedmá příčka, osmá byla Kia Sportage, devátý Hyundai i20 a desátý Nissan Juke.
V současné době stále roste zájem především o SUV, ale také MPV, a to na úkor hatchbacků a sedanů. Oblíbené jsou i vozy ve verzi kombi, které si drží třetí pozici. V případě zánovních automobilů motoristé preferují nejvíce manuální převodovku (81%) a benzinové provedení (74%). Zájem o naftová vozidla pozvolna klesá, což je ale dáno i jejich menší nabídkou na trhu zánovních ojetin.