Motorka Kickboxer má diesel a pohon všech kol!

Tento koncept motocyklu s plochým turbodieselem od Subaru a pohonem všech kol staví všechny zažité zvyklosti na hlavu.

Diskuze

6 komentářů

    Subaru4ever

    Nerozumím 2 věcem:
    a) jak bude zatáčet přední kolo, když k němu vede řetěz?
    b) nevadilo by motorkářům, že mohou točit maximálně cca 5000 rpm?

    O zvuku nemluvě :-/

    1) vypada to, ze zataceni doreseny nemaj a tim padem je to jeden detail kvuli kterymu je to uplne na nic

    2) nevadilo, muj jednovalec se taky moc netoci, ale motrkarum by vadil trubo lag, pradstava, ze v zatacce se konecne roztoci turbo a ja dostanu kopanec vykonu je velmi lakava vzhledem k nestabilite motorky.

    Za dalsi nechapu smysl, jedna moje motorka ma I4 1.1l o vykonu 160hp motor je pouzitelny od 2000rpm do 11500rpm a diky tomu na jednicku jedu klidne i prez 100km/h coz by u tyhle kreace bylo ponekud nemozne.

    Za sebe jako motorkare muzu rict, ze je to cely kravina

    spooon

    1.) přemýšlel sem, jak by to šlo. Jsou dle mě dvě možnosti, buď je rozeta u motoru \“natáčecí\“, tím by kopírovala pohyb kola (i když s touhle metodou si nejsem tak jist, jestli by šla převést do praxe) a nebo celá přední vidle včetně rozety bude pevná a bude se natáčet jen kolo, pohon od ozubeného kola by se dal řešit homokiněťákem…

    Petr

    Nějak si nedovedu představit, že tohle může fungovat bez mezinápravováho diferenciálu. Už jen kvůlu drobnosti jako o milimetry jiný obvod předního a zadního kola (jiná guma, sjetá guma, jiné nahuštění, dynamická změna rozložení zatížení atd.). Vážně se těším, až v zatáčce, kdy přední a zadní kolo nepojede identickou stopu, najednou klouzne přední kolo, aby se uvolnilo mezinápravové napětí.

    Míra.S

    Není dnes v době, kdy je konstruktér schopen vyrobit všelijaké netradiční typy elektromotorů, přenos mechanický na přední kolo úplně mimo mísu?
    Dovedu si představit, že setrvačník motoru může složit jako rotor alternátoru a na přední vidlici může být umístěna statorová část elektromotoru a přední ráfek je jeho rotorem. šťávu k tomu pohodlně dotáhnete dvěma dráty. Navíc slušná elektronika zajistí rozumné rozložení výkonů a navíc elektrodynamická brzda bude jistě příjemnější a kultivovanější než dva (4,6,8) pístků tlačených kapalinou!
    Stačí jen myslet jinak než jsou zažitá schémata.
    I když ten setrvačník-alternátor se dnes dá najít na některých modelech traktorů, kde takto vyrábějí 3x400V a traktor tak slouží zároveň jako pojízdný dieselagregát.

    Aladin

    Zatáčení nemusí bejt největší problém, ani turbo, kdo říká že řetěz k přednímu kolu je blbost nebo nedodělek nebo jakkoliv jinak, tak to tak vůbce nemusí být, vždyt nikdo neřiká že primární nebo sekundární rozeta bude napevno neboli nepohyblivá.. turbo v zatáčce které sepne v dnešní době rozhodně taky není problém když HD který je na stojánku a vy ho bez klíčků dáte z něj a postavíte tak se po 3 pípnutí rozezní alarm tak není myslím ŽÁDNÝ problém elektronicky nastavit turbo proti sepnutí v náklonu nebo ve špatném adhézním prostředí s vozovkou… Je to prostě technická perlička kterou jestli dotáhnou do konce tak se prostě zvyditelní a bude to něco originálního..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist