autoweb.cz > motorkáři > Motorka Kickboxer má diesel a pohon všech kol!
Motorka Kickboxer má diesel a pohon všech kol!
Pro motorkáře musí být tohle přímo kulturní revoluce. Motocykl dostal velký silný diesel a pohon všech kol. Může ale vůbec něco takového fungovat? Podle tvůrce konceptu Kickboxer pana McElroye prý ale stroj skutečně bude jezdit a výroba je realizovatelná. Prý je jen potřeba doladit detaily.
Na téhle motorce je zvláštních několik věcí. Čtyřválcový boxer se ve světě dvou kol jen tak nevidí a ještě ke všemu dieselový s přeplňováním. Motor prošel sice potřebnou úpravou pro použití v motocyklu, ale jinak je technicky shodný s tím, který najdete třeba v Subaru Legacy nebo ve Foresteru. Byl ale odlehčen a zjednodušen.Asi nejzajímavější je ale systém pohonu. Normálně motocykly pohání zadní kolo, ale tento stroj přenáší sílu i na kolo přední. Mnoho výrobců s tím bojovalo a třeba japonská Yamaha si na tom vylámala zuby, i když její prototypy pro Dakar a silniční motorky s pohonem všech kol jezdily docela spolehlivě… Systém byl ale příliš složitý a nefungoval uspokojivě, takže se sériové výroby nedočkal.
McElroy to ale na Kickboxeru vymyslel docela jednoduše. Prostě namontoval dodatečnou převodku a sílu k přednímu kolu posílá primitivním řetězem. Jak prosté, jednoduché a spolehlivé. Dieselová motorka Kickboxer sice nyní existuje jen v počítači, ale brzy vznikne prototyp. Stejný konstruktér již postavil motocykl s motorem ze Subaru Impreza WRX. Nyní chce projekt obnovit a začít na zakázku stavět dieselové i benzínové motorky s plochými čtyřválci od Subaru.Nedávno jsme psali o novém českém motocyklu FGR Midalu V6, který má největší a nejsilnější motor na světě, ale Kickboxer se českému rekordnímu motocyklu svou divokostí rozhodně vyrovná. Chudák ikonická Yamaha V-Max, ta nyní vedle takovýchto kreací vypadá stejně obyčejně a nudně jako rohlík s máslem.
autoweb.cz